Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Murano Hybrid dvouspojkovou převodovku nemá, dvě spojky ale ano
21.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonské SUV dostalo do vínku unikátní systém, kdy obě jeho spojky jsou rozloženy paralelně mezi motor, elektromotor a automatickou převodovku.
Včera jsme si vůbec poprvé mohli představit nový Nissan Murano Hybrid. Samotný článek ale možná přinesl více otazníků než odpovědí, neboť kromě živých snímků jsme k dispozici měli pouze krátkou tiskovou zprávu. Dnes ovšem již můžeme operovat s podrobnějšími tiskovými materiály i oficiálním videem, pročež bychom veškeré nejasnosti mohli osvětlit. Všechna světlá místa Japonci svým komuniké bohužel nevyplnili, pár nových detailů ale zveřejněno bylo.
Designem či interiérem se aktuálně zabývat nebudeme. Jak jsme ostatně zmínili již včera, změny oproti standardní verzi jsou opravdu minimální a soustředí se na pouhé detaily. Rovnou tak přeskočíme k pohonnému ústrojí, které je tvořeno přeplňovaným 2,5litrovým čtyřválcem QR25DER, kterému asistuje elektromotor, paket lithium-iontových baterií a především technologie zvaná Intelligent Dual Clutch System.
Samotný název naznačuje použití dvou spojek, rozhodně však nejde o dvouspojkovou převodovku. Nissan místo toho přistoupil k paralelnímu uspořádání, kdy jedna spojka je umístěna mezi motor a elektromotor a druhá mezi elektromotor a převodovku. Tou je nakonec CVT s obchodním názvem Xtronic, jak potvrzuje i oficiální video.
Kromě toho se můžeme opřít o fakt, že obdobnou koncepci již Nissan užívá u modelu Pathfinder Hybrid. V jeho případě pohonné ústrojí dává k dobru kombinovaných 256 koní a 330 Nm, které se v případě přenosu pouze na přední nápravu zasluhují o spotřebu 8,4 l/100 km. S oběma nápravami v akci je pak žíznivost o jeden decilitr vyšší.
Netvrdíme, že Murano Hybrid dosahuje stejného výkonu či spotřeby. Nicméně jelikož oba vozy jsou v příbuzenském poměru, nebudou výše zmíněné informace daleko od pravdy. Nissan přitom právě v tomto ohledu mlčí a naznačuje pouze tolik, že pohonné ústrojí dosahuje výkonu 3,5litrového šestiválce a spotřeby čtyřválce.
Na finální odhalení technických parametrů si tak nejspíše budeme muset počkat do léta, na kdy je naplánováno zahájení prodeje na čínském trhu. Do té doby by snad japonská automobilka mohla naznačit, jak to bude s globální dostupností, ani o té totiž stávající tisková zpráva nehovoří.
Kromě nového videa již můžeme posloužit pouze včerejší sadou živých snímků Nissanu Murano Hybrid
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 2 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 4 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 5 hodinami - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před 7 hodinami - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.25. 17:39 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 13:51 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Detektory policejních radarů 11.25. 10:13 - řidičBOB
- Prodám Peugeot 307 SW 1,6 16V LPG 11.25. 04:23 - irischamplin
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova