Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R Track Pack: pokud to s ježděním na okruhu myslíte vážně
9.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Na omezené dostupnosti paketu Track Pack se bohužel nic nezměnilo, přesto pro vás máme podrobnosti o tom, co všechno obsahuje a na kolik přijde.
Technické detaily Nissanu GT-R modelového roku 2012 nemusíme obšírně rozebírat. Vše, co potřebujete vědět, jsou tři čísla: 550 koní, 632 newtonmetrů a 2,84 sekundy z nuly na sto. Ty bezpochyby budí dostatečný respekt na papíře i na silnici. Něco podobného dokáže i pár jiných značek, přestože za vyšší částky, nicméně třeba o Porsche se traduje, že umí obdobnou impozantní dynamiku nejen předvést, ale i náležitě dlouhodobě krotit podvozkem a brzdami na okruhu. Může být GT-R odpovídajícím rivalem i na závodní dráze?
Japonci říkají, že může, k těmto účelům vám ale nabídnou možnost nechat si na své GT-R nahodit speciální balíček úprav s názvem Track Pack, který má z nejrychlejšího sériového Nissanu stvořit speciál odolávající mnohem většímu zatížení. Okruhový paket, který nic nemění na možnosti používat GT-R na veřejných silnicích, neobsahuje ani kilowatt navíc, a přesto automobilka tvrdí, že „je vhodný pro ty nejnáročnější řidiče na světě, kteří chtějí na dráze zajít až na samotnou hranici“.
K tomu mají vozu dopomoci odlehčená kovaná kola Rays, nastříkaná v lesklém černém laku a upravené pružiny, přičemž adaptivní tlumiče s možností přepnout je do komfortního módu a využívat auto i na běžné ježdění zůstává. Pak zde máme nový karbonový nástavec předního nárazníku omezující množství vzduchu proudícího pod zakrytý podvozek, ale zároveň obsahující nové kanály na přívod chladícího vzduchu k brzdám. Rozpálené zadní kotouče se zase spoléhají na odtok horkého vzduchu skrze odvětrávací štěrbiny umístěné za koly na bocích.
Kabina na první pohled dostala pouze nové čalounění předních sedadel Recaro, které zabraňuje klouzání pozadí při působení vysokých „géček“ v zatáčkách a zpomalování. Na druhé omrknutí interiéru si možná všimnete, že z důvodu úspory hmotnosti se musela odporoučet zadní sedadla a jejich místo kryjí pouze odepínací přehozy a že na středové konzole přibyla plaketka s nápisem „Track Pack“.
Jako spousta jiných příjemných věcí i tato má svůj háček. K mání je pouze pro vozy s pravostranným řízením a prodávat se bude výlučně v Japonsku a Británii za 10 tisíc liber, tedy necelých 300 tisíc. Pokud máte dojem, že by snad nemusel být problém dané technické úpravy provést dodatečně po zakoupení potřebných dílů, asi máte pravdu, dalo. Nemělo by se ale zapomínat, že modely s pravostranným a levostranným řízením mají podvozek nastavený tak, že počítá s hmotností řidiče na příslušné straně. Pak už jde jen o to, jestli v GT-R funguje zrcadlová zaměnitelnost dotyčných komponentů.
Nové ani starší snímky GT-R s paketem Track neříkají, že motoru s úpravy netýkají. 550 koní ale snad není tak málo, aby nestačily...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 2 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie