Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Murano Hybrid dvouspojkovou převodovku nemá, dvě spojky ale ano
21.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonské SUV dostalo do vínku unikátní systém, kdy obě jeho spojky jsou rozloženy paralelně mezi motor, elektromotor a automatickou převodovku.
Včera jsme si vůbec poprvé mohli představit nový Nissan Murano Hybrid. Samotný článek ale možná přinesl více otazníků než odpovědí, neboť kromě živých snímků jsme k dispozici měli pouze krátkou tiskovou zprávu. Dnes ovšem již můžeme operovat s podrobnějšími tiskovými materiály i oficiálním videem, pročež bychom veškeré nejasnosti mohli osvětlit. Všechna světlá místa Japonci svým komuniké bohužel nevyplnili, pár nových detailů ale zveřejněno bylo.
Designem či interiérem se aktuálně zabývat nebudeme. Jak jsme ostatně zmínili již včera, změny oproti standardní verzi jsou opravdu minimální a soustředí se na pouhé detaily. Rovnou tak přeskočíme k pohonnému ústrojí, které je tvořeno přeplňovaným 2,5litrovým čtyřválcem QR25DER, kterému asistuje elektromotor, paket lithium-iontových baterií a především technologie zvaná Intelligent Dual Clutch System.
Samotný název naznačuje použití dvou spojek, rozhodně však nejde o dvouspojkovou převodovku. Nissan místo toho přistoupil k paralelnímu uspořádání, kdy jedna spojka je umístěna mezi motor a elektromotor a druhá mezi elektromotor a převodovku. Tou je nakonec CVT s obchodním názvem Xtronic, jak potvrzuje i oficiální video.
Kromě toho se můžeme opřít o fakt, že obdobnou koncepci již Nissan užívá u modelu Pathfinder Hybrid. V jeho případě pohonné ústrojí dává k dobru kombinovaných 256 koní a 330 Nm, které se v případě přenosu pouze na přední nápravu zasluhují o spotřebu 8,4 l/100 km. S oběma nápravami v akci je pak žíznivost o jeden decilitr vyšší.
Netvrdíme, že Murano Hybrid dosahuje stejného výkonu či spotřeby. Nicméně jelikož oba vozy jsou v příbuzenském poměru, nebudou výše zmíněné informace daleko od pravdy. Nissan přitom právě v tomto ohledu mlčí a naznačuje pouze tolik, že pohonné ústrojí dosahuje výkonu 3,5litrového šestiválce a spotřeby čtyřválce.
Na finální odhalení technických parametrů si tak nejspíše budeme muset počkat do léta, na kdy je naplánováno zahájení prodeje na čínském trhu. Do té doby by snad japonská automobilka mohla naznačit, jak to bude s globální dostupností, ani o té totiž stávající tisková zpráva nehovoří.






























Kromě nového videa již můžeme posloužit pouze včerejší sadou živých snímků Nissanu Murano Hybrid
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 4 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci dodatečně poznávají „kouzlo” komunistické ekonomiky. V zemi je málo dobíjecích stanic, třetinu těch existujících ale nikdo nepoužívá
před hodinouMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 3 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 4 hodinamiBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
před 5 hodinamiČínská expanze nezná hranic, nově se zaměří i na levná auta. S tímhle chtějí jít v Evropě po krku Dacii Duster
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 16:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07
- Detektory policejních radarů 04.23. 12:48 - řidičBOB
- IT poradna 04.23. 10:53 - pavproch