Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Pathfinder 2013: nové SUV plně odhaleno, Godot nedorazil
4.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Mohli jsme doufat, že postupné odhalování nového Pathfinderu nebylo dalším absurdním divadlem. Jenže bylo, tohle auto už jsme viděli.
Tahle show se Nissanu moc nepovedla. Na přelomu loňského a letošního roku rozjel postupné odhalování nové generace Pathfinderu, které nepostrádalo alespoň obvyklou zápletku - mohli jsme se těšit přinejmenším na to, co na nás vytáhne. Vůz nakonec představil v lednu v Detroitu a ačkoli se nedá říci, že by jsme byli fascinování nějakou převratnou designovou inovací nebo čímkoli podobným, mohli jsme alespoň do mozaiky sbírat střípky informací o technice, která znovu vsadí na samonosnou karoserii. Japonci navíc později ukázali i interiér této novinky a bylo zase o čem mluvit.
Potud dobré, jenže Nissan následně vůz znovu zahalil, řekl, že co jsme viděli byl jen koncept a sériová verze bude jiná. Tak jsme čekali, s čím přijde, až jsme se na sklonku července dočkali prvních fotek na Facebooku, které měly odhalovat produkční provedení. Viditelných rozdílů proti konceptu ale bylo právě nula, některé fotky byly dokonce úplně stejné jako v lednu, a tak se ještě dalo doufat, že Nissan tak jen avizuje odhalení skutečně odlišného vozu. Neavizoval, včera ukázal nový Pathfinder v celé jeho kráse a ve srovnání s konceptem opravdu nepřináší zhola nic nového.
To není nutně špatně, ale proč ta mezihra? Čekání na představení alespoň v detailech se lišící sériovky bylo opravdu zbytečné, tento Godot zase nedorazil. Přesto Nissan odhalil alespoň pár nových informací, a tak si je pojďme projít.
Pokud jde o vzhled, opravdu není moc o čem mluvit, tohle auto jsme si dobře prohlédli už v lednu. Zvenku je vůz pojatý určitě svěžeji než jeho předchozí generace, na druhou stranu postrádá jistou drsnost a strohost, kterou by mohli někteří zákazníci postrádat. Ruku v ruce s tím jde použití samonosné karoserie, která nový Pathfinder staví do role silničního lovce pohledů domestikovaných divoženek, nikoli dřevorubce tělem i duší. Také toto může být Nissanu vyčítáno, ale upřímně řečeno, u Pathfinderu nejde o nějaké boření tradic - už druhé generaci (tato je čtvrtá) byla tato koncepce vlastní.
Japonci tuto změnu vysvětlují posunem trhu směrem k úspornějším autům (a toto řešení vzhledem k nižší hmotnosti spotřebu paliva jistě sníží), mohli ale být klidně i zcela upřímní - lidí, kteří si dnes kupují terénní auto do terénu je prostě zoufale málo. A tak „silničněji” orientovaný model pravděpodobně ocení více z nich.
Pokud si pozorně projdete přiloženou sadu fotek, nenajdete mezi nimi celkový pohled na palubní desku. Proč Nissan něco takového udělal nám není úplně jasné, jedno z přiložených videí ji ale odhaluje celou. V tomto případě asi nemusíme odporovat slovům Nissanu o tom, že vnitřek auta zamířil výše a bude vnímaný jako kvalitnější a luxusnější. Tomu má pomoci i rozsah nabízené příplatkové výbavy čítající mj. vyhřívaný volant, ventilovaná sedadla, audiosystém Bose, parkovací kameru nebo palubní systém s novou navigací. To není nic až tak mimořádného, ale je to snad vše, co by zákazníci podobného typu auta mohli chtít. Vůz bude standardně dodáván jako sedmimístný se skromnější třetí řadou sedadel.
Technicky je nový „hledač cest” spřízněn s loni odhaleným Infiniti JX. Sdílí s ním nejen platformu, díky níž si mezigeneračně pomohl až od 227 kilogramů a váží v základu snesitelných 1 882 kg s pohonem předních kol nebo 1 946 kg s pohonem 4x4. Tím prasklo, že vůz bude k mání jako předokolka i čtyřkolka přičemž v druhém případě bude za jízdy možné přepínat mezi režimy 2WD, 4WD a Auto, které snad není nutné podrobněji popisovat.
O pohon se stará zatím jediný motor a ani ten nepřekvapí. Jde o očekávanou jednotku 3,5 V6 ze ze zmíněného Infiniti, která je v tomto případě naladěna na výkon maximálně 264 koní (194 kW). Její výkon na kola míří přes standardně dodávaný, bezestupňový automat CVT. Dynamikou nového Pathfinderu se Nissan nepochlubil, konstatoval ale, že spotřeba paliva se proti dosavadnímu provedení zlepšila až o 30 procent, když auto podle amerických norem dosahuje spotřeby 10,7 litru v kombinaci pro verzi 2WD a 11,2 litru v kombinaci u čtyřkolky.
Ani americké ceny vozu zatím neznáme, na trh by ale měl dorazit ještě letos. Kdy, v jaké podobě a zda vůbec se tato novinka objeví v Evropě je zatím velkou neznámou. Třeba v Británii prý nemá být prodávána vůbec, ale pro nás nemusí mnoho znamenat.
Kompletní galerie oficiálních snímků nového Nissanu Pathfinder 2013
První oficiální videa s Nissanem Pathfinder 2013
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024 - Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva