Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nikola Zero: „druhá Tesla” není jen blud, Zero má ale k revolučnímu tahači daleko
19.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nikola Motor Company ukazuje buginu, kterou si můžete objednat za necelých 900 tisíc Kč. Je vodotěsná a nabídne prý „až” 527 koní.
„Dvojník Tesly”, americká značka Nikola Motor Company, představuje své první produkční auto. Není to ovšem revoluční tahač, jak by leckdo mohl právem očekávat, ten aktuálně poněkud změnil směr. Jde o čistě elektrickou buginu s názvem Zero, tedy druhý z vozů, které Nikola poodhalila v květnu letošního roku. Na rozdíl od tahače Nikola One ovšem o bugině nebylo moc slyšet.
Nyní vidíme obrázky snad produkčního stroje, které ho ukazují docela hezky, ale technické údaje nejsou přesné, jak by člověk u údajně hotového auta očekával, a to i přes fakt, že se na webu Nikoly dočteme „Konečně je tady” a dnů do představení zbývá „nula”. Od těch původních se navíc parametry trochu změnily, takže nyní máme „až” 527 koní a „až” 645 Nm točivého momentu. Zrychlení na 60 mph (97 km/h) je nyní přesně tři vteřiny, čemuž se nezdráháme věřit, pokud Zero opravdu váží 862 kg, jak se dočteme na webu automobilky.
Nikola Zero má v každém kole elektromotor, což znamená snadné vektorování točivého momentu a velmi účinnou rekuperaci při brzdění. Dojezd je uveden v poměrně velkém rozsahu 160 - 320 km na jedno nabití a baterie pojmou 72 kWh elektřiny. Dobu nabíjení neznáme, ale s běžnou zásuvkou počítejte s přibližně 22 hodinami.
Vůz má prý certifikaci IP67 pro vodotěsnost, takže teoreticky lze vjet do vody, celý ho ponořit a vyjet na druhé straně, aniž by došlo k poškození. Nikola něco takového „striktně zakazuje z bezpečnostních důvodů”, ale píše, že to dodává větší míru jistoty, když jezdíte v mokrém terénu. Vskutku, při brodění blátem přijde vodotěsnost elektromotorů v kolech velmi vhod.
Nikolu Zero si už můžete objednat. Cena je oproti původním zprávám o kousek nižší, 37 000 dolarů, tedy asi 890 tisíc korun. Lze ji rezervovat za 750 dolarů (18 tisíc korun) vratné zálohy, ovšem termín dodání zatím není známý. Úplně produkční vůz tedy před sebou asi ještě nemáme, jak naznačují i nepřesné technické specifikace. Přesto je to indicie, že Nikola Motor není podvod. Nebo alespoň ne tak velký, jak se ještě nedávno zdálo.
První fotky skutečné Nikoly Zero přicházejí s prohlášením "Je tady"
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nejčtenější články
- Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva