Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R 2017: toto je poslední facelift R35, přidal další koně
23.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Pokud se stále nemůžete rozhodnout, jestli chcete Nissan GT-R, Japonci přicházejí s dalšími argumenty. K těm hlavním patří až 572 koní.
Nissan GT-R současné generace přišel na svět v roce 2007, původně s výkonem 485 koní. Postupné úpravy ale vyhnaly výkon na současných 550 koní - a facelift GT-R pro modelový rok 2017, který se odhalil na newyorském autosalonu, jde ještě dál, konkrétně na 572 koní a 633 Nm. To je o 22 koní a 5 Nm víc - a o skoro stovku více oproti stavu před devíti lety.
Nissan udržuje generaci R35 na špici relativně četnými facelifty, jen po stránce výkonu přišlo jedno navýšení v roce 2010 a druhé v roce 2012. A zcela původní nezůstal ani vzhled, třebaže se nikdy nezměnil tolik, jako pro modelový rok 2017. Příští generace Nissanu GT-R s označením R36 přijde na svět nejdřív v roce 2018, možná ale ještě později, takže se omlazení rozhodně hodí. K tomu dnes představenému Nissan říká, že je u R35 tím úplně posledním.
Po stránce vzhledu vidíme zejména novou kapotu, přední nárazník a masku chladiče. Ta má nově chromované V jako ostatní, civilnější Nissany. Níže vidíme větší otvor pro přístup chladicího vzduchu a přibyly také otvory po stranách pod LEDkami denního svícení. V první řadě byla v hledáčku funkčnost, příď údajně generuje lepší přítlak; vzhled u GT-R nikdy nebyl hlavním prodejním artiklem, zejména zepředu. Sluší se nicméně dodat, že faceliftovaná vizáž pořád nebude pro každého. Změnila se také záď, která má nově větrací otvory u koncovek výfuku.
Uvnitř nacházíme nové sedačky, které mají poskytnout lepší oporu v zatáčkách a zároveň i komfort, přepracovanou středovou konzoli s větším displejem a méně tlačítky a také kožené čalounění v podstatě všude, kde oko, prsty nebo pozadí spočine, včetně palubní desky. Menšího počtu tlačítek bylo dosaženo tak, že bylo ovládání navigace a rádia sdruženo do displeje; klimatizaci zůstává vlastní ovládací panel s tlačítky. Palubní systém dostal také ovladač na středový tunel.
Nově jsou pádla řazení na volantu, ne na sloupku, takže na ně snáze dosáhnete v zatáčkách. Převodovka má také být schopna řadit plynuleji než dřív díky úpravám v její konstrukci. Větší pohodlí při jízdě má zajistit také čelní sklo lépe izolující hluk nebo aktivní rušení okolního hluku. A motor má zase znít lépe díky něčemu, co se jmenuje Active Sound Enhancement - že by už i vrcholný Nissan nastupoval na vlnu umělého zvuku motorů?
Vůz údajně dostal nový titanový výfukový systém, který skutečný zvuk motoru prý trochu vylepšil a jistě i pomohl s výkonem. Za zmíněným nárůstem o 22 koní ale stojí spíš o kousek větší tlak turbodmychadel a přepracované časování zapalování. Podle Nissanu vůz lépe zrychluje zejména nad 3 200 otáčkami, přesná čísla ale zveřejněna nebyla.
Stroj, který si můžeme prohlédnout na obrázcích a videu níže, je verze GT-R Premium Edition, jedna ze čtyř, které budou k mání. Je oděn do nové barvy, oranžové Blaze Metallic, a kůže v interiéru je nejspíš světle hnědá Rakuta, také novinka. Další volbou bude červená a slonovinová, a samozřejmě obligátní černá.
Ve Spojených státech bude tato verze GT-R k mání v průběhu léta. V Evropě bychom se měli dočkat nejpozději letos na podzim, protože vůz je psán jako modelový rok 2017, jak stojí i výše. Zatím se pokochejme fotografiemi a videem, na kterém vůz sice neslyšíme, ale aspoň ho vidíme v pohybu. Tahle oranžová mu docela sluší.
Poslední facelift GT-R generace R35 živě v New Yorku
Nové GT-R má o trochu agresivnější vizáž
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva