Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci po čase začali opět prodávat VW nezvykle udělaný ze Škody, prozradí ho kufr
11.9.2020 | Mirek Mazal
Škodovky na základě Volkswagenů vznikají běžně, opačný proces je ale o poznání výjimečnější. K něčemu takovému došlo jen párkrát v historii a letos se to znalo znovu.
Poté, co německý koncern uvedl už před třemi léty na latinskoamerické trhy model Virtus, očekávalo se, že se malý sedan rozšíří po jeho nabídce po celém světě. Modernizovaná technika Volkswagenu Polo šesté generace postupně obohacovala další trhy a mělo dojít i na Rusko, automobilka ale nakonec zvolila levnější cestu. Nové Polo Sedan pro ruský trh tak stvořilo konverzí auta vyvinutého původně v České republice podobně jako kdysi v případě pick-upu Caddy.
Jak se ukazuje, moderní koncernová platforma MQB A0 byla pro Rusko a bývalé sovětské republiky příliš drahý špás. Místo změny jména hotového Virtusu se tak vedení VW rozhodlo rozsáhleji upravit Škodu Rapid modelového roku 2020 založenou stále na platformě PQ23. Tak vzniklo nové Polo Sedan pro Rusko, i když se ve skutečnosti nejde o sedan, ale o pětidveřový liftback.
Kromě odlišných emblémů VW nabízí Rusům inovovaný Rapid s maskou inspirovanou modelem Jetta. Stejně tak jsou díly z jiných VW inspirovány světla a nárazníky. Příslušnost českému rodu sice potvrdí silueta a původ v tuzemsku nezapře ani interiér, celkově ale vůz působí jako Volkswagen.
Polo Sedan alias Škoda Rapid je k dispozici s klasicky konzervativním rozložením ovládacích prvků, kdy dominuje středový panel dotykové obrazovky volitelné velikosti 6,5 či 8,25 palců. Nejvyšší konfigurace bude dostupná s kompletní digitalizací palubních přístrojů prostřednictvím interaktivního štítu Active Info Display s úhlopříčkou 10,25 palců.
Rusové si mohou vybrat ze čtyř stupňů výbav (Origin, Respect, Status and Exclusive) a tří verzí zážehových motorů. Pohonné jednotky uvádí 1,6litrový čtyřválec MPI o výkonu 66 kW (90 koní), respektive 81 kW (110 koní) doplněný o 1,4litrový agregát TSI disponující 92 kW (125 koní). Objemově větší jednotky doprovází pětistupňový manuál, silnější varianta umožní doobjednat šestistupňový automat DSG. Turbobenzín bude spárovaný výhradně se sedmistupňovou automatickou dvojspojkou.
Ve srovnání s předchůdcem Polo Sedan narostlo 93 mm na 4 483 mm délky, přibylo 13 mm výšky do hodnoty 1 484 mm a zvětší se i rozvor celkem o 49 mm. Nafouknutí konstrukce se promítlo do zvětšeného prostoru pro cestující vzadu, ale hlavně narostl kufr o citelných 90 litrů na konečnou černou díru o objemu 550 litrů. Pro ruské silnice je důležité zmínit i zvýšení světlé výšky o 7 mm na výsledných 170 mm od země.
Sourozenec českého výtvoru je v tuto chvíli již v prodeji, a to za ceny od 821 900 rublů, tedy v přepočtu asi od 246 tisíc Kč. Jistě pozoruhodná cena na malý Volkswagen, o něčem takovém si u nás můžeme nechat jen zdát. Nakonec si u nás můžeme nechat zdát i o inovovaném Rapidu, který je v Rusku též k mání - u nás jej nahradila podstatně dražší Scala.
Volkswagen Polo Sedan pro ruský trh je ve skutečnosti upravená Škoda Rapid, ryzí VW by byl pro Rusy moc drahý. Takto se se základní cenou dostal v přepočtu pod 250 tisíc Kč. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 9 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 10 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
včera - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva