Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci přišli s úžasnou nabídkou. Za stovky tisíc vám funkční spalovací auto předělají na „nefunkční” elektrické
17.12.2023 | Petr Prokopec
Úpravy aut mají obvykle za cíl udělat z továrního originálu ještě lepší vůz, kolikrát za velmi přijatelné peníze. V tomto případě vám ale firma e-Revolt předělá třeba Golf či Octavii ze spalovací verze na elektrickou, se kterou navíc nedostanete vůbec nic a zaplatíte majlant. To je vážně revolta.
Proti elektromobilům jako takovým nemáme nic. Ke svému životu opravdu nepotřebujeme objemný spalovací motor, který má víc válců než my prstů na rukou. Jediné, oč nám jde, je stejná nebo lepší použitelnost jako u spalovacích aut za stejné nebo nižší ceny. K ničemu takovému se dnes ani neblížíme, ostatně se jen podívejte na parametry základní Škody Enyaq - za 1 239 900 Kč dostáváte horší použitelnost, než jakou nabídne i úplně základní Fabia za 369 900 Kč.
Je pochopitelně možné, že jednou bude lépe. Nicméně branže koketovala s elektromobilitou ještě před příchodem spalovacích motorů, brzy to bude už 200 let. Narážela ovšem na stejné problémy, jaké jsou překážkou i nyní. A protože výrobci nedokázali vymyslet, jak se obejít bez drahých a těžkých baterií, ve kterých se skrývá jen velmi málo energie v porovnání s jednou palivovou nádrží, nakonec svou pozornost upřeli ke komplikovanějšímu ústrojí. Elektromobily už hodně dlouho vypadají jako slepá ulička vývoje, kterou se zdají být i dnes.
Řešením se nezdá být ani konverze již existujících spalovacích aut na elektrické, při pohledu na výsledek německého start-upu e-Revolt tu máme ještě horší výsledky, než s jakými jsou spojeny zcela nové elektromobily. I když je totiž hezké, že firma z Dachau (narážky stranou...) si za přestavbu účtuje od 12 do 15 tisíc Eur (cca 294 až 367 tisíc Kč), tedy ne zrovna malé peníze, po jejím zásahu lze počítat s dojezdem 250 až 300 km. Němci navíc neuvádí kapacitu baterií, realita tak zjevně bude ještě nižší.
Základem konverze je unikátní box, jenž padne přesně do úchytů spalovací jednotky, která dostala padáka. Jeho součástí je jak elektromotor o neupřesněném výkonu, tak baterie. Což znamená, že přední náprava musí počítat s mnohem větším zatížením, než tomu bylo dříve. Zda v důsledku toho dochází na úpravu zavěšení, Němci neuvádí. Konverze jim ale má zabrat jen 8 hodin a z prezentačních materiálů je patrné, že veškeré práce probíhají pouze pod přední kapotou.
Otázkou je rovněž doba dobíjení či dynamika. A ptát se lze také na garance spojené s bateriemi. Jakkoli je totiž sice hezké, že firma se dále věnuje jejich vývoji a uvádí, že je lze snadno vyměnit za ty původní, zadarmo něco takového dělat jistě nebude. Což znamená, že do auta, které v podstatě na úvod bylo dokonalé, budete opakovaně investovat, a přesto nedosáhnete původních hodnot. Tedy minimálně ne v rámci dojezdu a nejspíše i nevyšší rychlosti.
Co dodat? Snad jen to, že zmíněný box lze bez jakýchkoliv dodatečných úprav napěchovat pod kapotu 42 nejrozšířenějších modelů současnosti. Překonvertovat na elektromobil tak lze třeba dieselový Volkswagen Golf nebo Škodu Octavia. Zda byste to ale skutečně měli udělat, necháme pouze na vás. My bychom si nicméně bezvadně fungující spalovací auto za takové peníze zničit určitě nenechali.






Tovární Golf TDI zvládne bez problémů přes 1 000 km na jeden zátah a za pár minut může jet dal. Pokud ovšem zaplatíte až 367 000 Kč, můžete počítat s 250 až 300 km a na dobití čekat klidně hodiny. Vážně skvělý obchod, viďte? Foto: e-Revolt, tiskové materiály
Zdroj: e-Revolt
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 11 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
Co se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
před 2 hodinamiLada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
před 4 hodinamiSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
před 5 hodinamiU Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
před 7 hodinamiČíňané dál berou Evropanům vše, čím prosluli. Nabídnou dokonce nový třílitrový turbodiesel, se kterým tu snad všichni končí
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva