Home > Rubriky a sekce > Představení, Představení > Článek
Nissan Micra 2010: známe české ceny
9.11.2010 | David Siegl | Přidat příspěvek
Japonský Nissan uvedl na český trh již čtvrtou generaci modelu Micra. My vám k němu přinášíme kompletní představení, stejně jako české ceny.
Nová Micra zůstává věrná odkazu pravého městského vozu a a proto disponuje téměř stejnými rozměry jako předchozí model. Celkově je nová Micra přesto o něco málo delší i širší, ale zase poněkud nižší. Využívá novou podvozkovou platformu a vyrábět se bude výhradně v Číně, Thajsku, Indii a Mexiku.
V řeči čísel vypadají rozměry následovně:
Výška: 1 520 mm (-10 mm)
Šířka: 1 665 mm (+5 mm)
Délka: 3 780 mm (+ 61 mm)
Rozvor kol: 2 450 mm (+ 20 mm)
Objem zavazadlového prostoru: 265 - 511 litrů
Klíčovým rysem designu karoserie je zejména její profil, který definujícím charakter modelu Micra. Stejně jako obloukovité ztvárnění bočních oken. Tento tradiční prvek byl v novém voze zachován a navíc zdůrazněn výraznějším zadním spoilerem, integrovaným do střechy. Zcela odlišné je nyní zpracování přední a zadní části vozu.
Ve snaze sladit styl interiéru s vnějším vzhledem, se interiér nese v duchu „propojeného kokonu“. Jedním z příkladů je tvar palubní desky v podobě „dvojité bubliny“, který ladí s oválným tvarem přístrojové kapličky a podobně tvarovaným prostorem palubní schránky před spolujezdcem. Dobře čitelné přístroje jsou umístěny ve třech kulatých ukazatelích. Ovládací prvky vytápění a větrání, audiosystému a další jsou na první pohled logicky umístěny.
Pohon bude zajišťovat jeden z dvojice nových zážehových tříválců se zdvihovým objemem 1,2 litru. Základní verzí je atmosférický motor o výkonu 59 kW (80 k) produkující nízké emise CO2 o hodnotě 115 g/km. Stejně na tom je i druhý zážehový motor s přímým vstřikováním a přeplňováním s výkonem 72 kW (98 k). Emise CO2 jsou přitom pouhých 95 g/km. Díky dobrým výsledkům nových motorů, nebude nová Micra nabízena se vznětovými motory. Přeplňovaná verze bude v Evropě uvedena na jaře 2011.
Modelová řada je jednoduchá - zahrnuje pouze jednu variantu pětidveřové karosérie, dvěma varianty motoru a dvě možnosti převodovek - buď pětistupňovou manuální nebo kompaktní převodovkou s plynule měnitelným převodem (Continuously Variable Transmission - CVT).
Úrovně výbavy vycházejí z tradičního schématu značky Nissan: základní Visia, následovaná úrovněmi Acenta a Tekna. Všechny modely standardně nabízejí posilovač řízení, klimatizaci, elektricky ovládaná okna vpředu a ESP (elektronický stabilizační), který v segmentu městských vozů ještě stále raritou.
Vybavení a modelové řady
Nová Micra, stejně jako její předchozí provedení, je bohatě vybavena již ve standardu a zavádí řadu nových prvků, které mají snížit náročnost ježdění po městě. Micra respektuje tradiční klasifikaci úrovní výbavy Nissanu, od základní verze Visia, přes verzi Acenta, až po nejvyšší verzi Tekna. Všechny modely vozu Micra mají plnou sestavu prvků aktivní a pasivní bezpečnosti a celá modelová řada má ve standardu systém ESP, šest airbagů, opěrky hlavy na zadních sedadlech a protiblokovací systém brzd.
Standardně je k dispozici také elektrický posilovač řízení s výškově nastavitelným sloupkem řízení, dálkové centrální zamykání, palubní počítač a elektricky ovládaná okna vpředu. Verze Acenta, která se nejspíš bude podávat nejvíce, má navíc automatickou klimatizaci, tempomat s omezovačem rychlosti, elektricky ovládaná dveřní zpětná zrcátka, loketní opěrky vpředu a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Volant a hlavice řadicí páky jsou potaženy kůží. CD přehrávač má možnost připojení vnějšího zdroje a čtyři reproduktory, nabízí také rozhraní Bluetooth.
Verze Tekna navíc obsahuje systém Nissan Connect, plně integrovaný audio a informační systém obsahující satelitní navigaci s dotykovým ovládáním, rozhraní Bluetooth pro připojení mobilního telefonu a přehrávání z odpovídajících zařízení, přípojky pro vnější zdroj zvuku a zařízení USB a systém šesti reproduktorů. Součástí standardní výbavy jsou také automatické světlomety a stěrače, elektricky sklopná zrcátka napojená na volitelný systém inteligentního klíče, což je stále vzácná funkce v segmentu městských vozů - s inteligentním tlačítkem pro nastartování a vypnutí motoru a komplexní maticový displej na přístrojové desce. Kromě informací o spotřebě paliva, dojezdové vzdálenosti, vnější teplotě a podobně jej lze také naprogramovat, aby Micra v příslušném datu popřála svému majiteli vše nejlepší k narozeninám.
Příkladem využití nejmodernějších technologií ve voze Micra, je systém měření parkovacího místa (Parking Slot Measurement - PSM). Je standardem u verze Tekna a volitelně dostupný u verze Acenta. Řidiči pomáhá určit, zda je parkovací místo pro vůz dostatečně velké. Když řidič popojíždí okolo volného místa, stisknutím tlačítka na přístrojové desce aktivuje systém PSM, a poté zapne příslušný ukazatel směru, aby systému napověděl, kterou stranu vozidla má kontrolovat. Je-li rychlost vozu nižší než 25 km/h, senzory prohlédnou místo a prostřednictvím displeje na přístrojové desce oznámí řidiči, zda je místo vhodné či nikoliv. Displej ukáže „OK“, pokud je místo delší než vůz o více než 100 cm, ukáže „Obtížné“, pokud je delší než vůz mezi 60 až 99 cm a „Nedoporučuji“, pokud je místo delší než vůz o méně než 60 cm. Pak už je jen na řidiči, zda se rozhodne parkovat nebo ne. Toleranční meze lze nastavit podle sebedůvěry a dovedností řidiče - začátečník, běžný řidič, expert - přičemž senzory jsou přesné natolik, aby si všimly malých překážek, jako jsou patníky, silniční kužely a podobně. Systém PSM se dodává vždy společně s tradičními senzory pro couvání, které se aktivují při zařazení zpátečky a dávají zvuková i vizuální upozornění.
Z volitelných možností je nejzajímavějším prvkem skleněná střecha pokrývající celou přední polovinu vozu, v podstatě od horní hrany čelního skla až k B-sloupkům a sahající téměř přes celou šířku vozu.
Český ceník Nissanu Micra 2010

Fotogalerie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025Et tu Smarte? Také značka městských aut se vrací ke spalovacím motorům, osadí jimi „čistě elektrickou platformu”
23.1.2025Číňané naučili svého nového psa kouskům, které ten starý americký uměl už před několika dekádami
23.1.2025Šéf BMW Oliver Zipse skončí, jeho kontrakt už nebude obnoven
24.1.2025
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie