Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R 2017: toto je poslední facelift R35, přidal další koně
23.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Pokud se stále nemůžete rozhodnout, jestli chcete Nissan GT-R, Japonci přicházejí s dalšími argumenty. K těm hlavním patří až 572 koní.
Nissan GT-R současné generace přišel na svět v roce 2007, původně s výkonem 485 koní. Postupné úpravy ale vyhnaly výkon na současných 550 koní - a facelift GT-R pro modelový rok 2017, který se odhalil na newyorském autosalonu, jde ještě dál, konkrétně na 572 koní a 633 Nm. To je o 22 koní a 5 Nm víc - a o skoro stovku více oproti stavu před devíti lety.
Nissan udržuje generaci R35 na špici relativně četnými facelifty, jen po stránce výkonu přišlo jedno navýšení v roce 2010 a druhé v roce 2012. A zcela původní nezůstal ani vzhled, třebaže se nikdy nezměnil tolik, jako pro modelový rok 2017. Příští generace Nissanu GT-R s označením R36 přijde na svět nejdřív v roce 2018, možná ale ještě později, takže se omlazení rozhodně hodí. K tomu dnes představenému Nissan říká, že je u R35 tím úplně posledním.
Po stránce vzhledu vidíme zejména novou kapotu, přední nárazník a masku chladiče. Ta má nově chromované V jako ostatní, civilnější Nissany. Níže vidíme větší otvor pro přístup chladicího vzduchu a přibyly také otvory po stranách pod LEDkami denního svícení. V první řadě byla v hledáčku funkčnost, příď údajně generuje lepší přítlak; vzhled u GT-R nikdy nebyl hlavním prodejním artiklem, zejména zepředu. Sluší se nicméně dodat, že faceliftovaná vizáž pořád nebude pro každého. Změnila se také záď, která má nově větrací otvory u koncovek výfuku.
Uvnitř nacházíme nové sedačky, které mají poskytnout lepší oporu v zatáčkách a zároveň i komfort, přepracovanou středovou konzoli s větším displejem a méně tlačítky a také kožené čalounění v podstatě všude, kde oko, prsty nebo pozadí spočine, včetně palubní desky. Menšího počtu tlačítek bylo dosaženo tak, že bylo ovládání navigace a rádia sdruženo do displeje; klimatizaci zůstává vlastní ovládací panel s tlačítky. Palubní systém dostal také ovladač na středový tunel.
Nově jsou pádla řazení na volantu, ne na sloupku, takže na ně snáze dosáhnete v zatáčkách. Převodovka má také být schopna řadit plynuleji než dřív díky úpravám v její konstrukci. Větší pohodlí při jízdě má zajistit také čelní sklo lépe izolující hluk nebo aktivní rušení okolního hluku. A motor má zase znít lépe díky něčemu, co se jmenuje Active Sound Enhancement - že by už i vrcholný Nissan nastupoval na vlnu umělého zvuku motorů?
Vůz údajně dostal nový titanový výfukový systém, který skutečný zvuk motoru prý trochu vylepšil a jistě i pomohl s výkonem. Za zmíněným nárůstem o 22 koní ale stojí spíš o kousek větší tlak turbodmychadel a přepracované časování zapalování. Podle Nissanu vůz lépe zrychluje zejména nad 3 200 otáčkami, přesná čísla ale zveřejněna nebyla.
Stroj, který si můžeme prohlédnout na obrázcích a videu níže, je verze GT-R Premium Edition, jedna ze čtyř, které budou k mání. Je oděn do nové barvy, oranžové Blaze Metallic, a kůže v interiéru je nejspíš světle hnědá Rakuta, také novinka. Další volbou bude červená a slonovinová, a samozřejmě obligátní černá.
Ve Spojených státech bude tato verze GT-R k mání v průběhu léta. V Evropě bychom se měli dočkat nejpozději letos na podzim, protože vůz je psán jako modelový rok 2017, jak stojí i výše. Zatím se pokochejme fotografiemi a videem, na kterém vůz sice neslyšíme, ale aspoň ho vidíme v pohybu. Tahle oranžová mu docela sluší.
Poslední facelift GT-R generace R35 živě v New Yorku
Nové GT-R má o trochu agresivnější vizáž
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 10 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 11 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 00:25 - petr_riha
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis