Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R Nismo 2017: facelift změnil vzhled, přidal rychlost
27.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholné kupé japonské značky dostalo vylepšený podvozek, zesílenou strukturu a agresivnější bodykit. I přes stejný výkon je tak rychlejší než dříve.
Tento víkend patří hned dvěma motoristickým událostem. Koná se nejen Velká cena Monaka, ale taktéž 24 hodin Nürburgringu. S prvním zmíněným závodem je spojena premiéra Renaultu Clio RS 16, druhou si pro debut své novinky zabrala druhá část francouzsko-japonské aliance, tedy Nissan. Ten v pohoří Eifel odhalil faceliftované provedení kupé GT-R Nismo.
Stejně jako základní verze se i ta ostřejší dočkala agresivnějšího a modernějšího vzhledu, jenž počítá s příchodem odlišného nárazníku, čelní masky zvané V-Motion nebo kapoty motoru. Ta byla dále zesílena, aby zabránila jakýmkoliv deformacím při extrémně vysokých rychlostech. Z obdobného důvodu Nissan u předního nárazníku použil karbonová vlákna, jež navyšují tuhost.
Nové Nismo se ovšem nechlubí jen pevnějším kabátem, neboť zlepšena byla rovněž aerodynamika. Kupé tak aktuálně generuje nejvyšší přítlak, jaký kdy kterýkoliv produkční Nissan nabízel. Zároveň je také dynamičtější, což koresponduje se změnami učiněnými v oblasti tlumičů, pružin a stabilizátorů. Zesílena pak byla i samotná konstrukce vozu.
Výsledkem všech těchto modifikací je zlepšení časů na okruzích o 2 procenta, jakkoliv motorový prostor zůstal nedotčen. Ačkoliv tedy standardní provedení doznalo zlepšení o dvacet koní, výkon GT-R Nismo zůstává na 600 koních. Ty produkuje 3,8litrový šestiválec VR38DETT, se kterým je spojena dvouspojková automatická převodovka a pohon všech kol.
I přes zlepšení na okruzích se dá předpokládat, že dosavadní čas potřebný ke zrychlení z klidu na stovku (hypersportovních 2,8 sekundy) zůstal nezměněn. Akceleraci si ovšem můžete vychutnat v modernizované kabině, která počítá s přepracovanou palubní deskou, vylepšeným volantem a exkluzivními sedadly Recaro čalouněními kůží.
Kromě toho byl zredukován počet tlačítek na středové konzoli ze 27 na 11, snadnější každodenní ovládání má pak zajistit zvětšený osmipalcový dotykový displej. Ten lze zároveň i ovládat hlasem. Dodat lze pak již jen tolik, že karoserie je dostupná v pěti barvách, výroba pak stejně jako dosud bude probíhat v japonském Tochigi.
Nissan GT-R Nismo se proměnil především po vizuální stránce. V motorovém prostoru však nadále odvádí svou práci 600 koní jako dříve
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 4 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 5 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 7 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 8 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel