Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan 370Z: podrobné představení
19.11.2008 | David Siegl | Přidat příspěvek
Nový sporťák od Nissanu se dere na světlo světa už pěkně dlouho. Tentokráte ale nepřicházíme s jednou další fotografií, ale s podrobným popisem všech zajímavých inovací, které se na novém vozu objeví. Je se na co těšit i čeho se děsit.
Jak jsme o novém zetku již nedávno psali, vůz je stvořen v duchu maximální funkčnosti. Vývoj byl zaměřen na větší tuhost a menší hmotnost celého auta, odstraněny by měly být i některé známé neduhy předchůdce 350Z.
Nissan 370Z je postaven na nové platformě, která je skoro o 10 cm kratší a úspěšně tak posunuje zadní kola směrem k řidiči. Rozchod narostl o 2,8 cm na přední a o 4,8 cm na zadní nápravě. Celkově pak vůz pusobí mnohem agresivnějším postojem, k čemuž dopomáhá snížená výška o 0,6 cm. I přes tuto změnu se prostor pro hlavu navýšil o 5,5 cm, čímž by měl být odstraněn známý neduh 350Z, kam se už ani ne dvoumetrový řidič sotva skládal.
Kompaktnější rozměry spolu s vysokou mírou použití odlehčených materiálů delají auto mnohem lehči. Poprvé se v zetku objeví hliníkové pedály, stejně jako kapota (ta minulá byla ze zesílené oceli) a víko kufru. Na přední části vozu byla zvýšena torzní tuhost o 30 % a nové odpružení zajistí lepši pohlcování nerovností. Inovací je chladič z karbonu zesílení tuhosti v okolí prahů a zadního nárazníku.
Torzní tuhost zadní části karoserie narostla o 22 %. Všechny tato zlepšení pak dopomáhaji lepší ovladatelnosti a agilitě na silnici. Koeficient odporu cx= 0,30 (0,29 s příplatkovým Sport paketem), takže má stejnou hodnotu jako předchozí generace. Všechny aerodynamické prvky pak zlepšují proudění vzduchu jak pod vozem a k brzdám, tak i přes střechu na zadní spoiler.
V podstatě každy díl tohoto vozu byl upraven, přepracován, či úplně změněn při hlavní prioritě znižování hmotnost. Takže zetku byla už od začátku naordinována velice přísná dieta, které jak je vidno dostál. Proto nepřekvapí snižování hmotnosti i u prvků, jako jsou litá kola či stereo soustava.Například palivová nádrž ztratila 30 kilogramů váhy, výfukové potrubí o 8,3 kg, audiosystém o 7,7 kg. Stejně jako devatenáctipalcové ráfky. Každá zvlášť váží 15,4 kg na přední a 13,2 kg na zadní nápravě z čehož vyplývá celkový součet všech odlehčených komponentů 495 kilogramů.
Motor byl usazen o 1,5 cm níže stejně jako pozice za volantem o jeden centimetr. Vybaven je hnací hřídelí z karbonu, což pomůže účinnosti i výdrži . Všechna tato snižováni váhy pochopitelně zachovala bezpečnostní prvky vozu. Celkově se Nissanu podařilo snížit hmotnost motoru na 209 kilogramů. Výkon pak narostl o 26 koní na hodnotu 332 koní a objem narostl na 3,7 litru. Se systémem proměnného časování ventilů je nyní maximální výkon dosahován při 7000 otáčkách za minutu a 270 Nm točivého momentu. V motoru je o 35 % jiných či přepracovaných dílů. Ruku v ruce s motorem jdou převodovky. Ovšem tady platí minule popsané parametry nabízených převodovek.
Velkou elektronickou novinkou je asistent, který při podřazení přidá meziplyn, přičemž tato volba je spojena výhradne s ruční 6 stupňovou převodovkou. Trochu děsivá představa pro opravdové řidiče, Nissan by měl raději k vozům jako je tento přibalovat knihu „jak správně řadit”. Dobrá zpráva ovšem je, že tento pomocník půjde vypnout pouhým stiskem tlačítka poblíž páky řazení.
Předchozí odpružení z minulé generace bylo taktéž přepracováno a zesíleno, společně s rozchodem kol. Klasický Multi-link nahradily dvojté lichoběžníky a zesílený odlehčený hliník. Stabilizátory jsou širší a opět lehči o 35 %. Zadní odpružrní je taktéž ostřejším a lehčím stejně tak i zadní část vnitřního rámu. Standardní 370Z obouvá kola s rozměry 39,6x17,5 cm na přední a 39,6x19,8 cm. na zadní nápravě s pneumatikami Yokohama P225/50R18 vpředu a P225/50R18 vzadu. V nabídce sportovního paketu pak najdeme jestě lehčí disky s pneumatikami Bridgestone. Samodřejmostí jsou větši 4 pístkové brzdy u předních a 2 pístkové u zadních kol ovšem také v ramci paketu Sport. Všichni elektroničtí pomocníci zahrnující ABS (Anti-Lock Braking System), EBD (Electronic Brake force Distribution), BA (bzdový asistent) byli přeprogramováni. Stejně jako VDC (Vehicle Dynamic Control).
Sedadlo řidiče je odlišné od sedadla spolujezdce. Zahrnuje výstuhy v místech pro kolena a podobně jsou vyvedeny i dveře. Obecně pak řidič sedí o neco níže a strany jsou vice vybrány, to kvuli lepšímu posazu vůči pedálům, stejně tak zesilený rám pro boční vedení. Oproti předchozí nyní nabídne o jeden centimetr nižší posaz. Obě sedadla jsou potažena anti-skluzovým materiálem a nabízí osm ručně nastavitelných poloh, spolujezdec se musí spokojit se čtyřmi. Vyhřívání obou sedadel je už v základu, stejně tak aktivní hlavová opěrka.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 43 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 41 minutami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 3 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva