Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci vyvíjí revoluční řízení spalování benzinů, spotřebou překoná dnešní diesely
4.1.2020 | Mirek Mazal
Motory spalující fosilní paliva jsou dnes mnohými považovány za odepsané, ne každý ale jede na této lodi. Německá firma podporovaná ex-šéfem Porsche může jejich efektivitu posunout dál.
Kvůli neustálému zpřísňování zejména evropských pravidel musí výrobci vymýšlet další a další způsoby, kterými by snížili spotřebu automobilů. Nejčastější reakci je instalace částečně nebo úplně elektrického pohonu, neboť elektřinu považuje Evropská unie za vzduch a přičítá ji nulovou spotřebu. Že to situaci mění spíše na papíře než kdekoli jinde, nemusíme dodávat, jsou tu ale ještě tací, kteří se pokouší spotřebu motorů snížit i ve skutečném světě, třebaže s větší podporou EU počítat nemohou.
Mezi takové patří i německá forma Micro Wave Ignition AG (MWI), o které jste nejspíše nikdy neslyšeli. To samé bude platit i o jejích zakladatelích, Arminu Gallatzovi a jeho bratru Volkerovi, velmi pravděpodobně ale budete znát největšího současného investora firmy. Jde o bývalého generálního ředitele společnosti Porsche Wendelina Wiedekinga - trochu kontroverzní osobu, která na jednu stranu nakopla Porsche k růstu až do současné velikosti, na tu druhou ale firmu málem pohřbila kvůli svým extrémním ambicím. Nyní znovu ukazuje svou atraktivnější tvář a do popředí zájmu tlačí možná revoluční vynález.
MWI totiž stojí za řešením, které má snížit spotřebu současných benzinových motorů až o 30 procent a jejich emise dokonce až o 80 procent - v obou případech by tak překonaly diesely. Podstatou jsou pulzní mikrovlny, které mají zapalovat palivo ve válcích místo klasických zapalovacích svíček. Lepší spotřeba a emise by měly být výsledkem snížené teploty při spalovacím procesu uvnitř každého válce. Další přidaná hodnota spočívá v jednoduché instalaci do současné architektury motorů, není tedy třeba žádných zásadních změn.
Firma sídlí ve městečku Empfingen asi hodinu cesty od Stuttgartu, ale nápad už zaujal bohaté podporovatele z celého světa, kteří mohou posunout realizaci zařízení rovnou do nedalekého centra automobilového dění. Hlavním investorem je v tuto chvíli bývalý generální šéf Porsche, který k chystané novince uvedl: „Jsem přesvědčen, že MWI je radikální inovací s obrovským tržním potenciálem.“ A nelze ho brát na lehkou váhu - třebaže je dnes ve svých 67 letech v penzi, v automobilovém světě už dokázal mnohé.
Wiedeking spolu s další skupinou menších investorů vlastní přibližně 20 procent MWI, nadějný projekt ale hledá další partnery na mezinárodní úrovni, aby mohl přejít do fáze náročného testování. Zatím probíhají rozhovory s výrobci z Jižní Koreje a Číny - pokud se podaří zaujmout opravdu velkou rybu, byla by to pro další život spalovacích motorů velká šance.
O fungování samotného systému vám zatím nemůžeme prozradit více, své know-how drží MWI pod pokličkou. Podstatou je ale opravdu úplné nahrazení zapalovacích svíček u zážehových motorů, které umožní efektivnější spalování směsi, ve které půjde použít menší množství paliva. Ani diesely ale nejsou zcela mimo hru, i u nich připadá v úvahu optimalizace spalovacího procesu s pomocí pulzních vln, třebaže takový posun v efektivitě jako u benzinů u nich očekávat nelze. Na další detaily si musíme počkat.
Firma Micro Wave Ignition chce novou technologií změnit způsob spalování paliva ve válcích. Použitím pulzních mikrovln namísto svíček má dojít k výraznému snížení spotřeby a emisí zejména u benzinových motorů, které by tak snadno překonaly i ty dieselové (ilustrační foto)
Zdroj: MWI
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejčtenější články
- Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024 - Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva