Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci se pokusí uspět s autem, na kterém si zatím všichni ostatní vylámali zuby
14.8.2021 | Petr Miler
Odvážné, nebo naivní? Posuďte sami. Značka, která vyrábí převážně „nesmyslná” auta, má nepochybně větší šanci uspět s „nesmyslem” než jiní, přesto úspěch dalšímu off-roadovému sedanu nevěštíme.
K čemu je sedan se zvýšenou světlou výškou? To je otázka za milion, pokud bychom si na ní ale troufnuli odpovědět, pak řekneme, že k ničemu. Přesvědčit se o tom mohla již řada výrobců, kteří se pokusili spárovat eleganci sedanu se zvýšenou průchodností SUV, výsledkem byl ale vždy jen minimální zájem publika.
Vzpomenout můžeme třeba Volvo S60 Cross Country, o které byl svého času na většině trhů prakticky nulový zájem a i u nás šlo o jeden z největších propadáků. Ještě dříve v SSSR experimentovali s něčím charakterově podobným a úspěch to také nebyl, později takto zkoušela bodovat v podobných místech Lada, pak Citroën v Číně, došlo také na pokus Subaru... Výsledkem bylo vždy totéž, automobilky si na těchto modelech jen vylámaly zuby.
Nemůžeme říci, že by nás to překvapovalo, však lidé, kteří si kupují sedany, povětšinou nejezdí každý víkend na chatu či na expedice do neprostupných končin. Zvýšený podvozek tak využije jen málokdo, spíše oněch pár milimetrů vede ke zvýšení spotřeby a zhoršení jízdních vlastností na silnici. Automobilky jsou ale nepoučitelné, a tak se podle všeho pokusí na sérii neúspěchů úspěšně navázat Porsche.
„Podle všeho” říkáme proto, že to zatím není oficiální, německá automobilka si ale u amerického patentového úřadu (USPTO) nechala zaregistrovat design modelu Taycan s přizvednutým podvozkem a ochrannými plasty ve spodní části karoserie. Porsche přitom už Taycan jako kombík v takové verzi nabízí, jde o provedení Cross Turismo, takž celkem chápeme, že je pro Němce lákavé v obdobné verzi nabídnout i sedan - stačí navléknout existující díly z Cross Turisma na existující sedan a je hotovo. A vzhledem k tomu, že zrovna Porsche nikdy nevadilo mít v nabídce asi 370 podobných verzí téhož (stačí se podívat na portfolio modelu 911), věříme tomu, že to prostě udělá.
Kdy a jak úspěšné s tím případně bude, se uvidí, pokud by ale Němci bodovali, bude to skutečný majstrštyk. Na druhou stranu, kdo jiný by měl s „nesmyslným autem” bodovat jiný než výrobce „nesmyslných aut”? Potřebuje snad někdo sporťák se stovkou pod 3 sekundy? Asi ne a přesto ho kde kdo chce. Takže ani srovnatelná odpověď na to, zda někdo potřebuje oplastovaný sedan se zvýšeným podvozkem, nenaznačuje nic o tom, jak se takovému autu může vést prodejně, bohatým kupcům Porsche se může prostě líbit.
Porsche si nechalo zaregistrovat podobu jakési off-roadové verze modelu Taycan v jeho výchozím provedení, že něco takového bude i vyrábět, je podle nás velmi pravděpodobné, třebaže to velký smysl nedává. Foto: USPTO, CC0 Public Domain
Němci už dnes prodávají obdobné provedení Taycanu ve verzi kombi, takže cesta ke stejně laděném sedanu je pro automobilku velmi schůdná. Foto: Porsche
Zdroj: USPTO
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa včera 20:00
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 10 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
včera - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
včera - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.25. 23:45 - abgx1
- Detektory policejních radarů 11.25. 22:33 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 21:44 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus