Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Micra 2013: velký facelift evropské verze přináší i nižší spotřebu tříválce 1,2
3.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video, živé foto) Japonské mini změnilo tvář a snížilo spotřebu motoru DIG-S s 98 koňmi. Základní cena by přitom měla držet kolem 200 tisíc.
Doplněno 4.6. Japonská automobilka dnes zveřejnila první video a nové fotografie Nissanu Micra, na nichž si můžete nejen do detailu prohlédnout 16palcová litá kola, ale také interiér včetně zavazadlového prostoru. Jeho objem se sice ve srovnání s předchůdcem nezměnil, neboť identické jsou i venkovní rozměry, kvalita čalounění však stoupla. Mimo to pak Nissan ještě rozšířil paletu barev o odstíny Pacific Blue a Platinum Sage, to je ale opravdu již vše. Dodat tak můžeme jen tolik, že k mání by vozy po faceliftu měly být od září.
Není facelift jako facelift. Dnes ráno jsme vám totiž představili inovovaný Chevrolet Malibu, který od svého předchůdce pomalu není k rozeznání, při pohledu na inovovanou verzi Nissanu Micra ale nic podobného nehrozí. A to přesto, že silueta vozu i veškeré jeho rozměry zůstávají i nadále identické. Stačil však nový přední nárazník, kapota a světla či trojúhelníkové mlhovky a rázem se díváte na podstatně dravější supermini než kdy předtím.
Pouze novou přídí ale japonské inovace zdaleka nekončí. Nový je tak zvenčí i zadní nárazník nebo LEDkové světlomety, v rámci příplatků pak nabídku obohatí 16palcová litá kola - doposud totiž výběr ve standardu počítal s plechovými čtrnáctkami a patnáctkami nebo 15palcovými litými ráfky u vyšších výbav Micra Elle a Tekna. Druhé zmíněné bude přitom i nadále vyhrazena panoramatická střecha, mnohem dostupnější napříč úrovněmi ale mají být parkovací senzory.
Než se k detailnímu popisu jednotlivých výbav dostaneme, měli bychom zmínit modernizace, které Micra dostala. Týkají se totiž jak látkového čalounění nabízeného napříč celým spektrem, tak i většího displeje (z pěti na 5,8 palce) multimediálního systému Nissan Connect s aplikacemi Google. Ten je standardně k mání s nejvyšší úrovní Tekna, stejně jako zmíněné senzory by jej ale mělo být možné dokoupit k vícero verzím.
Jinak můžete již od základní úrovně Visia počítat třeba s okny v elektrice, přehrávačem CD s portem USB, řadou airbagů a stabilizační kontrolou. Prostřední výbava Acenta pak přihodí světelný a dešťový senzor nebo rozhrání Bluetooth, zatímco nejvyšší výbava Tekna dorazí s elektricky sklopnými zrcátky a bezklíčovým startováním. O další existenci speciálních modelů Micra Elle a 30th Anniversary se ovšem Nissan nezmiňuje.
O poznání sdílnější je japonská značka při popisu pohonných jednotek, kterými i nadále zůstává tříválec v atmosférické nebo přeplňované verzi. Prvně jmenovaný o výkonu 80 koní sice změn nedoznal, ten druhý (1,2 DIG-S naladěný na 98 koní) ovšem dostal přepracovaný management. Spotřeba by tak měla poklesnout o dvě deci na stejných 4,1 l/100 km, jakými se pyšní nepřeplňovaná verze.
V rámci převodovek pak i nadále můžete vybírat mezi pětistupňovým manuálem nebo automatem CVT, přičemž ceny by se neměly nijak dramaticky měnit. Ve srovnání se stávající nejnižší požadovanou sumou 191 990 Kč tak zřejmě nadále nepřekročíte dvě stě tisíc.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu












Evropská verze Nissanu Micra se ve Frankfurtu ukázala v několika barevných verzích
Nový Nissan Micra nabízí poměrně agresivně stylizovanou přední část. Uvnitř pak vůz staví hlavně na vyšší výbavě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 41 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 41 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 10 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan