Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Juke-R oficiálně: 500 koní v malém SUV realitou
4.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(video) Malý crossover s technikou Nissanu GT-R je skutečností. První detaily odhalují přestavbu karoserie a instalaci motoru včetně pohonu 4x4.
Aby se zamezilo zbytečnému hloubání ze strany veřejnosti, japonská značka předem upozorňuje, že se nedávno avizovaný „Super Juke” (dnes již oficiálně Juke-R) je výlučně prototypem a v žádném případě není plánována sériová produkce.
Na druhou stranu Nissan otevřeně přiznává, že zvažuje výrobu ostřejší verze modelu Juke a právě tohle má být lakmusový papírek na možnou klientelu. „Koncept má otestovat reakce zákazníků na seriozní sportovní variantu,“ potvrzuje Paul Wilcox, viceprezident pro prodej a marketing Nissan Europe. „Juke-R v tomto směru poskytne standardnímu vozu dokonalou podporu,“ dodává.
Dosud nejsilnější derivát Nissanu Juke má pod přední kapotou docela potentní přeplňovanou šestnáctistovku o výkonu 190 koní spřaženou se šestistupňovým manuálem anebo převodovkou s plynule měnitelným převodem a pohonem všech kol. Na stovku se dostane buď za rovných 8, případně 8,4 sekundy a zvládne 200 až 215 km/h.
S eRkem jsou to ale beztak nesrovnatelná čísla. Koncept zřejmě z politických důvodů nebude postaven na základech GT-R modelového roku 2011, ale má vycházet z R35 před posledním faceliftem. Tudíž místo 530koňového šestiválce o objemu 3,8 litru dostane předchozí verzi s „jen“ 485 koňmi. Jenže už před faceliftem byl Nissan GT-R s hmotností 1 680 kg schopen dostat se díky elektronicky řízenému pohonu všech kol na stovku kolem 4 sekund a jezdit maximální rychlostí 310 km/h. Juke-R bude určitě o něco lehčí a snadno se tak (minimálně schopností akcelerovat na 100 km/h) přiblíží aktuálnímu GT-R.
Přestože tu neustále mluvíme o Nissanu Juke-R jako o absolutním unikátu, ve skutečnosti mají vzniknout dva kusy. Jeden s volantem vpravo, druhý zase bude přizpůsobený kontinentálním silnicím s volantem vlevo. Oba stroje dostanou původní motor, sofistikovaný pohon všech kol, dvouspojkovou převodovku a také kompletní telemetrii modelu GT-R i s výstupem na LCD displeji. A i když mají být ve vozech ochranné klece závodní specifikace, dvojice sportovních skořepin a pětibodové bezpečnostní pásy, Juke-R bude oficiálně schválen pro provoz na běžných silnicích.
Za vývojem aut stojí Evropské technické centrum Nissanu v Cranfieldu v britském Bedfordshire a na motorsport specializovaná společnost RML. Juke-R je v této chvíli ve vývoji, ale s testováním se počítá už letos v listopadu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 4 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před hodinou - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 3 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 4 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 5 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva