Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dřívější trhák Fordu je stále větší propadák, unikly fotky faceliftu, který to má změnit
16.9.2021 | Petr Prokopec
Ještě před čtyřmi lety jej automobilka prodávala skoro 50 tisíc kusů měsíčně, loni však potřebovala celý rok na to, aby dosáhla alespoň trojnásobek tohoto čísla. Mohou to vůbec změnit drobné inovace?
V březnu 2017 se Ford pochlubil velkým úspěchem jednoho ze svých nejmenších modelů, když Fiesta opanovala evropské registrace. Za jediný měsíc bylo prodáno neskutečných 47 tisíc exemplářů, čemuž nemohl konkurovat ani Volkswagen Golf a musel se pakovat z trůnu. Šlo však jen o velmi krátkodobou rošádu, na kterou už Fiesta nikdy nenavázala.
Malý hatchback totiž právě v roce 2017 dorazil ve své sedmé generaci, která se ukázala být příliš drahou na to, aby dále oslovovala masy. A tak od té doby jen ztrácí půdu pod nohama. Je sice pravdou, že loni registrace ovlivnil koronavirus, zatímco letos Ford musí stejně jako ostatní automobilky čelit nedostatku stěžejních komponentů. Nicméně ani to plně neospravedlňuje propad, který je s Fiestou spojen. Ostatně červencových 5 930 prodaných aut je po loňském dubnu, kdy byly zavřené továrny i showroomy, nejhorší počin vůbec.
Značka si pro letošní rok přichystala facelift, je však otázkou, zda situaci zvrátí. Na internet totiž unikly první oficiální snímky, které naznačují, že v německém Kolíně se toho mnoho neodehrálo. V případě variant ST a Active X tu máme větší čelní masku, na kterou se přesunulo logo značky. Nové jsou pak i světlomety a přepracován byl i nárazník, byť pouze lehce a hlavně v rozích. Opomenout pak nesmíme ani nová kola či barvy, z nichž ta zvaná Mean Green Metallic byla převzata z Fordu Puma ST.
S tímto modelem bude inovovaná Fiesta ST sdílet i 1,5litrový přeplňovaný tříválec EcoBoost Dragon, který se oproti stávající verzi dočká hlavně vyššího točivého momentu. Ten vzroste z 290 na 320 Nm, výkon 200 koní ovšem má být zachován. Stejně tak se vrátí i šestistupňový manuál a pohon předních kol. Jízdní dynamika pak nejspíše dozná menšího zlepšení, v případě zrychlení na stovku tak lze počítat se zhruba 6,2 sekundami místo dosavadních 6,5 sekund.
Zmínit lze ještě novou sadu sportovních sedadel či digitální přístrojový štít, jenž se nejspíše zvětší na 12 palců. Společnost mu pak bude dělat osmipalcová obrazovka multimédií. Tyto změny budou spojené i s méně výkonnými modely, stejně jako některé úpravy exteriéru. Předčasně totiž prosákla i fotografie verze Active, jenž se taktéž pyšní novou maskou, světly či nárazníkem. Úpravami by pak ještě mělo projít víko zavazadelníku, a to okolo registrační značky.
Tím jsou změny u konce, byť se dá předpokládat, že Ford modernizoval i samotná multimédia a bezpečnostní či asistenční systémy. Více ale vlastně od faceliftu ani čekat nelze. Jak jsme tedy naznačili výše, výrazný obrat v prodejích nelze čekat. Zvláště pokud automobilce zůstane sebevědomí v oblasti tvorby cen. Stávající provedení totiž startuje na 324 900 Kč, tedy na stejné úrovni jako nová Škoda Fabia, která je prostornější i výkonnější.



Ford Fiesta (na fotkách v dosavadním provedení ST) se dočká faceliftu, který zachycují snímky níže. Jelikož však jde o zjevně typickou a tedy nepříliš výraznou modernizaci, která stěží něco udělá s poměrně sebevědomými cenami, nedá se předpokládat, že by to prodeje vystřelilo výrazně vzhůru. Foto: Ford
Zdroj: Cochespias@Instagram
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Nové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před hodinouBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včeraBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva