Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R Club Track 2013: inovovaná okruhovka shodila 70 kilo
15.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Na světě je nová okruhová varianta GT-R. Stojí na hladkých gumách, zhubla a dostala další speciální výbavu. Naneštěstí nesmí na veřejné silnice.
Nissan nedávno při prezentaci modernizovaného GT-R opakovaně zdůrazňoval, že jeho auta testovaná na Nürburgringu jsou v sériové specifikaci a stejné stroje jsou následně používané také k oficiálnímu měření časů. Japonci tím nechtěli říci nic jiného, než to, že nezkreslují výsledky vylepšeným nastavením, a proto třeba kterýkoli prodaný vůz modelového roku 2013 musí být schopen akcelerovat na stovku za 2,7 sekundy a zajet jedno kolo Severní smyčky za 7:18,60 min. (asistence někoho, kdo skutečně umí točit volantem, se jaksi předpokládá).
Pokud tomu tak opravdu je, pak by nový Nissan GT-R Club Track měl být ještě o kus rychlejší. Tato speciální verze však nedostane espézetky a oficiálně proto nesmí na běžné silnice. Bude nabízena jen jako okruhový speciál pro klubové závodění a Japonsku se bude jeho cena pohybovat v přepočtu od 2,68 do 2,75 milionu korun. Závodní série GT-R nebude pouze jednobarevná - zákazník bude mít možnost vybrat si jeden z pěti odstínů.
Podle tabulky s technickými parametry zůstane vidlicový šestiválec VR38DETT na svých 550 koních a točivém momentu 632 newtonmetrů a nemění se ani šestistupňová dvouspojková převodovka. Konstrukční oddělení ovšem v zájmu vylepšení poměru výkonu ke hmotnosti vyhodilo z vozu všechny sedačky a místo nich dovnitř nainstalovalo jednu skořepinu Recaro, zmizelo čalounění stropu, ale také koberečky i s izolací podlahy. Navíc je tady pouze bezpečnostní rám a hasicí systém. Výsledná úspora váhy asi není nijak závratná, ale i úbytek 70 kg (na konečných 1 660 kg) jistě potěší.
Ve výbavě auta se dále objevily nové stavitelné tlumiče od firmy Bilstein, upínací pojistky na kapotě, tažná oka, přepracované potrubí přivádějící chladicí vzduch k brzdám, upravený přední spoiler společně s důslednějším zakrytováním podvozku a přední i zadní diferenciál dostal svůj vlastní chladič. Pomyslné seznam závodních třešniček doplňují kola značky Rays nazutá do slicků a závodní telemetrie.
Japonsko spouští objednávky od 7. prosince, přičemž první zákazníci dostanou svá auta někdy v březnu. Zdali se to týká i zbytku světa, zatím netušíme, ale objektivní důvody, proč by mělo GT-R Club Track zůstat jen na domácí půdě, asi neexistují.
Motor zůstal stejný, konstruktéři však alespoň snížili hmotnost o 70 kg
Zdroj: blogautomobile.fr
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Němci začali ve velkém tankovat syntetická paliva, i když jsou dražší. Snáz pak projdou STK
22.10.2024 - Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024
Živá témata na fóru
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 10:38 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB