Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Největší SUV Volkswagenu se ukázalo v jakési ostré verzi, vypadá jako obr z poutě
31.8.2021 | Petr Prokopec
Pokus navléci na tak obrovské auto sportovní doplňky snad nemohl dopadnout dobře z podstaty a nemáme pocit, že by dopadl jinak. Pětimetrové SUV má sice pod kapotou šestiválec, jinak ale dává vzpomenout spíše na dávnou tuningovou módu.
Na dubnovém autosalonu v Šanghaji představil Volkswagen své vůbec největší SUV. Model Talagon je po MPV Viloran druhým nejdelším modelem postaveným na modulární platformě MQB, neboť měří 5 152 milimetrů. V případě rozvoru pak počítá s takřka třemi metry, uvnitř tak nepřekvapí tři řady sedadel. Ta prostřední přitom může být osazena tzv. kapitánskými křesly, což počet pasažérů snižuje ze sedmi na šest. I při plném obsazení nicméně Talagon dokáže pobrat 590 litrů do zavazadelníku, při sklopení druhé a třetí řady pak dokonce 2 800 l.
Jakkoliv tu ovšem máme nemálo pozitiv, pohled na karoserii dost lidí zklamal. Němci totiž nebyli zrovna inovativní, načež se Talagon od již existujícího modelu Atlas a zvláště pak od jeho stylové verze Cross Sport příliš neliší. Máme zde sice unikátní zadní sloupek, stejně jako dvoubarevné lakování, s nimiž linie střechy opticky klesá a záď není tak buclatá, tím jsou však unikátní prvky prakticky u konce. A nejinak je tomu vlastně i pod kapotou, kde se nachází tytéž agregáty, jaké užívá i Atlas.
Právě z toho důvodu se VW rozhodl, že na právě probíhajícím autosalonu v Čcheng-tu představí novou variantu Talagon Endurance. Ta nicméně neevokuje ani tak budoucnost, ale spíše díky ní zavzpomínáte na minulost. Konkrétně pak na léta krátce po příchodu nového milénia, kdy první díl Rychle a zběsile vybičoval tuningovou kulturu na maximum. Prakticky každý tak své auto osazoval monstrózními spoilery a obřími litými koly, s nimiž se více než co jiného jen zvyšoval aerodynamický a valivý odpor.
Provedení Endurance se tedy od základu liší agresivnějšími nárazníky, s nimiž dorazil mohutný zadní difuzor a ještě větší střešní křídlo. Mimo to nechybí originální design kol či specifická maska chladiče. Povšimnout si pak můžeme ještě rozsáhlé střešní světelné rampy nad čelním oknem, jenž se táhne přes celou šířku karoserie. Právě ta vlastně jen dokládá, kterak jde o tuningový dort pejska a kočičky, neboť s oním oplastováním terénní využití vozu klesá. A na veřejných silnicích rampu příliš nevyužijete.
S ohledem na změny uvnitř pak novinka vlastně ani ke sjetí mimo zpevněný asfalt nenabízí, neboť standardem je čalounění Alcantarou a dřevěné i karbonové dekory. Máme zde tedy jakýsi přiostřený derivát, který se ale více než co jiného snaží dát najevo výstřednost svého majitele. I proto pod kapotou chybí základní dvoulitrové čtyřválce a nabízen je pouze 2,5litrový šestiválec produkující 299 koní. S ním je k mání i základní Talagon 530TSI, jenž vychází na 399 900 CNY (cca 1 335 000 Kč). Novinka pak jistě bude dražší, o konkrétní částce a příchodu na trh ale zatím nepadlo ani slovo.
VW Talagon Endurance páruje spíše sportovní plastové doplňky se střešní rampou evokující jízdu v terénu. Uvnitř pak sází hlavně na maximální luxus, pod kapotou pak disponuje šestiválcem. Foto: Xinhua News Agency
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před hodinou - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 3 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 4 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 6 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva