Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek

Nissan představil Micru se slibným názvem DIG-S Turbo. Nejde však o žádnou 370Z pro chudší, nýbrž o jakýsi japonský GreenLine.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek

19.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nissan představil Micru se slibným názvem DIG-S Turbo. Nejde však o žádnou 370Z pro chudší, nýbrž o jakýsi japonský GreenLine.

Místo pořádného auta jsme se tak dočkali dalšího zachránce planety, ale tak už to v této době chodí. Novinka s již dostatečně jasně zmíněným jménem vyniká hlavně svým motorem, který je podle Nissanu „nejčistším” agregátem svého druhu na celém světě. A kupodivu jsme se o něm ihned dozvěděli více.

Jde o tříválec o tříválec s objemem 1,2 litru (Češi se prosím přestanou smát...), který je přeplňován turbodmychadlem. Vyznačuje se na turbomotor vysokým kompresním poměrem 13:1, který mu má dodat vyšší efektivitu spalování. My ale uvedeme i to, že mu nesporně dodá také hrubší chod, který může být v kombinaci s přirozeným neklidem tříválcové koncepce hodně citelný. K vyšší efektivitě motoru krom jeho koncepce přispívá i adekvátně naladěný motor management, pokus o rekuperaci kinetické energie skrze alternátor a obligátní systém start/stop.


Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 1 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 30Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 2 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 31Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 3 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 32

Takto disponovaný motor se chlubí výkonem až 98 koní a točivým momentem vrcholícím na hodnotě 142 Nm. Zrychlení na stovku je neznámou, maximální rychlost jím vybavené Micry ale činí nemalých 180 km/h. To vše jsou hodnoty srovnatelné s atmosféricky plněnou patnáctistovkou, oproti ní ale DIG-S Turbo exceluje v testech normované spotřeby. V základní výbavě s manuální převodovkou dosahuje papírové spotřeby 4,1 litru benzinu na 100 km. Vyšší výbavové stupně zhoršují udávanou spotřebu o 4 %, automatická převodovka CVT pak přibližně o 20 %.

Micra DIG-S Turbo je k vašemu jistě nemalému překvapení další novinkou nadcházejícího ženevského autosalonu. Do prodejů se má dostat během léta, a to ve všech úrovních výbavy, ale jen s pětidvéřovoou karoserií. Zmíněný motor bude k dispozici také v osmdesátikoňovém nepřeplňovaném provedení, jeho podrobnější parametry ale Nissan nezmiňuje.

Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 4 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 01Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 5 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 02Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 6 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 03Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 7 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 04Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 8 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 05Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 9 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 06Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 10 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 07Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 11 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 08Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 12 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 09Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 13 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 10Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 14 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 11Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 15 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 12Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 16 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 13Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 17 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 14Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 18 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 15Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 19 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 16Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 20 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 17Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 21 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 18Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 22 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 19Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 23 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 20Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 24 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 21Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 25 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 22Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 26 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 23Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 27 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 24Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 28 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 25Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 29 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 26Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 30 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 27Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 31 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 28Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 32 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 29Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 33 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 33Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 34 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 34Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 35 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 35Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 36 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 36Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 37 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 37Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 38 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 38Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 39 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 39Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek - 40 - Nissan Micra 12 DIG-S Turbo 40
Nissan Micra DIG-S Turbo

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.