Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Juke Nismo RS 2014: s lepší aerodynamikou přichází jen 218 koní
21.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
„Král řady Juke“ má nakonec nižší výkon, než jsme čekali. V rámci aerodynamického odporu, vzhledu a výbavy ale již za očekáváními nezaostává.
Některá očekávání zkrátka nenajdou naplnění. Své by o tom mohli vyprávět fanoušci Nissanu Juke Nismo RS, pro které musí být losangeleská premiéra částečným zklamáním, a to hlavně díky výkonu. Celé měsíce se totiž spekulovalo, jakou silou bude disponovat 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec, přičemž snad ani v jediném případě nepadlo nižší číslo než 230 koní. Takové stádo vám však japonská automobilka pod pravou nohu nesvěří, přestože verzi Nismo RS nazývá „králem řady Juke“.
Na druhou stranu, ani 218 koní není zrovna porcí k zahození. K mání je tento výkon v 6 000 otáčkách, zatímco točivý moment 284 Nm přichází ke slovu v pásmu 3 600 a 4 800 ot./min. Je tomu tak ovšem pouze u verze s pohonem předních kol a manuální převodovkou, neboť model vybavený systémem 4x4 a automatem Xtronic CVT dostal do vínku „pouze“ 214 koní v 6 000 otáčkách a 249 Nm při 2 400 až 6 000 ot./min.
Jízdní dynamika není bohužel známa ani v jednom případě, s ohledem na výkony standardního Nissanu Juke Nismo se ovšem v případě předokolky dá očekávat zrychlení z klidu na stovku za přibližně 7,5 sekundy, zatímco verze s automatickou převodovkou by mohla jen těsně protnout osmisekundovou bariéru. Nejvyšší rychlost se zřejmě vyšplhá někam ke 220 km/h.
To jsou sice opětovně spekulace, ty však budou blíže pravdě než původní dohady o výkonu. Přesto se raději opětovně vrátíme k ověřeným informacím, které za nárůstem potenciálu motoru vidí nový program řídicí jednotky a upravený výfukový systém. Krom toho se pak zvětšily brzdy, překalibrován byl posilovač řízení a jinou charakteristiku mají také tlumiče a pružiny.
Tím mechanické změny končí a začínají ty vizuální, s nimiž přichází o 37 procent lepší aerodynamika než u standardních modelů. Nejde přitom pouze o spoilery, neboť upravena byla také čelní maska a kulaté mlhovky nyní nahazuje pásek z diod. Zapomenout pak nesmíme ani na 18palcová litá kola s pneumatikami Continental ContiSportContact 5 o rozměru 255/45.
Uvnitř Nismo RS sází na přední sedadla Recaro čalouněná červenou kůží a doplněná černými semišovými středy. Volant byl pro změnu potažen Alcantarou a velkou část interiéru zdobí kontrastní švy. To je ale z novinek vše, v rámci příplatků pak můžete sáhnout jen po paketu Navigace, se kterým přichází multimediální systém NissanConnect, zpětná kamera či 5,8palcový displej.
Možná je pak i volba barvy karoserie, třebaže z omezeného spektra odstínů - k mání jsou bílá Pearl, stříbrná Brilliant nebo černá Sapphire. Ceny ovšem mají být upřesněny až někdy na jaře příštího roku, kdy půjde model do prodeje. Oproti standardu se přitom dá očekávat nárůst o nějakých 50 000 Kč, předokolka by tedy mohla vyjít asi na 700 tisíc korun.















Po stránce vzhledové budí Nissan Juke Nismo RS pozornost. V rámci výkonů se ovšem čekalo více než 218 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 31 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 31 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 10 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva