Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Leaf 2013: facelift dorazil i do Ameriky, s lepší nabíječkou i zárukou
10.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
V Detroitu se už za pár dní představí modernizovaná verze Nissanu Leaf. Japonci slibují především zkrácení časů dobíjení, tak snadné to ale nebude.
Nissan už po dvou letech modernizuje svůj elektromobil Leaf, kterému se na trhu nedostalo zdaleka tak vřelé přijetí, v jaké automobilka doufala. Prodeje nedosahují zamýšlených počtů a už i nejvyšší šéf koncernu Renault-Nissan přiznal, že se jeho „plány nenaplňují“. Navíc ze Spojených států se ozvaly hlasy, kterým se nelíbí rapidní úbytek kapacity už po jednoročním provozu, a i když se automobilka snažila na sklonku předloňského roku tvrdit, že průměrný řidič Leafu najezdí jen 60 km denně a delší akční rádius nepotřebuje, prodejní čísla mluví sama za sebe.
Pokud někdo očekával radikální facelift adekvátně vylepšující dojezd, který podle měření v rámci norem americké vládní agentury EPA činí jen 76 až 169 kilometrů (EPA udává průměr 117 km), pak může být lehce zklamán. Oficiální tisková zpráva vydaná Nissanem před blížícím se detroitským autosalonem sice jakési vylepšení dojezdu naznačuje, konkrétní číslo byste však hledali marně. Je to poněkud zvláštní, protože Japonci modernizovaný Leaf pro svůj domácí trh již představili, přičemž tvrdí, že jejich vůz shodil 80 kg a dojezd se prodloužil na 228 km. Ve zprávě k americkému Leafu, který se tento týden začne vyrábět v továrně v malém městě Smyrna, ležícím uprostřed státu Tennessee, se ale nic takového nepíše.
Severoamerické zastoupení Nissanu naopak upozorňuje na drobnou optimalizaci tvarů karoserie, vedoucí k mírnému snížení aerodynamického odporu z 0,29 na 0,28. Další novinkou na palubě lépe vybavených modelů Leaf je nabíječka s výkonem zvýšeným na 6,6 kW, která má zkrátit čas potřebný k plnému nabití původních akumulátorů na polovinu, tj. na čtyři hodiny. Možné to samozřejmě je, Nissan ale jaksi zapomněl dodat, že něco takového bude jen stěží proveditelné při použití běžné jednofázové, dvěstědvacetivoltové, šestnáctiampérové zásuvky, a proto bude nutné napojit se na nějakou výkonnější.
K dalším novinkám vozu patří třeba úspornější topení a nový jízdní mód podporující intenzivnější rekuperaci energie při brzdění. Součástí výbavy může být také sada kamer monitorujících okolí vozu v 360stupňovém úhlu, kožené čalounění zavedené i pro levnější verze, zatímco kůží čalouněný volant se stal součástí standardu.
Poněkud důležitější je však pro zákazníky to, že Nissan konečně zahrnul do rozšířené záruky také kapacitu akumulátorů, což dosud nedělal a docela si tím proti sobě poštval klientelu USA. Má to však dva háčky. Prozatím se ona pětiletá záruka (resp. 60 tisíc mil - cirka 97 tisíc km) vztahuje pouze na vozy prodané ve Spojených státech a podivně působí také přesnost metody měření snižování kapacity. Nissan říká, že se po uvedenou dobu nebo stanovenou vzdálenost nesníží počet dílků indikujících nabití z dvanácti pod devět. Jde-li o displej zobrazující kapacitu lineárně, bylo by to 75 procent z maxima, Nissan ale ve své zprávě nic takového nenapsal. Navíc co ukazuje displej nemusí nutně reflektovat realitu.
Kdy dorazí modernizovaný Leaf do Evropy, Nissan v tiskové zprávě pro USA pochopitelně neuvádí. Britský Autocar se však domnívá, že továrna Sunderlandu rozjede jeho výrobu letos na jaře, dodávky začnou o něco později.
Popis modernizace amerického Leafu neodpovídá tomu, co o své verzi uvedli Japonci, chybí hlavně zmínka o snížení hmotnosti o cirka 80 kg. Přesto asi o jiná auta nepůjde a raději si počkáme na Detroit a případné upřesnění dat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.22. 20:23 - M.Z.
- Onboard videa 11.22. 20:03 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch