Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejvíce poruchová auta všech tříd podle TÜV 2021: Šest modelů a celá jedna značka
4.5.2021 | Mirek Mazal
Sedmička nejhorších německých statistik spolehlivosti má pro letošní rok novou podobu. K více či měně očekávaným modelům se ale i tentokrát přidává celá značka - Dacia.
Pakliže chcete sáhnout po ojetině, jedním z hlavních měřítek atraktivity bude jistě spolehlivost toho kterého modelu. V jejím případě nabízí pomocnou ruku s orientací data německých technických kontrol TÜV, která evidují údaje z milionů aut kontrolovaných servisními techniky každý rok. Hodnoceno bylo tentokrát 237 neobvyklejších modelů rozdělených do pěti věkových kategorií a byť z podstaty nejde o neprůstřelné měřítko kvality, s tak rozsáhlým spektrem vstupních dat naznačuje mnohé.
Z výsledků TÜV je možné dávat dohromady rozdílné dílčí přehledy, a tak se k nim pravidelně vrací. Dnes si ovšem posvítíme na už tradiční sedmičku nejhůře hodnocených aut vyhlašovaných Němci, z nichž jedno je ale už skoro stejně tradičně množinou - jde o celou značku. Že naši západní sousedé radí se všem do jednoho vyhnout, asi nemusíme dodávat, kdybyste ale přesto po některém z těchto aut zatoužili a chtěli vědět, na co si dát pozor, přidáváme také typické jejich neduhy.
1. Dacia
Pro Dacii je to smutná bilance, neboť srovnání v tomto ohledu s ní nesnese jediná další značka - téměř všichni zástupci rumunské divize Renaultu se objevují v červené, tedy nejhorší oblasti aktuální statistiky poruch bez ohledu na stáří. A osm z posledních dvaceti míst absolutně patří Daciím. Už na prvních STK vykazují významné defekty Logan i Duster, Lodgy, Dokker i Sandero a přibývajícími léty se situace nelepší - v kategorii osmi- až devítiletých aut Dacie okupují celou trojici nejhorších vozů. To je zcela bezkonkurenční bilance.
Technici neshledali žádný zásadní pokrok napříč modelovými řadami a jednotlivými generacemi během posledních let, třebaže výsledky nejsou ve všech věkových katogoriích konzistentně špatné. Problémem je nakonec vše od elementární techniku až po korozi karoserie, dříve a nebo později.



Foto: Dacia
2. Citroën Berlingo
Berlingo je mnohými považováno za skvělé rodinné auto díky své prostornosti a praktickému interiéru. Může být, dobrý první dojem ale značně stírají nadstandardně vysoké náklady na údržbu a opravy. Za dva až tři roky od novoty se Francouz v lecčem podobá výše popsané tragédii z Rumunska. Citroën kopíruje Dacii zejména ztrátami oleje, poruchami elektroniky, opotřebovaným řízením či nefunkčními brzdami. Závažné nedostatky přibývají s rostoucím věkem.
3. Volkswagen Passat CC
Německá auta si v německých statistikách spolehlivosti obecně nevedou špatně, pár černých ovcí se ale najde. Tou vůbec největší je čtyřdveřové kupé s nepraktickým kufrem odvozené od klasického Passatu. Jde o hojně využívané přibližovadlo, které na sobě nechává znatelné následky používání. Problémy jsou hlavně s benzínovými motory TSI, naftové varianty jsou na tom citelně lépe. Nedostatky se objevují také na zavěšení a brzdové soustavě.
4. VW Sharan/Seat Alhambra
Dvě velkoprostorová MPV nemohou svým zpracováním konkurovat většině konkurence, třebaže se svými vysokými nájezdy to nemají jednoduché. Do pěti let se objevují potíže s odpružením zvýšené karoserie, někteří majitelé proklínali osvětlení a nejhorší je asi přítomnost koroze u obou modelů. Odhalená slabá místa vyniknou nejčastěji po deseti až jedenácti letech.
5. Fiat Punto
Fiat léta bojoval s antikorozní ochranou, která se u Punta povedla, množství jiných problémů ale zůstalo. Pětileté ojetiny obsadily poslední příčky souhrnného hodnocení, verdikt odpovídá nutnému dolévání oleje, seřizování světel a hlídání funkčnosti tlumičů. Majitelé nemohou přehlížet ani záznamy o častých vadách brzdového systému.
6. Renault Kangoo
Špatné zprávy má TÜV i v případě samotného Renaultu. Kromě kritiky Dacie si nezaslouží pochvalu ani Kangoo, které se vzhledově podobá Berlingu. Bohužel jen u stejné siluety nezůstalo, protože oba vozy se budou stejně často potkávat v servisu jako na silnici. Podprůměrnou výdrž u aut rozličných stáří vykázaly pružiny a tlumiče, a také je často kritizováno osvětlení.
7. Renault Twingo
Twingo bylo po léta populární a prodejně úspěšné auto, dnes si jeho první dvě generace ale říkají spíše o čelní příčky v žebříčku nespolehlivých modelů napříč věkem a třídami - jediného pořádného soupeře v tomto ohledu má Dacií. U první generace se potíže týkají prakticky všech oblastí. Němci nejvíce zmiňují stávkující elektroniku, špatné těsnění hlavy válců, korozi a únik provozních kapalin.
Druhá generace znamenala mírné zlepšení, ale stále u něj zůstal nepřehlédnutelný černý puntík kvůli vadným pružinám hromadně opravovaným v roce 2009. Další starosti přinesly nesprávně nainstalované ventily motoru. Nebezpečná koroze brzdového systému, ztráta oleje nebo poškození vysokotlakých čerpadel jsou jen dalším důvodem, proč odmítnout někdy i lákavé nabídky novějšího malého Renaultu.
Zdroj: TÜV
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 4 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 4 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan