Nissan GT-R R36 2017: nová generace bude hybridní, není zbytí

Japonské polovině koncernu Renault-Nissanu nezůstává při vývoji nástupce modelu GT-R jiná cesta - kvůli papírovým emisím bude R36 hybridní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nissan GT-R R36 2017: nová generace bude hybridní, není zbytí

21.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Nissan GT-R R36 2017: nová generace bude hybridní, není zbytí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonské polovině koncernu Renault-Nissanu nezůstává při vývoji nástupce modelu GT-R jiná cesta - kvůli papírovým emisím bude R36 hybridní.

Letos v srpnu jsme se zmiňovali o pozdržení nástupce současného Nissanu GT-R kvůli zdravotním problémům jednoho z hlavních tvůrců R35 Kazutoshiho Mizuna. Původně měla být nová generace představena v roce 2015, tedy osm let po svém předchůdci, vývoj se ale protáhl, takže R36 nemůžeme očekávat dříve než v roce 2017 nebo 2018. To sice nelze považovat za zrovna standardní životní cyklus, každopádně průběžné modernizace udržují vůz pořád docela v kurzu a během let se postaraly třeba o postupné navýšení výkonu ze 486 až na 550 koní.

Nějaký ten facelift aktuálního modelu během příštích pár let Japonci jistě ještě představí, přesto je asi na místě otázka, co můžou zákazníci očekávat od GT-R R36. Americký Motor Trend dal dohromady pár předběžných spekulací, informace od zdrojů v Nissanu a pokusil se z toho sestavit profil budoucího auta. Co můžeme očekávat?

Základní proporce nového GT-R zřejmě zůstanou identické, design auta přesto stejný nezůstane. Podle předběžných správ se návrháři zaměřili na zlepšení aerodynamiky, především ale zesílení přítlaku ve vyšších rychlostech.

Co se týče motoru, automobilka příliš na výběr nemá. Ani Nissan nebude moci ignorovat přísnější emisní limity ve Spojených státech a Evropě, a proto se jako nejlogičtější volba jeví hybridní pohonné ústrojí, které sice zvyšuje hmotnost, ale na druhé straně pomáhá v nesmyslných testech normované spotřeby snižovat produkci měřeného CO2.

Jak bude vypadat ona „elektrická součástka“, momentálně nevíme, ale Nissan údajně zvažuje dvě potenciální cesty. Jedna z nich počítá s mírným dowsizingem současné pohonné jednotky VR38DETT z 3,8 na 3,7 litru a jejím doplnění elektromotorem s akumulátory. Inženýři mají za úkol najít nejlepší možné řešení, přičemž budou vycházet z techniky použité v konceptu Infiniti Essence (s výkonem 440 + 160 koní), ale také v Infiniti M35h. Pokud bude příští GT-R skutečně hybridní, automobilka se bude potýkat především s hmotností, protože už dnešní vůz nepatří zrovna do bantamové váhy.

Druhá varianta je podobná a zahrnuje turbodmychadla, kompresor a malý elektromotor/generátor integrovaný přímo do jednoho celku se zadní rozvodovkou. Energii mu pak může dodávat buď menší sada akumulátorů anebo nějaké kondenzátory, každopádně stačit to asi nebude. Bez ohledu na zvolenou konstrukci se proto ve voze s největší pravděpodobností objeví systém vypínání válců a stop-start, u podobného auta znovu úplné nesmysly.

Definitivní výkon pohonné soustavy známý není, Nissan však na Ferrari F70, Porsche 918 Spyder a McLaren P1 zřejmě nezaútočí. Tuto výsadu by mohl na sebe převzít podobně koncipovaný stroj s logem Infiniti, který by měl být v zásadě postaven na podobné, patrně však ještě výkonnějším hybridním pohonu. Ale to už je zase jiný příběh...


Nissan GT-R R36 2017: nová generace bude hybridní, není zbytí - 1 - Nissan GT-R R36 2017 render
Jedna ze starších možných podob se drží stylu současného GT-R

Zdroje: Worldcarfans, Motor Trend

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.