Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Pivo 3: natoč mi čtyři
9.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Elektromobil Pivo 3 má nejen legrační jméno, ale také ambice dostat se do výroby. Pochopil snad Nissan, že auta na baterky patří zatím jen do města?
Pozitivní diskriminace elektromobilů patří tam, kam jakákoli jiná forma zvýhodňování na úkor někoho jiného, ale existují místa, kde by se mohla baterkami poháněná auta bez problémů prosadit i bez dotací. Jejich dojezd je značně omezený a doba potřebná pro doplnění energie velmi dlouhá, ale do města to stačí. A proto třeba koncept Pivo 3 dává větší smysl než dnes prodávaný Leaf. Je malý, díky nezávislému ovládání kol obratný a menší balík akumulátorů sice znamená zmenšený dojezd, ale také nižší cenu. Navíc změna v jeho designu oproti předchůdcům by mohla signalizovat záměr Nissanu pustit jej do výroby.
Už první generace studie Pivo z roku 2005 měla za úkol představit koncept automobilu vynikajícího svou mrštností v městském provozu. Tato idea ale nebyla úplně domyšlená. První Pivo byla vlastně otáčecí bublina postavena na konvenčně vypadajícím šasi, která zvyšovala svou obratnost relativně konvenčním natáčením obou náprav.
Pivo 2 z roku 2007 ale zašlo o kus dál a podobně kulatou kabinu konstruktéři tenkrát postavili na podvozek se zcela nezávislým natáčením všech kol a kloubovým naklápěním celých závěsů, takže auto zvládlo zajet do parkovacího boxu kolmo na původní směr jízdy. Poněkud nadbytečná byla akorát robotická hlava, která se snažila s přednastavenými frázemi působit empaticky, ale ve skutečnosti to nakonec působil hodně infantilně.
Aktuální novinka připravená pro nadcházející tokijský autosalon jde ještě dál, až na to, že již nerozvíjí svou kulatost, ale naopak vypadá hodně realisticky. Ve smyslu výše napsaného pak vůbec nevadí, že Pivo 3 dostalo elektrický pohon, jelikož si nenárokuje pohybovat se jinde než v obytných aglomeracích. Vůz s délkou přibližně 3 m (Nissan dosud nezveřejnil přesná technická data) opět využívá natáčení všech kol a díky tomu se dokáže otočit v prostoru kratším než čtyři metry. Ve vozítku je přitom místo pro tři cestující v uspořádání 1+2 se sedadlem řidiče uprostřed a posunutým dopředu - toto schéma podědilo Pivo 3 po svých předchůdcích.
O možné produkci se zatím jen spekuluje a v této podobě se na silnicích asi neobjeví, ale Francois Bancon, náměstek generálního ředitele divize Nissanu připouští, že Pivo 3 bude ve skupině vozidel posuzovaných z hlediska možnosti jejich zařazení do výroby.


















Třetí Pivo zatím vypadá nejrealističtěji. Místo otočné kabiny kombinuje klasickou karoserii s nezávislým ovládáním všech kol.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 9 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 11 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
dnesNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
dnesPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva