Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R 2018: nová generace dostane 795 hybridních koní
25.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncept chystaného supersportu máme čekat již příští rok na autosalonu v Tokiu. Vizuálně se inspiruje studií 2020 Vision Gran Turismo.
Současnou generaci Nissanu GT-R nikdo nemůže nazvat pomalou, zvláště při pohledu na zrychlení 0-100 km/h, jež japonský supersport zvládne za 2,7 sekundy. Tedy rychleji i než mnohem dražší konkurence. Přesto však ani toto renomé není zárukou enormních prodejů. Zvláště v poslední době GT-R poněkud nezaslouženě strádá, neboť na severoamerickém trhu se měsíčně prodá jen 90 kusů, na tom japonském pak dokonce pouhých sedmdesát.
To se logicky nelíbí Carlosi Ghosnovi, který nově nevládne pouze alianci Renault-Nissan, ale po odchodu Andyho Palmera také samotné japonské značce. Techniky a designéry proto pověřil ne zrovna snadným úkolem / a sice učinit z GT-R opětovně vytoužený model. Nápomocno by tomu mělo být radikální zvýšení výkonu, které půjde ruku v ruce se snížením spotřeby paliva resp. emisí CO2.
Asi přitom nemusíme nějak zdůrazňovat, že daného cíle hodlá značka dosáhnout implementací hybridní techniky, jež bude mít svůj základ ve speciálu LMP1. Ten by měl od příštího roku zasáhnout do závodů 24 hodin Le Mans, silniční verzi ovšem uvidíme mnohem později. Podle dosavadních zpráv by se příští rok v Tokiu měl ukázat koncept, produkční model pak dorazí v roce 2018.
Po stránce designové se přitom dočkáme větší agresivity než u modelu R35, což má spojitost s Ghosnovými požadavky. Podle něj totiž vzhled stávajícího provedení vůbec neodpovídá potenciálu pod kapotou. Novinka by proto měla převzít řadu nápadů, se kterými přišel koncept 2020 Vision Gran Turismo. Kvůli hybridnímu ústrojí se přitom zaměří hlavně na aktivní aerodynamiku.
V rámci materiálů bychom tedy měli počítat s větším než malým množstvím karbonu, který tak bude kompenzovat přidanou hmotnost baterií. Ty přitom budou spolupracovat s elektromotorem (naladěným na nějakých 135 koní) a evoluční verzí stávajícího 3,8litrového šestiválce (o výkonu 660 koní), přičemž celková síla soustavy by měla vyšplhat na 795 koní.
Na tomto pohonném ústrojí bude Nissan spolupracovat s týmem Formule 1 Williams, přičemž ze stejného zdroje bude pocházet také chladicí okruh pro lithium-iontové baterie. Převodovku si pak automobilka vyvine sama dle konkrétních potřeb, neboť dosavadní šestistupňový automat nebude schopen přenosu tak velkého výkonu a předpokládaného točivého momentu až 998 Nm.
Zachováno bude její uložení u zadní nápravy, stejně jako lze i nadále počítat s pohonem všech kol. Nově ale dostaneme osm rychlostních stupňů, akcelerace z klidu na stovku by tak mohla klesnout někam ke 2 sekundám. Díky tomu by nový Nissan GT-R pokořil i nástupce Bugatti Veyron, což je renomé, kterým by japonský supersport mohl přivábit velký počet zákazníků.
Příští Nissan GT-R se nechá inspirovat konceptem 2020 Vision Gran Turismo, který vzniknul kvůli virtuálnímu závodění
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 4 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva