Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R 2018: nová generace dostane 795 hybridních koní
25.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncept chystaného supersportu máme čekat již příští rok na autosalonu v Tokiu. Vizuálně se inspiruje studií 2020 Vision Gran Turismo.
Současnou generaci Nissanu GT-R nikdo nemůže nazvat pomalou, zvláště při pohledu na zrychlení 0-100 km/h, jež japonský supersport zvládne za 2,7 sekundy. Tedy rychleji i než mnohem dražší konkurence. Přesto však ani toto renomé není zárukou enormních prodejů. Zvláště v poslední době GT-R poněkud nezaslouženě strádá, neboť na severoamerickém trhu se měsíčně prodá jen 90 kusů, na tom japonském pak dokonce pouhých sedmdesát.
To se logicky nelíbí Carlosi Ghosnovi, který nově nevládne pouze alianci Renault-Nissan, ale po odchodu Andyho Palmera také samotné japonské značce. Techniky a designéry proto pověřil ne zrovna snadným úkolem / a sice učinit z GT-R opětovně vytoužený model. Nápomocno by tomu mělo být radikální zvýšení výkonu, které půjde ruku v ruce se snížením spotřeby paliva resp. emisí CO2.
Asi přitom nemusíme nějak zdůrazňovat, že daného cíle hodlá značka dosáhnout implementací hybridní techniky, jež bude mít svůj základ ve speciálu LMP1. Ten by měl od příštího roku zasáhnout do závodů 24 hodin Le Mans, silniční verzi ovšem uvidíme mnohem později. Podle dosavadních zpráv by se příští rok v Tokiu měl ukázat koncept, produkční model pak dorazí v roce 2018.
Po stránce designové se přitom dočkáme větší agresivity než u modelu R35, což má spojitost s Ghosnovými požadavky. Podle něj totiž vzhled stávajícího provedení vůbec neodpovídá potenciálu pod kapotou. Novinka by proto měla převzít řadu nápadů, se kterými přišel koncept 2020 Vision Gran Turismo. Kvůli hybridnímu ústrojí se přitom zaměří hlavně na aktivní aerodynamiku.
V rámci materiálů bychom tedy měli počítat s větším než malým množstvím karbonu, který tak bude kompenzovat přidanou hmotnost baterií. Ty přitom budou spolupracovat s elektromotorem (naladěným na nějakých 135 koní) a evoluční verzí stávajícího 3,8litrového šestiválce (o výkonu 660 koní), přičemž celková síla soustavy by měla vyšplhat na 795 koní.
Na tomto pohonném ústrojí bude Nissan spolupracovat s týmem Formule 1 Williams, přičemž ze stejného zdroje bude pocházet také chladicí okruh pro lithium-iontové baterie. Převodovku si pak automobilka vyvine sama dle konkrétních potřeb, neboť dosavadní šestistupňový automat nebude schopen přenosu tak velkého výkonu a předpokládaného točivého momentu až 998 Nm.
Zachováno bude její uložení u zadní nápravy, stejně jako lze i nadále počítat s pohonem všech kol. Nově ale dostaneme osm rychlostních stupňů, akcelerace z klidu na stovku by tak mohla klesnout někam ke 2 sekundám. Díky tomu by nový Nissan GT-R pokořil i nástupce Bugatti Veyron, což je renomé, kterým by japonský supersport mohl přivábit velký počet zákazníků.



















Příští Nissan GT-R se nechá inspirovat konceptem 2020 Vision Gran Turismo, který vzniknul kvůli virtuálnímu závodění
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá včera 15:00
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice 21.4.2025
Nejnovější články
Renault poslal do výroby ostré mini s ohromujícími parametry, chce za něj ale víc než Porsche za 911 GTS
před 41 minutamiČíňané odhalili nový vlastní motor V8 turbo pro osobní auta, tedy přesně to, s čím teď Evropané hrdě končí
před 2 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 3 hodinamiNěkdejší bestseller Nissanu strádá i v bazarech jako ojetina, stejně jako novému autu mu chybí klíčový motor i pohon
včeraNová generace nejprodávanějšího kombíku světa dostává na internetu těžkou nakládačku za svůj vzhled, opravdu je to tak zlé?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva