Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
„Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
19.4.2024 | Petr Miler
Neuvěřitelně pokryteckého vyjádření se dopustil jeden z dědiců modrého oválu a jeho nejvyšší šéf Bill Ford. Hovoří o oddanosti zákazníkům, zrovna tu ale popírá hned svou další větou. Klient v centru pozornosti americké automobilky dávno není.
Jestli některá z automobilek naskočila na elektrickou vlnu maximálně rychle a maximálně ochotně, byl to Ford. Ten už v roce 2021 oznámil, že budoucnost vidí jen v elektromobilech. Od roku 2026 tedy neměl nabízet jediné čistě spalovací auto a od roku 2030 jste si u něj neměli koupit nic než elektromobil.
Jak byste takový záměr zhodnotili? Jako oddanost přáním zákazníků, ať už budou v jakoukoli chvíli jakákoli? Nebo spíš jako vnucování jednoho typu auta bez ohledu na to, co si lidé přejí? Snad nejsme zaujatí, když se přikloníme spíš k druhé možnosti, bylo to dogmatické rozhodnutí mající nulovou vazbu na tržní i technickou realitu.
Kritizovali jsme to celé ty tři roky, po které nám Ford spílal, jak si vůbec dovolujeme jeho skvělé plány kritizovat, až šéf firmy nedávno řekl, že sázky na elektromobily lituje a nestojí o další „pitomé vize”, mezi které se rychlý přechod na elektrická auta nepochybně řadil. Nejsme si jisti, jak moc to platí pro Evropu, neboť evropský a americký Ford byly vždy dvě trochu jiné firmy, bez ohledu na to nám dnes ale přijde neuvěřitelně pokrytecké, aby se nejvyšší šéf automobilky a dědic 23 % akcií automobilky spojených s hlasovacími právy tvářil, jako by Ford žádný stoprocentní přechod jen na elektromobily během nesmyslně krátké doby nezamýšlel.
William Clay Ford Jr. známější jako Bill Ford si totiž v rozhovoru s Reuters nad celou věcí umyl ruce s tím, že se nesnaží nikoho přimět, aby vyměnit své spalovací auto za elektromobil. Jsou to prý zákazníci, kdo rozhodne o tom, co automobilka bude vyrábět, nikdo jiný.
„Nikomu nic necpeme do chřtánu,” řekl 66letý miliardář Reuters. To je ale přesně to, co Ford roky dělal a velmi, velmi agresivně se vyhrazoval proti komukoli, kdo se tuto misi pokoušel zpochybňovat. Automobilka prostě postavila klienty před hotovou věc a až po jejich zřetelném, roky trvajícím odporu a stamiliardách utrpěných ztrát couvl. A teď se tváří, že zákazník je „king”?
Kdyby k tomuto závěru došel pod tlakem okolností, ještě bychom to smířlivě vzali jako projev poučení, že se zákazníkem si není radno zahrávat, jenže podle všeho jde o oportunistické vyjádření nereflektující skutečné uvažování firmy. Jedním dechem si totiž Bill Ford postěžoval, že budoucnost je odvislá od toho, kdo bude zrovna sedět v Bílém domě a nadcházející volby mohou přinést pro výrobce automobilů nejistotu.
Na jednu stranu ano, politické prostředí není možné ignorovat, ale čiší z těchto slov oddanost zákazníkům? Ani ne, a to jsme necitovali to hlavní. „Problém je, že nás politici ženou bičem tam a zpět. (...) Prostě vyberte cestu a půjdeme po ní,” říká Bill Ford.
Znovu: Je tohle vyjádření oddanosti přáním zákazníků? Ani omylem, Ford tím říká, že když politici zítra zvolí cestu elektromobility, půjde po ní též. Jediný důvod, proč se nyní vyjadřuje váhavě je, že budoucnost je nejistá, jako ostatně vždy. V takové chvíli má firma unikátní možnost řídit se opravdu primárně tím, co chtějí lidé, touhle cestou ale ve skutečnosti nemíří - čeká na další ránu bičem a dokonce si o ni říká.
Ford se zcela zřetelné rozhodl „nacpat nám auta jako Mustang Mach-E do chřtánu”, o tom nemůže být pochyb. Že to teď popírá a říká, že je vše v rukou zákazníků, je jen reakcí na nezájem o elektromobily. Nejvyšší šéf firmy ale současně říká, že čeká na další povel od politiků, jak věrohodné tedy jeho vyjádření je? Foto: Ford
Zdroj: Reuters
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
včera - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nejnovější články
- Někdo si koupil poslední vrcholný luxusní dálniční stíhač Mercedesu a sotva s ním jezdil, ztrátu hodnoty si vyžírá řádně
před 8 hodinami - Elektromobily podle studie svou životností překonávají spalovací vozy, vydrží prý skoro 20 let v průměru. Je to výsměch, šlendrián a tmářství
před 10 hodinami - Řidič Policie ČR před „rekordní nehodou” nesmyslně riskoval. Rychlost ani styl jízdy neodpovídaly tomu, kam jel
před 11 hodinami - Zisky Bosche se prudce propadly, ani 11 500 propuštěných nezamezilo minutí cíle o polovinu
včera - Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva