Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dřívější trhák Fordu je stále větší propadák, unikly fotky faceliftu, který to má změnit
16.9.2021 | Petr Prokopec
Ještě před čtyřmi lety jej automobilka prodávala skoro 50 tisíc kusů měsíčně, loni však potřebovala celý rok na to, aby dosáhla alespoň trojnásobek tohoto čísla. Mohou to vůbec změnit drobné inovace?
V březnu 2017 se Ford pochlubil velkým úspěchem jednoho ze svých nejmenších modelů, když Fiesta opanovala evropské registrace. Za jediný měsíc bylo prodáno neskutečných 47 tisíc exemplářů, čemuž nemohl konkurovat ani Volkswagen Golf a musel se pakovat z trůnu. Šlo však jen o velmi krátkodobou rošádu, na kterou už Fiesta nikdy nenavázala.
Malý hatchback totiž právě v roce 2017 dorazil ve své sedmé generaci, která se ukázala být příliš drahou na to, aby dále oslovovala masy. A tak od té doby jen ztrácí půdu pod nohama. Je sice pravdou, že loni registrace ovlivnil koronavirus, zatímco letos Ford musí stejně jako ostatní automobilky čelit nedostatku stěžejních komponentů. Nicméně ani to plně neospravedlňuje propad, který je s Fiestou spojen. Ostatně červencových 5 930 prodaných aut je po loňském dubnu, kdy byly zavřené továrny i showroomy, nejhorší počin vůbec.
Značka si pro letošní rok přichystala facelift, je však otázkou, zda situaci zvrátí. Na internet totiž unikly první oficiální snímky, které naznačují, že v německém Kolíně se toho mnoho neodehrálo. V případě variant ST a Active X tu máme větší čelní masku, na kterou se přesunulo logo značky. Nové jsou pak i světlomety a přepracován byl i nárazník, byť pouze lehce a hlavně v rozích. Opomenout pak nesmíme ani nová kola či barvy, z nichž ta zvaná Mean Green Metallic byla převzata z Fordu Puma ST.
S tímto modelem bude inovovaná Fiesta ST sdílet i 1,5litrový přeplňovaný tříválec EcoBoost Dragon, který se oproti stávající verzi dočká hlavně vyššího točivého momentu. Ten vzroste z 290 na 320 Nm, výkon 200 koní ovšem má být zachován. Stejně tak se vrátí i šestistupňový manuál a pohon předních kol. Jízdní dynamika pak nejspíše dozná menšího zlepšení, v případě zrychlení na stovku tak lze počítat se zhruba 6,2 sekundami místo dosavadních 6,5 sekund.
Zmínit lze ještě novou sadu sportovních sedadel či digitální přístrojový štít, jenž se nejspíše zvětší na 12 palců. Společnost mu pak bude dělat osmipalcová obrazovka multimédií. Tyto změny budou spojené i s méně výkonnými modely, stejně jako některé úpravy exteriéru. Předčasně totiž prosákla i fotografie verze Active, jenž se taktéž pyšní novou maskou, světly či nárazníkem. Úpravami by pak ještě mělo projít víko zavazadelníku, a to okolo registrační značky.
Tím jsou změny u konce, byť se dá předpokládat, že Ford modernizoval i samotná multimédia a bezpečnostní či asistenční systémy. Více ale vlastně od faceliftu ani čekat nelze. Jak jsme tedy naznačili výše, výrazný obrat v prodejích nelze čekat. Zvláště pokud automobilce zůstane sebevědomí v oblasti tvorby cen. Stávající provedení totiž startuje na 324 900 Kč, tedy na stejné úrovni jako nová Škoda Fabia, která je prostornější i výkonnější.
Ford Fiesta (na fotkách v dosavadním provedení ST) se dočká faceliftu, který zachycují snímky níže. Jelikož však jde o zjevně typickou a tedy nepříliš výraznou modernizaci, která stěží něco udělá s poměrně sebevědomými cenami, nedá se předpokládat, že by to prodeje vystřelilo výrazně vzhůru. Foto: Ford
Zdroj: Cochespias@Instagram
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva