Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci začali prodávat auto výlučně s motory, z nichž se lidem z Bruselu protáčí panenky
17.6.2021 | Petr Prokopec
Je to skoro neuvěřitelné, ale velká automobilka jinak hrající na strunu ekologie přišla v této době s autem pouze s motory, které ostatní už skoro ani nenabízí.
Ještě před několika málo lety jste mohli nakráčet do showroomu pomalu jakékoliv značky a objednat si přesně takový motor, po jakém vaše srdce toužilo a jaký vaše peněženka dokázala zaplatit. Časy se ovšem mění a taková svoboda je aktuálně minulostí, tedy zejména u mainstreamových výrobců, z nichž mnozí za svůj absolutní vrchol považují čtyřválcovou jedna-šestku či nanejvýš dvoulitr. Ten pochopitelně může produkovat i několik stovek koní, ovšem pod kapotou takového pětimetrového SUV působí poněkud nepatřičně.
O to více musíme ocenit poslední aktivity Mercedesu. Německá automobilka totiž konečně zahajuje na evropských trzích prodej modelů Maybach S580 a S680. O obou jsme mluvili již v minulostí, nicméně i tak si dvojice limuzín zaslouží další pozornost, a to zejména kvůli svým pohonným ústrojím. V podstatě jimi ukazuje záda Bruselu. V prvním případě tu totiž máme čtyřlitrový osmiválec, ve druhém pak dokonce šestilitrový dvanáctiválec. A nic víc.
Obě jednotky jsou kromě automatické převodovky spárované také s pohonem všech kol, což se u dvanáctiválce děje poprvé. Méně objemný agregát dostal do vínku 503 koní, k nimž dalších 20 koní a 200 Nm točivého momentu přihazuje integrovaný startér-generátor. Stovku tak zvládá za 4,8 sekundy a v průměru si řekne o 10,2 až 10,9 litru paliva na 100 kilometrů, což pro budoucí majitele nejspíše není až tak podstatná zpráva.
Co se dvanáctiválce týče, ten byl naladěn na 612 koní, přičemž vystačit si již musí pouze s přeplňováním. Sprint je pak v jeho případě 4,5sekundovou záležitostí, zatímco elektronicky omezená maximálka vrcholí na 250 km/h jako u osmiválcového modelu. V případě spotřeby pak Mercedes počítá s 13,3 až 14,1 l/100 km, což je nicméně žíznivost, jaké musí dosáhnout váš řidič. Pro majitele je vyhrazen prostor vzadu, kde mohou profitovat z rozvoru prodlouženého o 18 cm.
S výjimkou větších rozměrů se Maybach od základní třídy S liší novou čelní maskou s vertikálními lamelami či specifickými koly. K mání je také dvoubarevné lakování, za kterým stojí specifická lakovna, jejímž specialistům zabere ruční práce celý týden. Automobilka kromě toho upravila zadní podběhy, kde nechybí speciální dutiny naplněné izolačním materiálem. Kvůli maximálnímu tichu v kabině pak ostatně nechybí ani speciální akustický systém s anti-vlnami potlačujícími veškeré ruchy.
Přesunout se můžeme do kabiny, a to s pomocí elektronicky ovládaných dveří. Novou finesou zadních sedadel je přitom masážní strojek lýtek, který se v osobních limuzínách objevuje vůbec poprvé. Chladnička s desetilitrovým objemem nicméně již novinkou není, stejně jako stříbrné sklenky na šampaňské. Za vše je pochopitelně nutné připlácet, přičemž své vyšperkované exempláře si první zákazníci budou moci převzít ve druhé půli letošního roku.
Mercedes konečně zahajuje prodej modelů Maybach S580 a S680, které kromě luxusního interiéru disponují také objemnými a výkonnými motory. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
- Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
včera - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Jerez: Dvě Bimoty před Yamahou, Kawasaki a Ducati včera 19:13
- Testy WSBK a WSSP v Jerezu: 2. den průběžně včera 14:42
- Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl včera 11:24
- Testy WSBK a WSSP v Jerezu 26.11.2024
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa 25.11.2024
Nejčtenější články
- Hybridizace dalšího uctívaného Porsche 911 bude hlavně dárek pro stávající majitele, poznají tzv. Ferrari efekt
29.10.2024 - Cadillac do detailu ukázal svůj luxusní obytný vůz budoucnosti, vypadá jako z jiného světa
29.10.2024 - Ne všichni ve VW jsou mimo: „S elektromobily jsme ignorovali zákazníky,” říká zaměstnanec, zatímco se rýsují továrny na zavření
30.10.2024 - Stále hůř: Šéf ostrých Porsche říká, že na koupi GT3 máte asi rok, maximálně dva, pak ji zabijí emisní regulace
30.10.2024 - Auto čínského výrobce mobilů oslnilo časem z okruhu. Je to ale trochu levárna, vozu navíc po 43 km dojdou baterky
30.10.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.28. 00:45 - Zajda
- kamera do auta 11.27. 22:31 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 11.27. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.27. 19:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.27. 18:03 - jerry
- whitelist & blacklist 11.27. 17:21 - jerry
- VZKAZY 11.27. 14:40 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.27. 10:52 - mafel