Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Největší průšvih moderních aut nebere konce, automobilka musela s pravdou ven
10.9.2021 | Petr Miler
Rána za ranou, tak lze nejlépe popsat vývoj, který se odehrává na poli identifikace a řešení požárů jednoho z nejprodávanějších aut světa poháněných elektřinou. Produkce dál stojí a výrobce už ani nezastírá pravý důvod.
Být Chevrolet česká automobilka, asi by si teď jeho management broukal jeden ze songů skupiny Chaozz. „Všechno se bourá, věci berou rychlý spády a pak má člověk pocit, že jen chytá vodopády,” přesně tím si firma prochází už od konce loňského roku, kdy se naplno rozhořel dnes už obrovský průšvih spojený s modelem Bolt.
Firma se tehdy začala aktivně zaobírat sérií požárů, která tento vůz postihla. Nejprve přišla jedna svolávací akce, pak druhá, během nichž se výrobce pokusil problém řešit softwarovými aktualizacemi. Následně se začalo proslýchat, že žádný z těchto pokusů nezabral a firma individuálně řeší problematické případy výměnami baterek či zpětnými odkupy aut. Pak přišlo přiznání, že problémy provází asi polovinu prodaných aut, poté avízo další svolávací akce, následně doznání, že jinak než výměnou baterek problém řešit nepůjde a nakonec korunování všeho oznámením, že problém se týká absolutně všech prodaných Boltů po celém světě. Tedy i Opelů Ampera-e, evropského klonu tohoto vozu.
Tolik ve stručnosti dosavadní průběh kauzy, který v průběhu výše zmíněného okořenila pikantní žádost automobilky směrem k majitelům. Ti nemají nabíjet baterii nad 90 procent kapacity, s udávaným dojezdem se nepouštět pod hranici 110 km, neparkovat v uzavřených prostorách a nedobíjet přes noc. To si auta hodně užijí, tento stav měl ale trvat jen do ohlášené výměny akumulátorů.
Problém? Chevrolet žádné nové baterky nemá. I když citovanou žádost provázelo oznámení, že tato výměna proběhne bezplatně na základě individuálně sjednaného servisního zásahu, během nějž dostanou nové baterky s novou zárukou na 8 let a 160 tisíc km (co nastane dříve), navíc s o 10 procent vyšší kapacitou, nic takového se neděje a dít ani nemůže. Firma nedávno zastavila výrobu i nových kusů tohoto modelu a byť zpočátku vše sváděla na nedostatek čipů nebo nedostatek baterek daný onou svolávačkou, realita je jiná.
Už tehdy jsme Chevrolet podezírali, že auto nevyrábí prostě proto, že absolutně nemá tušení, jestli další nově vyrobené vozy nebude dál trápit totéž a přesně to se nyní potvrdilo. Agentura Reuters zjistila, že oznámená odstávka výroby neskončí dříve než 24. září a automobilka tak nevyrábí ani nové vozy, ani nezajišťuje výměny akumulátorů, neboť dále pracuje s dodavatelem akumulátorů (LG Chem) na řešení problému. To je po všem, co se dosud odehrálo, nepochybně fascinující. Chevrolet nyní jasně říká, že v řešení nepokročí, dokud si nebude absolutně jist, že se problém nemůže opakovat.
Jinými slovy skoro rok od chvíle, kdy se celá kauza naplno rozhořela, Chevrolet ani nemá její stoprocentní řešení. A opravdu to není banalita - Bolt je jedním z nejprodávanějších elektromobilů vůbec, už dosavadní akce stály výrobce desítky miliard a výměna akumulátorů ve více jak 141 tisících autech další desítky miliard stát bude. Tedy pokud se vůbec někdy odehraje - nutnou výměnu akumulátorů Chevy připustil už v červenci, dnes jsme skoro o dva měsíce dál. A firma ani neví, jestli nějaké bezpečné akumulátory bude mít během dalších týdnů k dispozici. To už skutečně připomíná vodopád problémů, který je obtížné zastavit.
Nejen Chevroletu Bolt, ale i Opelu Ampera-e se týká největší automobilový průšvih posledních let. I těchto vozů musí do servisů musí v Evropě přes 10 tisíc aut, zatím ale nemají kam a pro co se vydat - zaručeně bezpečné baterie neexistují. A do doby jejich výměny mají vlastníci s vozem zacházet velmi svérázným způsobem. Foto: Opel
Zdroj: Reuters
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 8 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Už i Lancia otáčí. Její další novinka nebude jen povinnost plnící auto, chce znovu ohromit zákazníky
20.12.2024 - Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024 - Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva