Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Juke-R oficiálně: 500 koní v malém SUV realitou
4.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(video) Malý crossover s technikou Nissanu GT-R je skutečností. První detaily odhalují přestavbu karoserie a instalaci motoru včetně pohonu 4x4.
Aby se zamezilo zbytečnému hloubání ze strany veřejnosti, japonská značka předem upozorňuje, že se nedávno avizovaný „Super Juke” (dnes již oficiálně Juke-R) je výlučně prototypem a v žádném případě není plánována sériová produkce.
Na druhou stranu Nissan otevřeně přiznává, že zvažuje výrobu ostřejší verze modelu Juke a právě tohle má být lakmusový papírek na možnou klientelu. „Koncept má otestovat reakce zákazníků na seriozní sportovní variantu,“ potvrzuje Paul Wilcox, viceprezident pro prodej a marketing Nissan Europe. „Juke-R v tomto směru poskytne standardnímu vozu dokonalou podporu,“ dodává.
Dosud nejsilnější derivát Nissanu Juke má pod přední kapotou docela potentní přeplňovanou šestnáctistovku o výkonu 190 koní spřaženou se šestistupňovým manuálem anebo převodovkou s plynule měnitelným převodem a pohonem všech kol. Na stovku se dostane buď za rovných 8, případně 8,4 sekundy a zvládne 200 až 215 km/h.
S eRkem jsou to ale beztak nesrovnatelná čísla. Koncept zřejmě z politických důvodů nebude postaven na základech GT-R modelového roku 2011, ale má vycházet z R35 před posledním faceliftem. Tudíž místo 530koňového šestiválce o objemu 3,8 litru dostane předchozí verzi s „jen“ 485 koňmi. Jenže už před faceliftem byl Nissan GT-R s hmotností 1 680 kg schopen dostat se díky elektronicky řízenému pohonu všech kol na stovku kolem 4 sekund a jezdit maximální rychlostí 310 km/h. Juke-R bude určitě o něco lehčí a snadno se tak (minimálně schopností akcelerovat na 100 km/h) přiblíží aktuálnímu GT-R.
Přestože tu neustále mluvíme o Nissanu Juke-R jako o absolutním unikátu, ve skutečnosti mají vzniknout dva kusy. Jeden s volantem vpravo, druhý zase bude přizpůsobený kontinentálním silnicím s volantem vlevo. Oba stroje dostanou původní motor, sofistikovaný pohon všech kol, dvouspojkovou převodovku a také kompletní telemetrii modelu GT-R i s výstupem na LCD displeji. A i když mají být ve vozech ochranné klece závodní specifikace, dvojice sportovních skořepin a pětibodové bezpečnostní pásy, Juke-R bude oficiálně schválen pro provoz na běžných silnicích.
Za vývojem aut stojí Evropské technické centrum Nissanu v Cranfieldu v britském Bedfordshire a na motorsport specializovaná společnost RML. Juke-R je v této chvíli ve vývoji, ale s testováním se počítá už letos v listopadu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie