Nissan Pivo 3: natoč mi čtyři

Elektromobil Pivo 3 má nejen legrační jméno, ale také ambice dostat se do výroby. Pochopil snad Nissan, že auta na baterky patří zatím jen do města?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nissan Pivo 3: natoč mi čtyři

9.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Nissan Pivo 3: natoč mi čtyři

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Elektromobil Pivo 3 má nejen legrační jméno, ale také ambice dostat se do výroby. Pochopil snad Nissan, že auta na baterky patří zatím jen do města?

Pozitivní diskriminace elektromobilů patří tam, kam jakákoli jiná forma zvýhodňování na úkor někoho jiného, ale existují místa, kde by se mohla baterkami poháněná auta bez problémů prosadit i bez dotací. Jejich dojezd je značně omezený a doba potřebná pro doplnění energie velmi dlouhá, ale do města to stačí. A proto třeba koncept Pivo 3 dává větší smysl než dnes prodávaný Leaf. Je malý, díky nezávislému ovládání kol obratný a menší balík akumulátorů sice znamená zmenšený dojezd, ale také nižší cenu. Navíc změna v jeho designu oproti předchůdcům by mohla signalizovat záměr Nissanu pustit jej do výroby.

Už první generace studie Pivo z roku 2005 měla za úkol představit koncept automobilu vynikajícího svou mrštností v městském provozu. Tato idea ale nebyla úplně domyšlená. První Pivo byla vlastně otáčecí bublina postavena na konvenčně vypadajícím šasi, která zvyšovala svou obratnost relativně konvenčním natáčením obou náprav.

Pivo 2 z roku 2007 ale zašlo o kus dál a podobně kulatou kabinu konstruktéři tenkrát postavili na podvozek se zcela nezávislým natáčením všech kol a kloubovým naklápěním celých závěsů, takže auto zvládlo zajet do parkovacího boxu kolmo na původní směr jízdy. Poněkud nadbytečná byla akorát robotická hlava, která se snažila s přednastavenými frázemi působit empaticky, ale ve skutečnosti to nakonec působil hodně infantilně.

Aktuální novinka připravená pro nadcházející tokijský autosalon jde ještě dál, až na to, že již nerozvíjí svou kulatost, ale naopak vypadá hodně realisticky. Ve smyslu výše napsaného pak vůbec nevadí, že Pivo 3 dostalo elektrický pohon, jelikož si nenárokuje pohybovat se jinde než v obytných aglomeracích. Vůz s délkou přibližně 3 m (Nissan dosud nezveřejnil přesná technická data) opět využívá natáčení všech kol a díky tomu se dokáže otočit v prostoru kratším než čtyři metry. Ve vozítku je přitom místo pro tři cestující v uspořádání 1+2 se sedadlem řidiče uprostřed a posunutým dopředu - toto schéma podědilo Pivo 3 po svých předchůdcích.

O možné produkci se zatím jen spekuluje a v této podobě se na silnicích asi neobjeví, ale Francois Bancon, náměstek generálního ředitele divize Nissanu připouští, že Pivo 3 bude ve skupině vozidel posuzovaných z hlediska možnosti jejich zařazení do výroby.


Nissan Pivo 3: natoč mi čtyři - 1 - Nissan Pivo 3 01Nissan Pivo 3: natoč mi čtyři - 2 - Nissan Pivo 3 02Nissan Pivo 3: natoč mi čtyři - 3 - Nissan Pivo 3 03Nissan Pivo 3: natoč mi čtyři - 4 - Nissan Pivo 3 04Nissan Pivo 3: natoč mi čtyři - 5 - Nissan Pivo 3 05Nissan Pivo 3: natoč mi čtyři - 6 - Nissan Pivo 3 06Nissan Pivo 3: natoč mi čtyři - 7 - Nissan Pivo 3 07Nissan Pivo 3: natoč mi čtyři - 8 - Nissan Pivo 3 08Nissan Pivo 3: natoč mi čtyři - 9 - Nissan Pivo 3 09Nissan Pivo 3: natoč mi čtyři - 10 - Nissan Pivo 3 10Nissan Pivo 3: natoč mi čtyři - 11 - Nissan Pivo 3 11Nissan Pivo 3: natoč mi čtyři - 12 - Nissan Pivo 3 12Nissan Pivo 3: natoč mi čtyři - 13 - Nissan Pivo 3 13Nissan Pivo 3: natoč mi čtyři - 14 - Nissan Pivo 3 14Nissan Pivo 3: natoč mi čtyři - 15 - Nissan Pivo 3 15Nissan Pivo 3: natoč mi čtyři - 16 - Nissan Pivo 3 16Nissan Pivo 3: natoč mi čtyři - 17 - Nissan Pivo 3 17Nissan Pivo 3: natoč mi čtyři - 18 - Nissan Pivo 3 18
Třetí Pivo zatím vypadá nejrealističtěji. Místo otočné kabiny kombinuje klasickou karoserii s nezávislým ovládáním všech kol.

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.