Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci jako první u chystaného Porsche použili něco, čemu říkají „nožní garáže”
3.7.2019 | Mirek Mazal
Že jste o takovém prvku nikdy neslyšeli? To zřejmě nikdo, právě proto Porsche považovalo za žádoucí oficiálními kanály vysvětlit, co to je a proč se s tím poprvé setkáme právě u Taycanu.
Automobilky své nové modely rády zviditelňují důrazem na určitou specifickou inovaci, kterou považují za převratnou. Jistě právě proto ředitel designu Porsche v rozhovoru publikovaném samotnou automobilkou odhalil několik specifických prvků ozvláštňujících chystaný elektrický Taycan a poukázal i na zvláštní rozložení baterií. Nejvíce Michael Mauer řekl o řešení, které sám pojmenoval slovy „foot garages“, což lze přeložit jako „nožní garáže”.
Taycan má čerstvě za sebou čínskou premiéru, kde Porsche potvrdilo dojezd 500 kilometrů, výkon 440 kW (598 koní) a baterie s kapacitou 90 kWh. Právě akumulátory jsou zvláštně rozloženy tak, aby co nejméně utrpělo pohodlí posádky ve srovnání s tím, na to může být u Porsche zvyklá. Mauer o novince prozradil doslova: „Taycan je naprosto jedinečný, pokud jde o jeho proporce. Čistě elektrická vozidla jsou obvykle vyšší než jejich konvenčně poháněné protějšky, protože relativně těžké a velké baterie jsou umístěny v podlaze, zatímco cestující sedí nad nimi. My jsme to nechtěli akceptovat.“
Později Mauer navázal: „Nemůžete však instalovat akumulátory kdekoli chcete z důvodů týkajících se samotné dynamiky jízdy, kdy těžiště musí být co nejnižší. Vzhledem k tomu, že vozidlo nelze prostě rozšířit, bylo specifickou výzvou umístit cestující co nejníže, aniž by museli zaujmout skloněnou pozici jako v kokpitu závodní formule. Vyřešili jsme to takzvanými nožními garážemi.“
Záměrně vytvořené prohlubně pod sedačkami řidiče a spolujezdce tak prý umožňují pohodlné sezení i ve spojení se sportovní výškou vozidla. Poloha přirozeného posedu by s proporcemi Porsche a bateriemi po celé ploše podlahy nebyla uskutečnitelná. Rozložení nabíjecích článků se dvěma otvory přibližně uprostřed interiéru je první řešení svého druhu.
Jednak dovoluje „uložit” chodidla cestujících vzadu níže (odtud „nožní garáže”) a jednak umožňuje níže ukotvit sedadla posádky vpředu. To je velmi chytré řešení, které dosud nenapadlo ani Teslu. Nedivili bychom se však, kdyby na něco podobného brzy nenajely i konkurenční značky - prostor pro akumulátory to omezuje minimálně a pojetí interiéru to dává mnohem větší variabilitu.


Porsche Taycan se ukázalo na oficiálních ilustracích
Snímky z testů na Ringu přibližují finální podobu
Walter Rohrl měl tu čest, ale patrně si nevšiml...
...„nožních garáží” vzniklých absenci akumulátorů v oblasti uchycení předních sedadel
Zdroj: Porsche
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 4 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 5 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 7 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 8 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie