Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Note 2013 pro EU oficiálně představen, konkurovat chce Fiestě a Polu
18.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Japonské mini se pokusilo přiblížit tradičnějším koncepcím, aby konkurovalo tradičním hvězdám segmentu. Fakticky se ale moc nezměnilo.
Někdy na počátku nového milénia se Nissan rozhodl, že tradiční karosářské styly jako třeba hatchback nejsou pro jeho evropskou nabídku to pravé. Důvodem bylo asi to, že tehdejší prodeje klasicky střižené Almery nebyly zrovna oslnivé, jenže zrovna v typu karoserie problém nebyl. Přesto od roku 2006 nabízel a dále nabízí v kompaktní třídě pouze SUV Qashqai a kříženci různých v dalších segmentech na sebe nenechali dlouho čekat. Jenže v dalších případech to takový úspěch jako u Qashqaie nebyl, a proto se Nissan zase začal vracet k tradičnějšímu pojetí karoserií.
Důkazem přitom má být poprvé loni v Japonsku představený nový Nissan Note. U něj výrobce prohlašuje, že je tradičnějším mini, které chce více konkurovat Fordu Fiesta nebo Volkswagenu Polo, než aby nadále zatápěl Hondě Jazz v či jiným malým poloMPV. Jenže realita se až tak jiná nezdá. Vůz nadále slibuje nadstandardní vnitřní prostor a zvýšenou pozicí za volantem a na identickém rozvoru 2 600 mm (navzdory údajné změně platformy) staví karoserií podobných rozměrů. Nový Note je jen o málo nižší (1 525 nebo 1 535 mm versus 1 550 mm) a delší (4 100 mm versus 4 083 mm), k tomu nepatrně širší (1 695 mm versus 1 691 mm). Základní objem zavazadlového prostoru pak narostl z 280 na 300 litrů. Jinými slovy - tohle na klasické mini nevypadá.
Změny ale lze očekávat pod přední kapotou. Při svém podzimním vstupu na trh (což znamená přesně rok po uvedení japonské verze) totiž Nissan Note nabídne tři maloobjemové agregáty, kdy základem je tříválec 1,2 o výkonu 80 koní a průměrné spotřebě 4,7 l/100 km. Sáhnout můžete také po přeplňované variantě DIG-S, která produkuje 98 koní. Vybavena je elektronickou spojkou, která dokáže odpojit kompresor v nižších rychlostech, spotřeba tak má činit pouhých 4,3 l/100 km.
Této hodnoty Note dosahuje s pětistupňovou manuální převodovkou, která je k dispozici také pro základní pohonnou jednotku i turbodiesel 1,5 dCi. Jeho spotřeba přitom má činit 3,6 l/100 km, údaje o výkonu a jízdní dynamice však prý Nissan zveřejní až blíže k datu zahájení prodeje. Aktuálně tak jen prozrazuje, že pro všechny tři motorizace bude kromě manuálu k dispozici i převodovka CVT. Ta však konkrétně v případě agregátu 1,2 DIG-S zhoršuje spotřebu na 5,1 l/100 km.
V rámci výbav pak budou na výběr tři tradiční úrovně - Visia, Acenta a Tekna - přičemž všechny nabídnou již ve standardu systém start/stop, šest airbagů a tempomat. V případě verze Tekna pak můžete v základu počítat i s paketem bezpečnostních technologií Safety Shield, za kterým se skrývá monitorování slepých úhlů a jízdy ve správném pruhu. Nechybí ani systém Moving Object detection, který sleduje prostor za vozem.
Základem této bezpečnostní techniky je přitom kamera a nikoliv radar, čehož Nissan využívá také v rámci systému Around View Monitor převzatého z modelu Qashqai. Představit si pod tím můžete sadu čtyř kamer, které na středový 5,8palcový displej přenášejí obraz z ptačího pohledu. Jakékoliv parkování je tak mnohem snadnější. Nissan navíc pojistil funkčnost také ve špatném počasí, díky čemuž mají kamery samočistící systém v podobě ostřikovačů a „fénů”.
Na ceny je zatím příliš brzo, oproti současným tři sta tisícům korun se však s největší pravděpodobností příliš nezmění. Počítat přitom máme s bohatší výbavou i podvozkem naladěným speciálně pro evropské silnice. Na Starém kontinentu pak bude probíhat i samotná výroba, a to již tradičně v britském Sunderlandu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Nový Nissan Note již nemá být konkurencí pro supermini-MPV jako Honda Jazz, ale spíše pro tradiční supermini ve stylu Fordu Fiesta nebo Volkswagenu Polo
Pro lepší přehled přikládáme také sadu fotografií Nissanu Note s volantem napravo. Vybaven je totiž sportovním paketem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 2 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 3 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 09:48 - řidičBOB
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB