Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Juke Nismo RS 2015: od prosince s 218 koňmi a cenou 750 tisíc Kč
1.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Král řady Juke dostane v Evropě motor 1,6 DIG-T o výkonu 218 koní. K dispozici budou verze 2WD s manuálním řazením a AWD s automatem.
Nejžhavějším tématem v souvislosti s Nissanem a jeho továrním úpravcem Nismo je v současné době asi připravovaný model Pulsar Nismo, který by chtěl ve verzi RS zaútočit na korunu krále ostrých hatchbacků s předním pohonem. Byla by však hloupost ignorovat to ostatní, co bude na stánku japonské automobilky stát v Paříži po jeho boku. Rozhodně už víme, že dalším zajímavým exponátem se stane nejsilnější podoba crossoveru Juke se zcela identickým názvem Nismo RS, a sice ve verzi pro evropský trh.
O velké překvapení se nejedná, protože už ho známe od března z autosalonu v Ženevě, na druhou stranu až dosud nebyly známé ceny, za které ho hodlá automobilka nabízet. Nyní už víme, že verzi 2WD s pohonem předních kol si u Nissanu cení na 27 450 Euro, což odpovídá částce 755 tisíc korun, a za čtyřkolku (AWD) žádají přesně 30 500 Euro - to odpovídá zhruba 839 tisícovkám. Peníze ale ještě nepřevádějte, protože prodeje odstartují na Starém kontinentu až v prosinci a ceny budou jednotlivá zastoupení ještě kosmeticky upravovat.
Kosmeticky je upraven také samotný Juke, který od Nisma dostal tužší podvozek s výkonnějšími brzdami, osmnáctipalcová kola, překalibrovaný posilovač řízení, xenonové světlomety, sadu bezpečnostních prvků zvanou Safety Shield a také čtveřici kamer monitorujících okolí vozu při parkování. Na výběr bude zřejmě jen omezené množství laků karoserie, přičemž počítat bychom měli s perleťově bílou, stříbrnou a černou. Uvnitř musí sportovce estéty potěšit zejména nekompromisní rudá sportovní sedadla Recaro a alcantarou potažený volant, zatímco řidiče bude zajímat hlavně motor.
Bez překvapení je použití oturbeného benzinového agregátu 1,6 DIG-T naladěného na výkon 218 koní při dosažení šesti tisíc otáček, zatímco točivý moment 280 Nm přichází ke slovu v pásmu 3 600 a 4 800 ot./min. Jen dodejme, že tyto parametry platí pro verzi s pohonem přední nápravy a za nárůstem potenciálu motoru je podepsán nový program řídicí jednotky a upravený výfukový systém.
Varianta s pohonem 4x4 bude standardně vybavena i systémem Torque Vectoring, jenomže bohužel nebude dostupná s manuálním šestikvaltem, ale pouze s automatickou převodovkou Xtronic obohacenou o pádla řazení na volantu - přes ta půjde v manuálním režimu volit dle libosti jeden z osmi stupňů. Je také dost dobře možné, že u čtyřkolky dojde k lehkému snížení výkonu a poklesu točivého momentu, nechceme však být posly špatných zpráv.
Jízdní dynamika není bohužel známa ani v jednom případě, s ohledem na výkony standardního Nissanu Juke Nismo se ovšem v případě předokolky dá očekávat zrychlení z klidu na stovku za přibližně 7,5 sekundy, zatímco verze s automatickou převodovkou by mohla jen těsně protnout osmisekundovou bariéru. Nejvyšší rychlost se zřejmě vyšplhá někam ke 220 km/h.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Po stránce vzhledu jistě vzbudí Nissan Juke Nismo RS pozornost. Výkonem 218 koní ale dech zřejmě nevyrazí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 2 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 08:03 - Brus
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB