Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Juke Nismo RC: tovární tuning u 200 koní neskončí
22.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Japonská značka chystá verzi Nismo RC, která dostane 221 koní, snížený podvozek i větší brzdy a jadrnější výfukový systém.
O tovární tuning je v Evropě v poslední době poměrně velký zájem. I díky tomu se logo AMG objevuje na větším množství Mercedesů než kdy předtím, zatímco BMW nabídku modelů M rozšířilo o verze značené jako M Performance. Audi má pak pro jistotu k dispozici úrovně S-line, S a RS, čímž ideálně pokrývá veškeré potřeby (či spíše touhy) trhu. U japonských značek si ale podobný rozlet často nemohli dovolit, i kdybyste měli peněz sebevíc. Leda Lexus má verze F Sport a v poslední době se i Nissan rozhodl představit daleko větší počet modelů nesoucích značku Nismo. Kupé 370Z jsme vám dnes již představili, neznámým není ani sportovnější Juke. Jeho 200 koní však značce přestává připadat jako dostatečně atraktivní nabídka.
Do konce roku bychom se tak měli dočkat verze Juke Nismo RC, jejíž přeplňovaný čtyřválec 1,6 DIG-T nabídne hned 221 koní. Tato síla přitom u modelu s pohonem předních kol má být přenášena šestistupňovým manuálem, zatímco automatická převodovka CVT je vyhrazena systému 4x4. Stejně jako v případě zmíněného „Zetka“ však Nissan ani v případě poladěného crossoveru neudává očekávané jízdní parametry.
V rámci ostatních aspektů však máme jasno. Juke Nismo RC tak dostane o 20 mm snížený a o 10 % přitvrzený podvozek, větší brzdy, nové sání a výfukový systém naladěný na zvučnější notu. Právě řev Nissanu je podle našich britských kolegů z magazínu AutoExpress opravdu jadrnější, stejně jako se vlivem navýšeného výkonu zdá být Juke rychlejší. Problémem jsou ale i nadále značné náklony karoserie.
Nissan ovšem prozatím nemá k dispozici sériový vůz, nýbrž pouze prototyp. Produkční Nismo RC tak možná bude působit jinak. Čekání na něj si přitom můžete zpříjemnit prvními videosnímky, na nichž se předvádí verze s výkonem 200 koní. Připravte se však na to, že u základního Nissanu Juke Nismo jsou náklony karoserie v zatáčkách viditelnější (a tím pádem výraznější).






Nissan Juke Nismo nabízí 200 koní, to však japonské značce nestačí. Chystá tak verzi RC, která přidá dalších jednadvacet koníků
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Zájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 3 hodinamiBrusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.02. 09:03 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB