Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Německý výrobce elektromobilů zkrachoval necelý měsíc poté, co firmu navštívil kancléř a dával ji světu za příklad
22.9.2023 | Petr Prokopec
Tohle už snad není ani ironie osudu, ale potvrzení naprostého odtržení politiků od reality. Před měsícem Olaf Scholz navštívil společnost B-ON a její auta označil ji za příklad fungující elektromobility, teď už je společnost v insolvenci.
Společnosti StreetScooter jsme se v minulosti věnovali již několikrát. Založena byla v roce 2010, už o čtyři roky později ale byla převzata německou Deutsche Post. Ta doufala, že díky akvizici bude moci být celý její vozový park ve velmi krátkém časovém horizontu elektrifikován. V dubnu 2016 tak bylo oznámeno, že produkce vzroste na 10 tisíc aut ročně, v říjnu 2017 byla otevřena druhá továrna se stejnou kapacitou. Zdálo se tedy, že StreetScooter má na růžích ustláno. Zvláště poté, co v září 2019 ohlásil spolupráci s čínským Chery, což mělo vést k navýšení výroby na 100 tisíc aut ročně.
Nicméně pouhý rok na to se začalo mluvit o prodeji či uzavření firmy. Nakonec klapla první varianta, s ohledem na nového majitele pak v roce 2022 došlo na přejmenování společnosti na B-ON. Letos v dubnu pak firma oznámila, že loni sice prodala jen 2 447 elektrických dodávek, ovšem pro letošek již má potvrzeno 11 tisíc objednávek. A o dalších 30 000 vozech se mělo jednat. Šéf společnosti Stefan Krause pak dodal, že jakkoli „loňský rok byl extrémně náročný“, do budoucna lze počítat jen se samými pozitivy.
Něco podobného zopakoval před necelým měsícem i německý kancléř Olaf Scholz, který společnost navštívil a souzněl s tvrzením firmy, že její vozy jsou příkladem fungující elektromobility. Nejspíš se ale stal jen loutkou ve hře firmy o přízeň nových investorů a spolehl se na tvrzení firmy, že její budoucnost je růžová. Nebyla a není, B-ON je dnes už v insolvenci.
Firma s oficiálním sídlem v Lucembursku už má mít připravené veškeré dokumenty potřebné pro vyhlášení bankrotu. O práci tak má okamžitě přijít 170 lidí z celkových 700, kteří pro firmu pracují, zbylí budou čekat na to, zda nesvitne naděje na další restrukturalizaci (výsledkem bankrotu nemusí být jen likvidace, jakkoli to tak často bývá vnímáno) pod taktovkou nového investora. V tomto ohledu je poukazováno na společnosti CityFreighter, která se elektrickými dodávkami rovněž zabývá, jen jde o vozy s větší nosností. Zatím je nicméně nezačala vyrábět, montážní linky se totiž dle plánu mají rozjet až příští rok.
Jak vše nakonec dopadne, je otázkou. Ovšem i tak z celé věci zas a znovu jen vyplývá, kterak je těžké proměnit politický elektrický sen v realitu navzdory podpoře podobných projektů ze všech stran. StreetScooter neuspěl ani ve chvíli, kdy v podstatě vyráběl auta jen pro svého majitele, neboť jejich provoz se poště jednoduše nevyplácel. Nic takového ale politici vidět nechtěli a nechtějí.
StreetScooter nefungoval samostatně, ani pod německou Deutsche Post, ani s novými majiteli. Kdy již konečně někomu dojde, že tudy cesta opravdu nevede? Foto: B-ON
Zdroj: Focus
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nejčtenější články
- Čínská automobilka se s 4,27 miliony prodejů za rok dostala mezi top 10 světových výrobců. Už teď, díky spalovacím autům
6.1.2025 - Nechutně otylé nové BMW M5 ve sprintech ukázalo svou marnost, s vybitými baterkami dostane kouř od o generaci starších aut
6.1.2025 - Jako had, který vždy odněkud vyskočí a uštkne: Ikonická Zmije se jako nová prodává i 7 let po konci výroby
6.1.2025 - Někdo o Vánocích odstavil úplně novou, ani nevybalenou Mazdu na opuštěném místě a nikdo neví, proč to udělal
6.1.2025 - „Elektrické Passaty”, modely ID.7 od VW, ihned ruinují majitele. Za pouhý rok a hrstku km ztratily na ceně až 570 tisíc
7.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva