Nissan GT-R R36 bude hybrid, techniku dodá tým Formule 1 Williams

Elektromotor a těžké baterie nová generace naštěstí nedostane. Místo nich nabídne kvůli vyšší rychlosti a nižší spotřebě speciální setrvačník.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nissan GT-R R36 bude hybrid, techniku dodá tým Formule 1 Williams

1.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nissan GT-R R36 bude hybrid, techniku dodá tým Formule 1 Williams

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Elektromotor a těžké baterie nová generace naštěstí nedostane. Místo nich nabídne kvůli vyšší rychlosti a nižší spotřebě speciální setrvačník.

V poslední době jsme vám přinesli hned několik zpráv týkajících se Nissanu GT-R, a to hned dvou generací. V příštím roce by se totiž měl objevit nový model Nismo, který bude vrcholnou verzí řady R35. Očekávat od něj přitom máme mnohé, stovku za rovné dvě sekundy ale prý nakonec nedá. To zřejmě bude úloha, která čeká na generaci novou. Ta by s označením R36 měla dorazit v závěru roku 2015, přičemž jen modernizovanou verzí přeplňovaného šestiválce poháněna nebude.

Asi hádáte správně, kam tím míříme. Celá záležitost je skutečně spojena s nedávným představením loga R-Hybrid, které se nakonec opravdu objeví na karoserii příštího Nissanu GT-R. Aktuálně sice není jisté, zda se takto bude profilovat jen verze divize Nismo, či základní model nebo jen nějaká speciální edice. Víme ovšem tolik, že o klasickou hybridní techniku nepůjde.

Místo elektromotoru a baterií by společnost Williams Advanced Engineering, která spadá pod tým Williams F1, měla japonské automobilce nabídnout elektromechanický setrvačník. Tedy systému, jaký jsme mohli spatřit třeba na závodním Porsche 911 GT3 R Hybrid. Díky tomu by na palubu neměla dorazit přebytečná kila.

Daleko spíše se očekává, že generace R36 by vůči stávajícímu modelu měla nějaké ty kilogramy shodit. A to hlavně díky kompozitům užitým na výrobu karoserie i samotného šasí. Na podrobnosti si ale budeme muset ještě nějaký ten pátek počkat, i když již nyní lze prohlásit, že kromě nižší hmotnosti nabídne vůz také vyšší rychlost.

Dá se ovšem předpokládat, že jen kvůli výkonu se hybridní technika pod kapotou Nissanu GT-R neobjeví. Jelikož jde o globální model, musí i v jeho případě japonská automobilka pamatovat na mnohé regulace. Daný systém tak dozajista bude výrazně redukovat emise a spotřebu, čímž by mohl ujít části trestu Evropské unie za nadlimitní spotřebu a ponechat tak cenu vozu v dosud známých, vcelku atraktivních mezích.


Nissan GT-R R36 bude hybrid, techniku dodá tým Formule 1 Williams - 1 - nissan r hybrid 01Nissan GT-R R36 bude hybrid, techniku dodá tým Formule 1 Williams - 2 - Nissan GT-R R36 2017 render
Nové logo by se mělo ukázat na zádi příštího Nissanu GT-R R36

Nissan GT-R R36 bude hybrid, techniku dodá tým Formule 1 Williams - 3 - Nissan GT-R Nismo 2014 spy 01Nissan GT-R R36 bude hybrid, techniku dodá tým Formule 1 Williams - 4 - Nissan GT-R Nismo 2014 spy 02Nissan GT-R R36 bude hybrid, techniku dodá tým Formule 1 Williams - 5 - Nissan GT-R Nismo 2014 spy 03Nissan GT-R R36 bude hybrid, techniku dodá tým Formule 1 Williams - 6 - Nissan GT-R Nismo 2014 spy 04Nissan GT-R R36 bude hybrid, techniku dodá tým Formule 1 Williams - 7 - Nissan GT-R Nismo 2014 spy 05Nissan GT-R R36 bude hybrid, techniku dodá tým Formule 1 Williams - 8 - Nissan GT-R Nismo 2014 spy 06
Chystaný Nissan GT-R Nismo bude zřejmě posledním modelem poháněným jen přeplňovaným šestiválcem. Nová generace by již měla vsadit na hybridní techniku

Zdroj: CarSales

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.