Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R Track Pack: pokud to s ježděním na okruhu myslíte vážně
9.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Na omezené dostupnosti paketu Track Pack se bohužel nic nezměnilo, přesto pro vás máme podrobnosti o tom, co všechno obsahuje a na kolik přijde.
Technické detaily Nissanu GT-R modelového roku 2012 nemusíme obšírně rozebírat. Vše, co potřebujete vědět, jsou tři čísla: 550 koní, 632 newtonmetrů a 2,84 sekundy z nuly na sto. Ty bezpochyby budí dostatečný respekt na papíře i na silnici. Něco podobného dokáže i pár jiných značek, přestože za vyšší částky, nicméně třeba o Porsche se traduje, že umí obdobnou impozantní dynamiku nejen předvést, ale i náležitě dlouhodobě krotit podvozkem a brzdami na okruhu. Může být GT-R odpovídajícím rivalem i na závodní dráze?
Japonci říkají, že může, k těmto účelům vám ale nabídnou možnost nechat si na své GT-R nahodit speciální balíček úprav s názvem Track Pack, který má z nejrychlejšího sériového Nissanu stvořit speciál odolávající mnohem většímu zatížení. Okruhový paket, který nic nemění na možnosti používat GT-R na veřejných silnicích, neobsahuje ani kilowatt navíc, a přesto automobilka tvrdí, že „je vhodný pro ty nejnáročnější řidiče na světě, kteří chtějí na dráze zajít až na samotnou hranici“.
K tomu mají vozu dopomoci odlehčená kovaná kola Rays, nastříkaná v lesklém černém laku a upravené pružiny, přičemž adaptivní tlumiče s možností přepnout je do komfortního módu a využívat auto i na běžné ježdění zůstává. Pak zde máme nový karbonový nástavec předního nárazníku omezující množství vzduchu proudícího pod zakrytý podvozek, ale zároveň obsahující nové kanály na přívod chladícího vzduchu k brzdám. Rozpálené zadní kotouče se zase spoléhají na odtok horkého vzduchu skrze odvětrávací štěrbiny umístěné za koly na bocích.
Kabina na první pohled dostala pouze nové čalounění předních sedadel Recaro, které zabraňuje klouzání pozadí při působení vysokých „géček“ v zatáčkách a zpomalování. Na druhé omrknutí interiéru si možná všimnete, že z důvodu úspory hmotnosti se musela odporoučet zadní sedadla a jejich místo kryjí pouze odepínací přehozy a že na středové konzole přibyla plaketka s nápisem „Track Pack“.
Jako spousta jiných příjemných věcí i tato má svůj háček. K mání je pouze pro vozy s pravostranným řízením a prodávat se bude výlučně v Japonsku a Británii za 10 tisíc liber, tedy necelých 300 tisíc. Pokud máte dojem, že by snad nemusel být problém dané technické úpravy provést dodatečně po zakoupení potřebných dílů, asi máte pravdu, dalo. Nemělo by se ale zapomínat, že modely s pravostranným a levostranným řízením mají podvozek nastavený tak, že počítá s hmotností řidiče na příslušné straně. Pak už jde jen o to, jestli v GT-R funguje zrcadlová zaměnitelnost dotyčných komponentů.





Nové ani starší snímky GT-R s paketem Track neříkají, že motoru s úpravy netýkají. 550 koní ale snad není tak málo, aby nestačily...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 8 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před hodinouPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 4 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 6 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 7 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 13:32 - pavproch
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB