Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Leaf 2013: facelift dorazil i do Ameriky, s lepší nabíječkou i zárukou
10.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
V Detroitu se už za pár dní představí modernizovaná verze Nissanu Leaf. Japonci slibují především zkrácení časů dobíjení, tak snadné to ale nebude.
Nissan už po dvou letech modernizuje svůj elektromobil Leaf, kterému se na trhu nedostalo zdaleka tak vřelé přijetí, v jaké automobilka doufala. Prodeje nedosahují zamýšlených počtů a už i nejvyšší šéf koncernu Renault-Nissan přiznal, že se jeho „plány nenaplňují“. Navíc ze Spojených států se ozvaly hlasy, kterým se nelíbí rapidní úbytek kapacity už po jednoročním provozu, a i když se automobilka snažila na sklonku předloňského roku tvrdit, že průměrný řidič Leafu najezdí jen 60 km denně a delší akční rádius nepotřebuje, prodejní čísla mluví sama za sebe.
Pokud někdo očekával radikální facelift adekvátně vylepšující dojezd, který podle měření v rámci norem americké vládní agentury EPA činí jen 76 až 169 kilometrů (EPA udává průměr 117 km), pak může být lehce zklamán. Oficiální tisková zpráva vydaná Nissanem před blížícím se detroitským autosalonem sice jakési vylepšení dojezdu naznačuje, konkrétní číslo byste však hledali marně. Je to poněkud zvláštní, protože Japonci modernizovaný Leaf pro svůj domácí trh již představili, přičemž tvrdí, že jejich vůz shodil 80 kg a dojezd se prodloužil na 228 km. Ve zprávě k americkému Leafu, který se tento týden začne vyrábět v továrně v malém městě Smyrna, ležícím uprostřed státu Tennessee, se ale nic takového nepíše.
Severoamerické zastoupení Nissanu naopak upozorňuje na drobnou optimalizaci tvarů karoserie, vedoucí k mírnému snížení aerodynamického odporu z 0,29 na 0,28. Další novinkou na palubě lépe vybavených modelů Leaf je nabíječka s výkonem zvýšeným na 6,6 kW, která má zkrátit čas potřebný k plnému nabití původních akumulátorů na polovinu, tj. na čtyři hodiny. Možné to samozřejmě je, Nissan ale jaksi zapomněl dodat, že něco takového bude jen stěží proveditelné při použití běžné jednofázové, dvěstědvacetivoltové, šestnáctiampérové zásuvky, a proto bude nutné napojit se na nějakou výkonnější.
K dalším novinkám vozu patří třeba úspornější topení a nový jízdní mód podporující intenzivnější rekuperaci energie při brzdění. Součástí výbavy může být také sada kamer monitorujících okolí vozu v 360stupňovém úhlu, kožené čalounění zavedené i pro levnější verze, zatímco kůží čalouněný volant se stal součástí standardu.
Poněkud důležitější je však pro zákazníky to, že Nissan konečně zahrnul do rozšířené záruky také kapacitu akumulátorů, což dosud nedělal a docela si tím proti sobě poštval klientelu USA. Má to však dva háčky. Prozatím se ona pětiletá záruka (resp. 60 tisíc mil - cirka 97 tisíc km) vztahuje pouze na vozy prodané ve Spojených státech a podivně působí také přesnost metody měření snižování kapacity. Nissan říká, že se po uvedenou dobu nebo stanovenou vzdálenost nesníží počet dílků indikujících nabití z dvanácti pod devět. Jde-li o displej zobrazující kapacitu lineárně, bylo by to 75 procent z maxima, Nissan ale ve své zprávě nic takového nenapsal. Navíc co ukazuje displej nemusí nutně reflektovat realitu.
Kdy dorazí modernizovaný Leaf do Evropy, Nissan v tiskové zprávě pro USA pochopitelně neuvádí. Britský Autocar se však domnívá, že továrna Sunderlandu rozjede jeho výrobu letos na jaře, dodávky začnou o něco později.
Popis modernizace amerického Leafu neodpovídá tomu, co o své verzi uvedli Japonci, chybí hlavně zmínka o snížení hmotnosti o cirka 80 kg. Přesto asi o jiná auta nepůjde a raději si počkáme na Detroit a případné upřesnění dat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 2 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva