Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R 2014: inovace i pro „standard”, nové není jen Nismo
19.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Menší facelift GT-R se dotkl především podvozku a jeho chování na horším povrchu, přibyly však také LED-světlomety a nový lak.
Kromě ostré verze Nismo, která zvládne Severní smyčku Nürburgringu za skoro neuvěřitelných 7:08, pustil Nissan do světa informace i o faceliftu základní verze modelu R35 GT-R. Za takřka okruhovou zbraní výkon základního modelu zaostává jen o 50 koní, to ale není nic nového, skutečné novinky je třeba hledat jinde než pod kapotou.
Začněme zvenčí - změny se dotkly předních i zadních světel. Vzadu se změnil v podstatě jen design, přední světla ale vyměnila xenonové výbojky za LED a kromě denního svícení v nárazníku jsou nyní diodové pásky i ve světlometech. Tam mají působit také jako dekorace. Světlomety dostaly systém adaptivního nastavování, který upravuje jejich sklon v závislosti na rychlosti jízdy.
Uvnitř je jedinou změnou interiér v barvě slonoviny, který přibyl na seznam příplatkové výbavy. Je zde také možnost mít víko kufru a křidélko na něm z karbonu pro uspoření hmotnosti.
Červený lak, ve kterém je oděn vůz na fotkách, je též novinkou. Jmenuje se Gold Flake Red Pearl a obsahuje mikroskopické metalické částice zlaté barvy, díky kterým vypadá při dopadu světla pod různými úhly velmi zajímavě. Pravé zlato to ale nejspíš nebude, stále se bavíme jednak o voze v cenové hladině do tří milionů korun a jednak o stroji zaměřeném spíš na jízdu než na potřebu se předvádět nějak jinak.
Patrně i z tohoto důvodu se facelift věnoval zejména podvozku. Godzilla dostala nové nastavení odpružení, upravené elektronické ventily tlumičů a nový přední stabilizátor. To vše má napomoci zejména při jízdě po horších silnicích, a to jak po stránce pohodlí, tak po stránce přilnavosti. Řízení bylo také upraveno, zejména pro snazší udržení přímého směru na dálnicích, a brzdový systém byl poupraven pro lineárnější odezvu a příjemnější používání v běžných rychlostech.
Nissan GT-R 2014 jezdí na runflatech Dunlop SP Sport Maxx GT 600 DSST CTT o rozměru 255/40 ZRF20 97Y vpředu a 285/35 ZRF20 100Y vzadu. Byly vyvinuty speciálně pro Godzillu a dostaly pevnější bočnice pro zlepšení odezvy v rychlých zatáčkách. 3,8litrový vidlicový šestiválec VR38DETT se dvěma turby se žádných změn nedočkal, stále dává 550 koní a 632 Nm. Šestistupňová dvouspojková převodovka také zůstává stejná, skoro se chce dodat, že bohužel...
Tyto změny napovídají, že se GT-R snaží dále přiblížit grand tourerům, na okruzích však jistě nebude pomalejší než dosud. Jak se změní ceny, nám zatím není známo; možná se to dozvíme na tokijském autosalonu, kam Nissan faceliftovanou Godzillu přivezl.
Největší změny se u Nissanu GT-R 2014 odehrály na podvozku, přibyla však také nová barva a LED světlomety.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva