Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Lannia 2015 dokazuje, že sériový model a šik koncept nemusí být dvě věci
20.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Přijít se zajímavým konceptem umí kdekdo, otisknout jeho nápady do série už ale zvládne málokdo. Nissan, zdá se, dokáže obojí.
Připusťme, že musíte být hodně velkými nadšenci do všeho na čtyřech kolech, abyste vůbec zaznamenali existenci konceptu Nissan Lannia, který se představil světu loni v Pekingu. Zmínili jsme jej spíše „pro pořádek”, neboť Japonci jej od začátku prezentovali jako čínskou specialitu. Byl tu ale ještě jeden důvod, proč jsme o něm hovořili - šlo, zvlášť na poměry Nissanu a japonských automobilek vůbec, o... ne snad krásné, ale určitě zajímavě střižené auto. Příď, profil, záď, to všechno mělo nějaký nápad a šanci, že skutečně nadchne lidi ve věku okolo 35 let, na které Lannia cílí.
Zajímavý konceptů už jsme ale viděli tisíce a co z nich většinou zbylo... Ani u Lannie jsme tedy nepředpokládali - zvlášť když má jít o auto pro Čínu - že by z její vizuální atraktivity cokoli zbylo pro sériovou výrobu. Však příklady jistě táhnou i za Velkou zdí, a stačí tak vzpomenout na studii nového Fordu Escort a jeho produkční provedení. Ford Escort 2015 vlastně nebyl nijak zvlášť odvážný ani jako koncept, přesto pro sérii nezbylo z jeho elegance skoro nic. Japonci se ale rozhodli jít jinou, o poznání příjemnější cestou.
Když se podíváte na přiložené fotky sériové Lannie, budete rozdíly mezi ní a koncept obtížně hledat. Jsou tu jiná kola, zrcátka nebo menší změny na přídi i zádi, ale vždy se jedná o drobnosti. Zůstala odvážně střižená světla, pozoruhodné řešení sloupku C, „skrytý” sloupek A nebo spousta divokých prolisů. Líbit se vám to nemusí, ocenit jistou avantgardnost těchto tvarů byste ale mohli.
Nahlédnout můžeme i do interiéru, což u konceptu vůbec možné nebylo. Ani ten přitom neurazí jak designem, tak na fotkách viditelným provedením, rovněž ovladače a elektronické systémy se zdají být na výši. Nesmysly se tak rekrutují z oblastí, které nejsou specifické ani pro Nissan, ani pro tento koncept - podívejte se třeba třeba na ten zploštělý volant, u auta tohoto ražení nesmysl na entou. Japonci k viditelnému slibují i dostatek místa a důraz na praktičnost vůbec. Třeba držáky nápojů jsou prý osvětlené, hledat je někdy v noci na dálnici můře být dřina...
Na tomto místě bychom vám rádi představili techniku vozu, ale bohužel to není možné. Nissan o ní v tiskových materiálech kupodivu neříká slova a tušit ji můžeme leda z označení Pure Drive Xtronic CVT, které se skví na zádi vozu. Zvláštní, když automobilka chce mít tento stroj v prodeji nejpozději letos na podzim, na druhou stranu je pro nás totéž útěchou - detailní specifikace musí být zveřejněny co nevidět. Jestli se Lannia podívá i za hranice Číny, zatím není jisté, v tuto chvíli tomu nic nenasvědčuje. Nissan ale může své záměry snadno kdykoli změnit...
Na novém Nissanu Lania je nejzajímavější to, že je vizuálně odvážný a nápady konceptu stejného jména převádí do sériové výroby pozoruhodně věrně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 5 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 7 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 8 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 9 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.25. 22:02 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 21:44 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 11.25. 20:34 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus