Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Hi-Cross: takto má vypadat nový X-Trail
6.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Japonská polovina koncernu Renault-Nissan odhalila v Ženevě koncept crossoveru, který prezentuje příští designový jazyk a budoucí X-Trail.
Studie Nissan Hi-Cross, podobně jako v Detroitu vystavený nový Pathfinder, demonstruje snahu Japonců transformovat robustní a těžké SUV na svižněji vypadající a lépe jezdící crossovery. Na rovinu to značka neřekla, ale s vysokou pravděpodobností se teď díváme na novou generaci modelu X-Trail.
Tomu by odpovídaly také lehce zvětšené rozměry. Hi-Cross má na délku 4 660 mm (+ 30), šířku 1 850 mm (+ 65), výšku 1 670 mm (- 10) a oproti aktuálnímu modelu X-Trail výrazně delší rozvor náprav - 2 780 vs. 2 630 milimetrů. Jedenadvacetipalcová kola berte pouze jako autosalonovou extravaganci.
Že tato úvaha není lichá, potvrzují rovněž slova výkonného viceprezidenta Nissanu Andyho Palmera, který ve svém vyjádření postavil koncept Hi-Cross do kontextu s crossovery Juke, Qashqai a větším Muranem.
Sedmisedadlový koncept je poháněný hybridní jednotkou spojující zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru, elektromotor čerpající energii z lithium-iontových akumulátorů a převodovku s plynule měnitelným převodem CVT nazvanou XTRONIC. Hi-Cross má poháněná pouze kola přední nápravy, nicméně Nissan uvádí, že se jedná o platformu s možností snadné úpravy na čtyřkolku.
Výkony ani jiné hodnoty Nissan neuvedl, tvrdí ovšem, že jen samotná bezestupňová převodovka snižuje oproti své předchůdkyni spotřebu o deset procent a kombinace obou motorů se má svými výkony vyrovnat 2,5litrovému zážehovému motoru. Pokud ale Japonci budou chtít uspět v Evropě, bez dieselových agregátů to navzdory atraktivnímu designu nepůjde.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Hi Cross naživo na ženevském stánku Nissanu
Příští crossovery značky Nissan se budou držet designu nastíněného touto studií. Zdali jde také o koncept nového X-Trailu, není zcela zřejmé, ale je to dost pravděpodobné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 52 minutami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 2 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 4 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva