Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R Nismo 2014 prý nakope Veyronu, na stovku zrychlí za 2 sekundy
1.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové Nismo shodí hmotnost, výkon navýší na 570 koní. Stát má přes tři miliony a stovku prý pokoří za 2 s.
I když Festival rychlosti v Goodwoodu je již dávno za námi, jisté dozvuky s námi zůstávají. Podle jednoho ze zaměstnanců Nissanu, který se rozpovídal během akce o věcech budoucích, bychom se totiž na počátku příštího roku měli dočkat ještě nabušenější Godzilly. Řeč přitom rozhodně není o patnácté verzi filmu na známé téma, který momentálně připravuje Hollywood, ale o nové verzi GT-R Nismo, jež dostane vyšší výkon kombinovaný s nižší hmotností.
Pokud máte pocit, že Nissan podle daného receptu jede již od představení generace R35, pak máte pravdu. Verze Nismo vždy byla o trochu extrémnější než standard, nyní se však v Japonsku rozhodli, že novinka nakope pozadí všem a všude. Včetně okruhových speciálů typu Arielu Atom V8. A do prachu bude zašlapáno také Bugatti Veyron Super Sport, i přes jeho hypermilionovou cenovku a násobně vyšší výkon.
Abychom ale nechodili dlouho okolo horké kaše, udeříme hřebíček rovnou na hlavičku. Tak tedy, příští GT-R Nismo má zrychlit z klidu na 96 km/h za pouhé dvě sekundy. Ano, čtete správně, za pouhé 2 s. To z něj pomalu dělá konkurenta i pro monoposty Formule 1, a to i při započtení přibližně jedné desetinky navíc, kterou tento Nissan bude potřebovat k akceleraci až na stovku.
Po stránce nejvyšší rychlosti se již GT-R bude muset před Bugatti sklonit, přesto jde o pozoruhodný počin. Zvláště, když po stránce výkonu by měl 3,8litrový přeplňovaný šestiválec produkovat pouhých 570 koní - bráno samozřejmě ve srovnání s Veyronem. Podle jednoho z inženýrů společnosti Williams Advanced Engineering, která na vývoji spolupracuje, by tu ovšem mohl být prostor i na další zlepšení.
Uvidíme tedy hned zkraje příštího roku, čím nás japonská značka v kooperaci s britskou firmou překvapí. Rozhodně však již nepůjde o tak „levné“ zboží, jakým je standardní GT-R. Nová verze Nismo by totiž měla snadno překonat hranici 100 000 GBP (cca 3 miliony korun). Podle jednoho z inženýrů sportovní divize ovšem Nissan zamíří i druhým směrem.
„Nismo tu odjakživa bylo pro petrolheady. Nyní je ovšem jeho zásah mnohem širší, řídíme se totiž požadavky zákazníků. Čili pokud budou chtít diesel, já říkám, proč ne?“ svěřil se magazínu AutoExpress Hiroshi Tamura. „Chceme totiž uspokojit tu klientelu, která vyrostla na úpravách výkonných vozů v Gran Turismu.“ Propojení Nissanu s touto hrou tak zřejmě bude ještě intenzivnější.





Chystaný Nissan GT-R Nismo by se klidně mohl nechat inspirovat verzí Track Edition, která oproti standardu shodila 70 kg. Její výkon však zůstal stejný, zatímco zde má narůst na 570 koní
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 10 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 11 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
dnesBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
dnesNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan