Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan 370Z Nismo Roadster je ostrá rozlučka současného Zetka
13.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka představila v Chicagu koncept, který je předobrazem sériového vozu. Jeho 355 koní bude nejspíše přenášet jen automat.
Druhá generace novodobého Zetka, tedy Nissanu 370Z, přišla na světlo světa již v roce 2009. Kupé i kabriolet tedy mají nejvyšší čas na výraznou modernizaci, která by podle dosavadních zpráv měla být spojena s downsizingem v motorovém prostoru. Namísto 3,7litrového atmosférického šestiválce by totiž měl dorazit přeplňovaný čtyřválec, u kterého sice lze očekávat vyšší výkon a nižší spotřebu, ale zároveň také o poznání méně charakteru.
Než se tak ovšem stane (a kdoví jestli, neboť poslední informace hovoří o zachování šestiválcové jednotky), hodlá se Nissan se stávajícím modelem jaksepatří rozloučit. Na autosalonu v Chicagu proto byl představen koncept 370Z Nismo Roadster, v jehož případě dostali zejména designéři volnou ruku. Máme tu tedy jaksepatří agresivní vzhled, který je však pouze koncepční a má přitáhnout pozornost k chystané produkční verzi.
Ta po stránce stylistické poněkud umírněnější, přičemž je otázkou, co přesně tím Nissan myslí. Ani na konceptu totiž nevidíme zrovna prvky, které by byly nadmíru extravagantní. Ve srovnání se sérií lze hovořit pouze o nových náraznících a bočních prazích, jimž společnost dělá karbonové zadní křídlo, LEDky určené k dennímu svícení, červené dekory a 19palcová kovaná kola obutá do pneumatik Bridgestone Potenza S001.
Kabinu pro změnu krášlí dvoubarevné čalounění či sportovní sedadla Recaro s kontrastními švy. Zmínit můžeme také volant obšitý Alcantarou či zrevidovaný přístrojový štít, do výbavy se pak nastěhoval audio systém Bose a palubní počítač se sedmipalcovým displejem. Specifické jsou také koberečky, tím ale proměna končí.
Ještě menší měrou se Nissan vyřádil v rámci mechaniky. Nově tu totiž máme jen tvrdší podvozek, na jehož naladění se podepsala jiná charakteristika pružin a větší stabilizátory. Mimo to dorazily rovněž účinnější brzdy a samosvorný zadní diferenciál, výkon šestiválce je ovšem shodný jako u kupé. Stále tedy máme tu čest s 355 koňmi.
Veškerou sílu v případě koncepčního vozu přenáší sedmistupňový automat, který dost možná bude jedinou volbou v rámci produkčního modelu. Podle Nissanu jej totiž preferuje většina kupců otevřené verze. Velmi žádané je pak mezi zákazníky kupé právě ono provedení Nismo, které tvoří pětinu prodejů. Není tedy divu, že značka přilévá oleje do ohně.
Produkční verze Nissanu 370Z Nismo Roadster bude designově umírněnější, 355 koní však pod kapotou nabídne
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 2 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 3 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 5 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 6 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva