Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Murano 2015: nová generace je venku, chce být hezčí i dynamičtější
14.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Japonská novinka představuje nový design značky. Tomu lze vyseknout poklonu, tak jako opětovné přítomnosti šestiválce pod kapotou.
Po Kie Carnival zde dnes máme již druhou odhalenou novinku nadcházejícího newyorského autosalonu. Zatímco ta korejská ale vystrčila růžky bez přičinění automobilky, v případě Nissanu Murano je již odhalení plně oficiální. A musíme hned zkraje přiznat, že japonská značka se rozhodně nemá zač stydět. Třetí generace crossoveru totiž minimálně po stránce vizuální převyšuje oba své předchůdce o několik tříd. Oproti konceptu Resonance sice došlo k několika „retuším“, ty jsou však spíše ku prospěchu věci, zvláště pak v přední části nazvané V-Motion.
Působivá je ovšem také záď. Máme zde totiž světla ve tvaru bumerangu či výraznější spoiler, který je součástí koncového sloupku. Všechny ostatní s výjimkou toho čelního pak byly zatmaveny, čímž byl vytvořen dojem plovoucí střechy. Opomenout pak nesmíme ani klenuté blatníky, do kterých se s ohledem na velikost vozu nehodí nic jiného než opravdu mohutná litá kola (vůz na fotkách používá dvacítky, standardem jsou ovšem osmnáctky).
Posun k lepšímu lze vysledovat též v kabině. Světlé dřevo totiž v kombinaci s dvoubarevným koženým čalouněním vytváří dojem luxusního motorového člunu, který vás jakoby obklopuje. Sedadla se pak pro změnu nechala inspirovat vesmírným programem NASA, přičemž společnost jim dělá osmipalcový dotykový displej na středové konzoli či sedmipalcový informační na přístrojovém štítu.
Dále můžete sáhnout po audio systému Bose s jedenácti reproduktory, přičemž individuálně jej mohou využívat nejen pasažéři vpředu, ale i ti vzadu. K dispozici je zde totiž i port na USB a sada bezdrátových sluchátek. Souběžně s tím navíc cestující budou profitovat i z většího prostoru pro nohy, neboť s příchodem nového designu dorazily i větší rozměry. Na jejich upřesnění si ale musíme počkat.
Stejně tak nás zajímají fakta o hmotnosti. Nissan totiž uvádí, že nová generace oproti té předchozí shodila přibližně 68 kilogramů. Verze s pohonem předních kol by tak měly startovat někde okolo 1 660 kg, v případě volby systému 4x4 je třeba počítat s přibližně pětašedesáti kily navíc. Jelikož se navíc zlepšila aerodynamika, máme rovněž počítat s 20procentní redukcí spotřeby.
V tomto případě je ovšem řeč pouze o 3,5litrovém šestiválci, který byl z předchozí generace převzat prakticky beze změn. I nadále tak produkuje 264 koní a 326 Nm točivého momentu. Modernizace se ovšem dočkala převodovka CVT Xtronic, která prý nyní lépe reaguje na podněty řidiče. Kromě snížení spotřeby bychom se tedy měli dočkat i lepší dynamiky, i ta ale bude oznámena až v New Yorku.
Zřejmě ještě déle pak budeme čekat na údaje o 2,5litrovém čtyřválcovém turbodieselu, se kterým by nové Murano mělo být k dostání v Evropě. Aktuálně totiž není jisté, kdy se nový crossover Nissanu na Starý kontinent podívá. Zahájení prodeje v Americe ale již oznámeno bylo, přičemž by k němu mělo dojít v závěru tohoto roku.
Ani ceny tedy nejsou údajem, kterým vás můžeme potěšit či zarmoutit. Místo nich tak jen uvedeme, že ve výbavě nebude chybět ani řada bezpečnostních technologií. Třeba detekce objektů před vozem MOD (Moving Object Detection), automatické brzdění či monitoring slepých úhlů.




















Nový Nissan Murano vypadá opravdu působivě. A to zvenčí i zevnitř
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejčtenější články
Peugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
28.3.2025Jeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
28.3.2025Němci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
28.3.2025Motoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
28.3.2025Český svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
29.3.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 08:18 - HondaMan
- VZKAZY 04.28. 07:12 - Brus
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch