Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Juke 1,5 dCi 2013: SUV jde nahoru s výkonem, spotřeba klesla o šest deci
12.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na motor show v Barceloně dorazil Juke s upraveným turbodieselem slibujícím nižší žíznivost. Více síly by naopak mělo zlepšit jízdní výkony.
V letošním roce o autosalony plné zajímavých novinek rozhodně nebyla nouze. V nejlepším se ovšem nemá přestávat, díky čemuž byly tento týden otevřeny brány motor show ve španělské Barceloně. Zde se přitom ve své výstavní premiéře nepředstavuje pouze Renault Twizy Sport F1, ale také nová verze Nissanu Juke vybaveného motorem 1,5 dCi. Ta profituje pouze z úprav hnacího ústrojí, venkovní design i vnitřní výbava zůstávají při starém. Spotřeba však poklesla ze 4,8 na 4,2 l/100 km.
Je samozřejmě otázkou, zda méně žíznivý bude Nissan Juke také v reálu. Tisková zpráva japonské značky totiž v rámci modifikací pohonné jednotky mluví hlavně o zařazení systému start/stop a úpravách jízdních režimů Eco a Sport. Je tedy možné, že ponížení spotřeby mají na svědomí jen tyto úpravy - zvláště, když se obě nejlépe projevují při laboratorních podmínkách měření spotřeby.
Při pohledu na zvýšený točivý moment z 240 na 260 Nm a tedy i vyšší výkon v určitých sférách otáček (špičkový výstup 110 koní zůstává nezměněn) je ovšem patrné, že zásahy do 1,5litrového turbodieselu nebyly určeny jen k uspokojení Bruselu. Zrychlení z klidu na stovku za 11,2 sekundy a nejvyšší rychlost 175 km/h sice zůstávají identické, vylepšeno by ovšem mělo být pružné zrychlení.
Do prodeje úsporná předokolka zamíří v druhé polovině letošního roku, díky čemuž je na ceny ještě brzo. Dá se ale předpokládat, že stávající nejnižší suma 464 000 Kč (požadovaná za verzi Visia Plus, kde standardem je klimatizace nebo 16palcová kola) přílišných změn nedozná, takováto změna se ceníku dotkne jen stěží.




































Po stránce designové se Nissan Juke vůbec nezměnil, jediný rozdíl najdete pod kapotou 1,5litrového turbodieselu vykazujícího teoreticky nižší spotřebu
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
před 5 hodinamiČtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
včeraUž ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Šéf Nissanu přiznal, že bez pomoci zvenčí už automobilka nepřežije, sám to nejspíš zabalí příští týden
8.3.2025VW říká, že interiérům svých aut vrátí fyzická tlačítka, prý to nejsou mobily. Snad to tentokrát skutečně udělá
8.3.2025Šéf výrobce elektromobilů pod tíhou ztrát a nesmyslných vizí skončil, miliony měsíčně ale bude brát dál
8.3.2025Vážně je to jen cenou? VW prodává svůj klíčový elektromobil v Číně za 380 tisíc Kč, přesto je to totální propadák
9.3.2025Nové Audi A6 v úplném základu je teprve tragédie. Interiér je reklamou na to, co jste si nekoupili. A co to má na zádi?
9.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva