Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci odhalili nejnovější způsob, jak odvézt 1 680 litrů nákladu až 305 km/h
21.8.2019 | Petr Prokopec
Dlouho očekávaná nová generace Audi RS6 je venku s úplně novou technikou a nasupeným vzhledem, který podtrhuje schopnost zvládnout stovku za 3,6 sekundy jet až 305 km/h.
Od představení dnes již kultovního Audi RS2 Avant uplynulo letos v březnu pětadvacet let. Značka se čtyřmi kruhy ve znaku se ovšem oslavy rozhodla trochu pozdržet a se slavnostním dárkem přichází teprve nyní. Představit si tak můžeme novou generaci kombíku RS6 Avant, která vůbec poprvé v historii zamíří i na severoamerický trh. Od tohoto kroku si přitom divize Audi Sport slibuje mnohé, neboť jakkoliv sice ve Státech kombíky příliš oblíbené nejsou, v tomto případě by se mohlo jednat o výjimku. Už jen proto, že Američané nám každou předchozí RS6 Avant otevřeně záviděli.
Ostré provedení nepřekvapivě vychází ze současné generace Audi A6, vůči ní tu však máme unikátní černý výplet čelní masky, kapotu se zvýrazněnými „svaly“, jiný nárazník s masivními vstupy vzduchu a stříbrně lakovaný splitter. Standardem jsou 21palcová kola, ty však lze nahradit dvaadvacítkami, stejně jako můžete vyměnit odvrtávané ocelové kotouče za karbon-keramické. Ty fascinují nejen průměrem 440 milimetrů vpředu, ale zároveň snížením neodpružené (a pochopitelně i pohotovostní) hmotnosti o nemalých 34 kilo. Doplnit je mohou šedě, červeně či modře lakované třmeny.
Přesunout se můžeme na záď, kde nechybí střešní spoiler a dvojice koncovek výfuku. Skrze něj posílá svou kanonádu čtyřlitrový osmiválec twin-turbo, který se navíc dočkal 48voltového mild-hybridního systému. Ústrojí produkuje rovných 600 koní a 800 Nm, jenž přenáší osmistupňová automatická převodovka Tiptronic na všechna čtyři kola. Sprint na stovku přitom zabere 3,6 sekundy, nejvyšší rychlost pak byla obligátně omezena na 250 km/h. Skrze pakety Dynamic a Dynamic Plus však bude možné posunout maximum na 280 a 305 km/h.
Součástí obou paketů je i mechanický středový diferenciál, který umožňuje poslat až 70 procent výkonu na přední či až 85 procent výkonu na zadní kola. Standardně se ovšem počítá s přerozdělením v poměru 40:60. Samotná světlá výška byla vůči standardnímu Audi A6 Avant snížena o 20 milimetrů, během jízdy při rychlostech nad 120 km/h však dochází ještě k dalšímu poklesu o 10 mm. Naopak při parkování se přiostřený kombík může o 20 mm přizvednout, aby si dokázal poradit s často až příliš příkrými nájezdy podzemních garáží.
Audi zároveň dodává, že novinka dokáže při rychlostech od 55 do 160 km/h plachtit, zatímco systém start-stop může deaktivovat pohonnou jednotku již při rychlosti 22 km/h. Dle automobilky tak při každodenní jízdě ušetříte až 0,8 litru na sto kilometrů, k čemuž přispívá i deaktivace poloviny válců. Konkrétní spotřebu však Němci zatím nezmínili, pročež již motorový prostor definitivně opustíme a vypravíme se do toho zavazadlového, který pojme 565 litrů ve standardu a 1 680 při sklopených zadních sedadlech.
Uvnitř majitele čeká 12,3palcový digitální přístrojový štít, který se dočkal speciální obrazovky zahrnující informace o tlaku v pneumatikách, teplotě motorového oleje či časech na kolo a údajích o přetížení. Dále tu máme 10,1palcový displej multimediálního systému, stejně jako 8,6palcovou obrazovku určenou klimatizaci. K dispozici je pak i šest jízdních režimů, z nichž dva (RS1 a RS2) umožňují individuální konfiguraci odezvy plynu, posilovače řízení či tuhosti podvozku.
O cenách se zatím nemluví, to však ve výsledku není až tak překvapivé. Nové Audi RS6 Avant totiž ještě čeká zářiový debut na autosalonu ve Frankfurtu, do evropských showroomů pak zamíří až v prvním čtvrtletí příštího roku a v Americe bude k dispozici ještě později. S ohledem na zájem, který nyní budí již jeho odhalení, by se ale skutečně mohlo jednat o hit svého druhu. Ostatně je možné, že takových aut do budoucna již mnoho nebude.
Nové Audi RS6 Avant vůbec poprvé zamíří i do Ameriky. Nabízet bude 600 koní, s nimiž zvládne maximálku až 305 km/h
Zdroj: Audi
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 6 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 7 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 9 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 10 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 11.25. 22:33 - mafel
- Policejní kontroly a měření 11.25. 22:02 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 21:44 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus