Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy?

(+ video) Po mnoha spekulacích nyní můžeme říci s jistotou: Godzilla dále posiluje. Pro další rok bude ještě silnější a rychlejší, a to o dost.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy?

7.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Po mnoha spekulacích nyní můžeme říci s jistotou: Godzilla dále posiluje. Pro další rok bude ještě silnější a rychlejší, a to o dost.

Doplněno 17:00: Jen několik hodin po odhalení japonských specifikací inovovaného GT-R přišel Nissan i s představením evropské verze. Její parametry se nikterak neliší, pouze Track Pack bude zatím k mání výlučně v vozům s pravostranným řízením. U evropských dealerů můžeme inovované „gétéerko” očekávat v lednu 2012.


Teprve před pár hodinami jsme v souvislosti s odhalením Subaru Advanced Tourer Concept psali o tom, jak rychle přibývá japonských novinek chystaných pro Motor Show v Tokiu a už tu máme další. Nissan se totiž rozhodl využít domácího autosalonu k prezentaci inovovaného provedení svého pojízdného chrámu rychlosti, modelu GT-R.

O tom v poslední době bylo slyšet hlavně v souvislosti s koncepční vylomeninou jménem Juke-R, jemuž poskytl své „vnitřní orgány”. I GT-R modelového roku 2012 jsme se ale už věnovali, když jsme vám před létem přinesli souhrn očekávaný specifikací verze Spec R 2012. O té zatím nic nevíme, neboť jako první se světu odhalí výchozí provedení pro japonský trh, i to ale více než jasně dává najevo, kam má GT-R namířeno - ještě výše.

Již současné vlastnosti vozu jsou přitom stejně fascinující jako neuvěřitelné. Z japonské Godzilly už se asi nikdy nestane auto, které by okouzlovalo příznivce „čistého” ježdění, co do rychlosti ale předvádí stále více ohromující výkony. Již letošní modelový rok (v Americe mu říkají 2012, ale tam jsou vždy napřed...) šokoval svou schopností zrychlit na stovku pod 3 sekundy a obrazit Severní smyčku Nürburgringu v čase 7:24,22. Když uvážíte hmotnost vozu kolem jeden a tři čtvrtě tuny a výkon „jen” něco přes 500 koní, je to vážně skoro k nevíře. Kdo ale s GT-R jel ví, že je vážně tak rychlé, jak se povídá. A pro další rok bude ještě rychlejší.

Automobilka totiž tento model pravidelně vylepšuje a takřka každoroční modifikace si nemohla odpustit ani letos. Jako obvykle přichází vůz s vyšším výkonem, který bude nově vrcholit číslem 550 (v koních) resp. 404 (v kW). Rozdíl proti dosavadním 530 koním resp. 390 kW to není nikterak drastický, Nissan ale slibuje i vyšší výkon ve středních otáčkách (maximum točivého momentu nyní vrcholí hodnotou 632 Nm v rozmezí 3 200 a 5 800 ot./min, dříve 612) a rychlejší odezvy agregátu v nižších a středních otáčkách. Aby toho nebylo málo, agregát má být též úspornější, kombinovaná normovaná spotřeba má nově činit 11,8 místo dosavadních 12 litrů na 100 km jízdy.

Za lepší projev motor může děkovat nejen softwarové úpravě, změnila se i technika. Upravena byla též konstrukce výfukových ventilů plněných sodíkem, která dovolí jejich lepší chlazení. Výrobce dále hovoří hlavně o upraveném sání, jenž bylo zbaveno části zbytečných odporů úpravou sacího potrubí a použití speciálních pryskyřic v rozšířeném sacím traktu mezichladiče stlačeného vzduchu. Nevíme, jestli jste díky těmto větám chytřejší, ale takto jednu z novinek popisuje Nissan.

Když jsme u proudění vzduchu, pozměněna byla i aerodynamika vozu jako takového. Díky novému, menšímu katalyzátoru mohlo být upraveno zakrytování podlahy a vůz tak „trpí” menším odporem vzduchu. To se má pochopitelně projevit nejen na lepší dynamice, ale i nižší spotřebě paliva.

Při starém nezůstala ani převodovka, jenž se opět změnila i mechanicky a má se při přeřazení projevovat jemněji a hlavně tišeji. Budeme-li pokračovat dále po ose přenosu výkonu, pak diferenciály dostaly olej R35 Comeptition 2189E 75W140 stvořený původně pro závodní vozy, který se má postarat o spolehlivější fungování těchto ústrojí.

Také na podvozku došlo ke změnám. Pozoruhodné je, že zavěšení dostalo tzv. asymetrické nastavení, které počítá s tím, že levá nebo pravá část vozu je kvůli řidiči, řízení, pedálům apod. zatížena více než druhá část. I toto je přístup známý spíše ze závodních sérií než z ladění silničních aut, ale ambice Nissanu jsou zkrátka nemalé. Samotné zavěšení tedy má tužší pružinu na jedné straně přední nápravy, vzadu je se stejným cílem osa doplněna o jedno pomocné rameno. Japonci slibují, že díky tomu je vůz agilnější, přesnější, stabilnější i komfortnější, zkrátka samá pozitiva. Zda to tak je i ve skutečnosti uvidíme časem, nyní můžeme do party vylepšení započítat i zvýšenou torzní tuhost danou dodatečnými výztuhami v oblasti motoru a přístrojové desky. A neměli bychom zapomenout na to, že k vozu budou nyní k mání příplatkové karbon-keramické brzdy.

Pokud by vám všechno výše zmíněné nestačilo, můžete si navíc pořídit ještě tzv. Track Pack neboli okruhový paket, který vozu dodá tužší naladění podvozku, lepší řešení chlazení brzd, kovaná kola z lehkých slitin Rays a nový spojler na předním nárazníku, který má dále zlepšit aerodynamiku. Vůz navíc takto bude zbaven zadních sedadel nahrazených jen jakýmsi přehozem (viz foto), samozřejmě s cílem snížit hmotnost.

A teď pozor - Nissan říká, že takto vyladěný vůz bude na Nordschleife rychlejší o dalších 8-10 sekund a mohl by se tak hodně přiblížit aktuálnímu rekordmanovi Dodge Viper ACR s časem 7 minut a 12,13 sekundy. Co je ještě úžasnější, na stovku má podle automobilky zrychlovat za pouhých 2,72 sekundy, tedy skoro o další dvě desetiny sekundy rychleji než dnes. Nedávno jsme přitom mohli vidět, že GT-R dnes na stovku vážně zrychlí pod 3 s a další tak výrazné zlepšení je vzhledem provedeným změnám opět dechberoucí.

Raději na tomto místě zopakujeme, že vše zmíněné platí pro japonský model 2012, nepředpokládáme ale, že by se ten evropský měl dramaticky lišit. Více nejen na toto téma se jistě dozvíme nejpozději 30. listopadu, kdy startuje tokijský autosalon.


Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 1 - Nissan GT-R 2012 Track Pack 01Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 2 - Nissan GT-R 2012 Track Pack 02Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 3 - Nissan GT-R 2012 Track Pack 03Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 4 - Nissan GT-R 2012 Track Pack 04Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 5 - Nissan GT-R 2012 Track Pack 05Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 6 - Nissan GT-R 2012 Track Pack 06Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 7 - Nissan GT-R 2012 Track Pack 10Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 8 - Nissan GT-R 2012 Track Pack 11Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 9 - Nissan GT-R 2012 Track Pack 07Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 10 - Nissan GT-R 2012 Track Pack 08Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 11 - Nissan GT-R 2012 Track Pack 09Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 12 - Nissan GT-R 2012 Track Pack 12Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 13 - Nissan GT-R 2012 Track Pack 13
Nissan GT-R 2012 v nové verzi Track Pack, kterou v Evropě zatím pořídíte jen ve Velké Británii

Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 14 - Nissan GT-R 2012 EU 01Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 15 - Nissan GT-R 2012 EU 02Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 16 - Nissan GT-R 2012 EU 03Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 17 - Nissan GT-R 2012 EU 04Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 18 - Nissan GT-R 2012 EU 05Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 19 - Nissan GT-R 2012 EU 06Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 20 - Nissan GT-R 2012 EU 07Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 21 - Nissan GT-R 2012 EU 08Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 22 - Nissan GT-R 2012 EU 09Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 23 - Nissan GT-R 2012 EU 10Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 24 - Nissan GT-R 2012 EU 11Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 25 - Nissan GT-R 2012 EU 12Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 26 - Nissan GT-R 2012 EU 13Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 27 - Nissan GT-R 2012 EU 14Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 28 - Nissan GT-R 2012 EU 15Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 29 - Nissan GT-R 2012 EU 16Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 30 - Nissan GT-R 2012 EU 17Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 31 - Nissan GT-R 2012 EU 18Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 32 - Nissan GT-R 2012 EU 19Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 33 - Nissan GT-R 2012 EU 20Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 34 - Nissan GT-R 2012 EU 21Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 35 - Nissan GT-R 2012 EU 22Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 36 - Nissan GT-R 2012 EU 23Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 37 - Nissan GT-R 2012 EU 24Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 38 - Nissan GT-R 2012 EU 25Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 39 - Nissan GT-R 2012 EU 26Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 40 - Nissan GT-R 2012 EU 27Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 41 - Nissan GT-R 2012 EU 28Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 42 - Nissan GT-R 2012 EU 29Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 43 - Nissan GT-R 2012 EU 30Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 44 - Nissan GT-R 2012 EU 31Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 45 - Nissan GT-R 2012 EU 32Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 46 - Nissan GT-R 2012 EU 33Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 47 - Nissan GT-R 2012 EU 34Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 48 - Nissan GT-R 2012 EU 35Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 49 - Nissan GT-R 2012 EU 36Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 50 - Nissan GT-R 2012 EU 37Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 51 - Nissan GT-R 2012 EU 38Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 52 - Nissan GT-R 2012 EU 39Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 53 - Nissan GT-R 2012 EU 40Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 54 - Nissan GT-R 2012 EU 41Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 55 - Nissan GT-R 2012 EU 42Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 56 - Nissan GT-R 2012 EU 43Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 57 - Nissan GT-R 2012 EU 44Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 58 - Nissan GT-R 2012 EU 45Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 59 - Nissan GT-R 2012 EU 46Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 60 - Nissan GT-R 2012 EU 47Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 61 - Nissan GT-R 2012 EU 48Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 62 - Nissan GT-R 2012 EU 49Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 63 - Nissan GT-R 2012 EU 50Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 64 - Nissan GT-R 2012 EU 51Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 65 - Nissan GT-R 2012 EU 52Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 66 - Nissan GT-R 2012 EU 53Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 67 - Nissan GT-R 2012 EU 54Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 68 - Nissan GT-R 2012 EU 55Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 69 - Nissan GT-R 2012 EU 56Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 70 - Nissan GT-R 2012 EU 57Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 71 - Nissan GT-R 2012 EU 58Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 72 - Nissan GT-R 2012 EU 59Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 73 - Nissan GT-R 2012 EU 60Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 74 - Nissan GT-R 2012 EU 61Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 75 - Nissan GT-R 2012 EU 62Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 76 - Nissan GT-R 2012 EU 63Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 77 - Nissan GT-R 2012 EU 64Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 78 - Nissan GT-R 2012 EU 65Nissan GT-R 2012 oficiálně: je libo stovku za 2,72 sekundy? - 79 - Nissan GT-R 2012 EU 66
Později uvolněné fotografie základního provedení pro Evropu

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.