Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němečtí automobiloví giganti si jdou po krku, rozžehnala je současná krize
25.1.2021 | Petr Miler
Němci drží spolu, říká se ve světě velkého byznysu. Zjevně to ale neplatí v momentě, kdy někomu teče do bot. Tím někým je právě teď Volkswagen a žaluje kvůli tomu Bosch a Continental.
Typické služební auto je v našich končinách německé provenience, pokud v to budeme počítat i Škodu coby součást koncernu Volkswagen. Důvodů je nepochybně více, jedním z nich je ale vliv německých firem na našem území. Někdy je to pevně dáno, někdy jde jen o součást dobrého tónu svého druhu, stalo se ale normou nakupovat u německých značek, pokud je ta či ona firma německá, Němcům patří nebo s někým z Německa úzce spolupracuje. Němci tímto způsobem drží spolu a nepochybně tím zpětně podporují domácí ekonomiku.
Člověk pohybující se v takovém prostředí by si mohl pomyslet cosi o oddanosti až za hrob, ale tak to zjevně není. Současným automobilovým světem zmítá specifická krize daná nedostatkem polovodičů a mikroobvodů, která omezuje či zcela zastavuje výrobu spousty významných značek, mezi nimi i koncernu VW a jeho značek, Škodu nevyjímaje. A právě v této situaci německý patriotismu zjevně musel jít stranou.
Německý magazín Automobilwoche informuje, že kvůli omezení výroby VW Group, které bude znamenat nevyrobení nejméně 100 tisíc původně plánovaných nových aut několika značek, žaluje obří německý koncern dva další domácí obry - firmy Bosch a Continental. Jde o dva z největších světových výrobců automobilových komponentů všeho druhu a jsou to ve výsledku oni, kdo VW nedodává díly, které mu nyní schází.
Co na tom, že za situaci přímo nemohou - polovodičů a mikroobvodů je na trhu obecně nedostatek a sami zbylí dva němečtí giganti jsou obětí nepředvídatelných okolností, které jsme nedávno popisovali a jimž dále neprospěl požár ve fabrice Asahi Kasei Microdevices (AKM). VW Group to ale nezajímá - chce minimalizovat své ztráty spojené s touto patálií a Bosch s Continentalem očividně nechtěly přistoupit k dobrovolné kompenzaci, proto ona žaloba.
K čemu povede, ukáže až čas, je na každý pád zajímavé vidět jít si tyto firmy po krku v momentě, kdy začne jít do tuhého. Pro tuto chvíli už můžeme dodat jen tolik, že situace musí být velmi vážná - za zlepšení dodávek zmíněných komponentů v Tchaj-wanu nyní intervenuje samotné Německo a zvažuje investici do výroby polovodičů a mikroobvodů na domácím území. To aby se něco podobného nemohlo opakovat.



Continental je jedním z největších světových výrobců automobilových komponentů. Je to německá firma, přesto i na ní míří žaloba Volkswagenu kvůli nedostatečným dodávkám elektronických součástek, které nyní brzdí výrobu aut. Ilustrační foto: Continental
Zdroje: Automobilwoche, Reuters
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 2 hodinamiKupte si skutečný Jaguar, dokud ještě můžete, i nejetý vrchol s víc jak 500 koňmi dnes pořídíte za pakatel
před 4 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva