Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R 2014: inovace i pro „standard”, nové není jen Nismo
19.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Menší facelift GT-R se dotkl především podvozku a jeho chování na horším povrchu, přibyly však také LED-světlomety a nový lak.
Kromě ostré verze Nismo, která zvládne Severní smyčku Nürburgringu za skoro neuvěřitelných 7:08, pustil Nissan do světa informace i o faceliftu základní verze modelu R35 GT-R. Za takřka okruhovou zbraní výkon základního modelu zaostává jen o 50 koní, to ale není nic nového, skutečné novinky je třeba hledat jinde než pod kapotou.
Začněme zvenčí - změny se dotkly předních i zadních světel. Vzadu se změnil v podstatě jen design, přední světla ale vyměnila xenonové výbojky za LED a kromě denního svícení v nárazníku jsou nyní diodové pásky i ve světlometech. Tam mají působit také jako dekorace. Světlomety dostaly systém adaptivního nastavování, který upravuje jejich sklon v závislosti na rychlosti jízdy.
Uvnitř je jedinou změnou interiér v barvě slonoviny, který přibyl na seznam příplatkové výbavy. Je zde také možnost mít víko kufru a křidélko na něm z karbonu pro uspoření hmotnosti.
Červený lak, ve kterém je oděn vůz na fotkách, je též novinkou. Jmenuje se Gold Flake Red Pearl a obsahuje mikroskopické metalické částice zlaté barvy, díky kterým vypadá při dopadu světla pod různými úhly velmi zajímavě. Pravé zlato to ale nejspíš nebude, stále se bavíme jednak o voze v cenové hladině do tří milionů korun a jednak o stroji zaměřeném spíš na jízdu než na potřebu se předvádět nějak jinak.
Patrně i z tohoto důvodu se facelift věnoval zejména podvozku. Godzilla dostala nové nastavení odpružení, upravené elektronické ventily tlumičů a nový přední stabilizátor. To vše má napomoci zejména při jízdě po horších silnicích, a to jak po stránce pohodlí, tak po stránce přilnavosti. Řízení bylo také upraveno, zejména pro snazší udržení přímého směru na dálnicích, a brzdový systém byl poupraven pro lineárnější odezvu a příjemnější používání v běžných rychlostech.
Nissan GT-R 2014 jezdí na runflatech Dunlop SP Sport Maxx GT 600 DSST CTT o rozměru 255/40 ZRF20 97Y vpředu a 285/35 ZRF20 100Y vzadu. Byly vyvinuty speciálně pro Godzillu a dostaly pevnější bočnice pro zlepšení odezvy v rychlých zatáčkách. 3,8litrový vidlicový šestiválec VR38DETT se dvěma turby se žádných změn nedočkal, stále dává 550 koní a 632 Nm. Šestistupňová dvouspojková převodovka také zůstává stejná, skoro se chce dodat, že bohužel...
Tyto změny napovídají, že se GT-R snaží dále přiblížit grand tourerům, na okruzích však jistě nebude pomalejší než dosud. Jak se změní ceny, nám zatím není známo; možná se to dozvíme na tokijském autosalonu, kam Nissan faceliftovanou Godzillu přivezl.
















Největší změny se u Nissanu GT-R 2014 odehrály na podvozku, přibyla však také nová barva a LED světlomety.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 7 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 16 minutamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 3 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 4 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 6 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 13:32 - pavproch
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB