Německý státní zástupce rozhodl ve věci jízdy českého miliardáře rychlostí 417 km/h v běžném provozu

Snad žádný Čech ještě v Německu nezpůsobil takové pozdvižení jako Radim Passer, i když se podle nás nedopustil ničeho špatného. Němci to dlouho viděli jinak a případ jeho jízdy se dostal až ke státnímu zástupci s návrhem podat na něj žalobu, to se ale nestane.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Německý státní zástupce rozhodl ve věci jízdy českého miliardáře rychlostí 417 km/h v běžném provozu

23.4.2022 | Petr Miler

Německý státní zástupce rozhodl ve věci jízdy českého miliardáře rychlostí 417 km/h v běžném provozu

/

Foto: Bugatti

Snad žádný Čech ještě v Německu nezpůsobil takové pozdvižení jako Radim Passer, i když se podle nás nedopustil ničeho špatného. Němci to dlouho viděli jinak a případ jeho jízdy se dostal až ke státnímu zástupci s návrhem podat na něj žalobu, to se ale nestane.

Připusťme, že je provokativní vzít jedno z nejrychlejších a nejdražších aut všech dob na veřejnou dálnici, rozjet se s ním na 417 km/h, natočit se u toho na video a pak se s tím chlubit před celým světem. Je, ve stále více socialisticky uvažující Evropě posedlé bezpečností za všech okolností zkrátka je. A Radim Passer před pár měsíci přesně to udělal.

Nic to ale nemění na tom, že pokud něco takového uděláte právě s autem pro takové ježdění stvořeným na dálnici, kde neplatí omezená rychlost, která má skoro tolik pruhů jako kočka životů, která je prakticky rovná, uděláte to v létě v 4:50 ráno a na pomoc si přizvete lidi v dalších autech i na dálničních kříženích, není to nebezpečné. A také nebylo, dodnes dostupné video níže je dramatické v podstatě jen čísly, která se míhají na ukazateli rychlosti.

Přesto se proti Passerovi zvedla vlna odporu a situace zašla tak daleko, že jej za to policie začala stíhat a dokonce podala ke státnímu zastupitelství návrh na podání žaloby. To nám přijde naprosto absurdní v době, kdy dnes a denně přibývají na internetu videa s jízdami rychlostí přes 300 km/h v nesrovnatelně horších autech, na nesrovnatelně méně vhodných úsecích dálnic, v silnějším provozu a často s řidiči, kteří nemají tolik zkušeností s extrémně silnými auty. Ale stalo se a s ohledem na současné nálady ve společnosti jsme čekali, že případ skončí u německého soudu.

Jakkoli to zní absurdně, Němci teoreticky mají možnost podobné jednání trestat jako závod jednoho auta v běžném provozu. Prostě jet rychle na Autobahnu můžete, ale ne proto, abyste jeli rychle. Zní to celé trochu vágně, ale tím spíše se do toho dá napasovat i takové jednání. Pro méně svobodomyslné lidi to znělo jako spása, smůlou pro ně ale je, že by státní zástupce musel vyhodnotit Passerovo jednání jako nebezpečné. A to se nestalo.

Německý tisk informuje, že se státní zástupce rozhodl Passera nestíhat, neboť nešlo o zakázaný individuální závod. Aby tak jeho jednání mohlo být vyhodnoceno, dle zákona se řidič musí „bezohledně pohybovat nepřiměřenou rychlostí způsobem v hrubém rozporu s okolní provozem, aby dosáhl co nejvyšší rychlosti“. Podle státního zástupce ale něco takového nebylo ani technicky možné.

Argumenty jeho úřadu jsou v podstatě shodné s našimi - dálnice byla téměř prázdná, viditelnost a povětrnostní podmínky byly dobré. Mluvčí zastupitelství navíc konstatuje, že vůz, Bugatti Chiron, byl pro jízdu tak vysokou rychlostí navržen. Řidič tedy nemůže být obviněn z bezohledné jízdy, neboť si naopak vybral nejlepší auto, čas, počasí a stav vozovky.

Z pohledu státního zástupce tedy nikdo nebyl ohrožen a stíhat není koho a za co. Zdravý rozum zjevně ještě ani Německo zcela neopustil.


Německý státní zástupce rozhodl ve věci jízdy českého miliardáře rychlostí 417 km/h v běžném provozu - 1 - Bugatti Chiron Radim Passer ilustracni foto 01Německý státní zástupce rozhodl ve věci jízdy českého miliardáře rychlostí 417 km/h v běžném provozu - 2 - Bugatti Chiron Radim Passer ilustracni foto 02Německý státní zástupce rozhodl ve věci jízdy českého miliardáře rychlostí 417 km/h v běžném provozu - 3 - Bugatti Chiron Radim Passer ilustracni foto 03
S Chironem v podobné konfiguraci se Radim Passer loni prohnal po Autobahnu rychlostí 417 km/h. Teď už nemůže být debat o tom, že tak učinili legálně, Němci ho za to stíhat nebudou. Ilustrační foto: Bugatti

Zdroj: Bild

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše