Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Resonance: nové Murano slibuje komfort první letecké třídy na silnicích
15.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský crossover čeká downsizing v motorovém prostoru, po stránce výbavy však má směřovat vzhůru. Dokonce až k nebesům.
Není to ani týden, co japonská automobilka přišla s prvními informacemi o budoucí generaci modelu Murano. Ta se aktuálně představuje jako koncept Resonance na autosalonu v Detroitu, přičemž kromě snímků exteriéru a interiéru Nissan přišel také s prvními podrobnějšími informacemi. V případě technických detailů však sáhodlouhý výčet nečekejte. Víme totiž pouze tolik, pod kapotou by se mohl objevit 2,5litrový přeplňovaný čtyřválec doplněný elektromotorem, dvěma spojkami a novou generací bezestupňové automatické převodovky Xtronic CVT.
O výkonu se ale značka již nezmiňuje, stejně jako není jisté přerozdělování výkonu mezi obě nápravy. Zmíněný hybridní systém byl totiž původně zamýšlen jen pro pohon modelů s pohonem předních kol, zatímco Murano opětovně dostane systém 4x4. Nissan v tomto ohledu udává jen tolik, že lithium-iontové baterie neseberou modelu potřebné místo v zavazadlovém prostoru.
Vyjma větší praktičnosti a nižší spotřeby (alespoň té papírové) se ovšem novinka Nissanu hodlá zaměřit především na pohodlí a luxus uvnitř kabiny. Podle Francoise Bancona, šéfa produktového plánování značky, by dokonce příští Murano mělo „přinést na silnice komfort známý pasažérům první letecké třídy“.
To potvrzuje i snímek kabiny, kde je patrná plovoucí palubní deska vytvářející pocit, že vás koncept Resonance obklopuje. Záchvatů klaustrofobie se nemusíte obávat, kvůli projasnění atmosféry Nissan zvolil krémové kožené čalounění a rozměrnou panoramatickou střechu. Je ale sporné, co nakonec skončí v sérii.
Mimo to prozatím nemáme jistotu, kdy se do výrobního procesu zapojí samotné Murano. Jelikož však druhá generace crossoveru dorazila na trh až v lednu 2008, mohli bychom se produkční verze tohoto konceptu dočkat někdy v roce 2014.
Koncept Nissan Resonance se zvenčí pyšní 22palcovými litými koly, uvnitř pak má nabídnout luxus a komfort letecké první třídy. Není ovšem jasné, co z toho nakonec skončí v sériové výrobě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nejčtenější články
- Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva