Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Největší propadák a poslední otevřený VW skončí bez nástupce, i když od něj Němci těžko mohli čekat víc
16.1.2024 | Petr Miler
Uvážíme-li, že jde o naprosto okrajovou verzi jednoho modelu, neprodává se vlastně vůbec špatně, čekat šlo jen míň. VW to ale nestačí, a tak s T-Rocem Cabriolet skončí, třebaže jeho električtí favorité jsou na tom někdy i hůř.
Otevřená auta jsou v nejobvyklejších zeměpisných šířkách stvořena k využití, na které bez kompromisů dojde párkrát za rok, častěji ne. Pak je majitelé uklidí do garáží, ze kterých raději vytáhnou svá SUV, kombíky, hatchbacky, prostě auta, která každodenním potřebám poslouží lépe. Je to tak v pořádku, současně je ale třeba dodat, že něco takového si z obyčejných lidí může dovolit jen hrstka lépe situovaných jedinců či velkých nadšenců. Není tedy divu, že v mainstreamovém segmentu se kabriolety a roadstery stávají druhem na vymření - relativně málo lidí je kupovalo vždy, v posledních asi dvou dekádách je to jen horší. A tak je už skoro nikdo nabízí.
Volkswagen jim jako mainstreamová značka zůstal věrný až dodnes, a tak dosáhl celkem bizarního stavu. Na trhu nechal otevřené SUV T-Roc a z dat JATO Dynamics vyplývá, že za 11 měsíců loňského roku ho dokázal dodat 11 693 lidem. Sami zvažte, zda je to v absolutní rovině hodně či málo, relativně je to ale velmi vysoké číslo. Stačí to na pozici jedničky na trhu mezi mainstreamem a dvojky celkově za otevřeným Mini. Ani to ale nestačí, aby T-Roc Cabriolet mohl žít dál.
Volkswagen ústy šéfa vývoje Kaie Grunitze oznámil, že s ukončením výroby současné generace T-Rocu jako takového odkráčí jeho otevřená verze ze scény nadobro. Důvodem je snižování nákladů v době, kdy se automobilka spálila s elektromobilitou a utápí v ní hromady peněz za omezeného zájmu publika. Nemůže si tak dovolit držet na trhu cokoli okrajového, za což asi 6 % prodaných T-Roců považuje. Přitom Němci těžko mohli čekat víc, pěticiferné roční evropské prodeje tak svérázného vozu v dnešní době... Je skoro zázrak, že jsou tak vysoké, ne naopak.
Tento vůz se tak stal smutným jednookým králem mezi slepci, neboť otevřená verze T-Rocu současně platí za nejhůř prodávaný VW současnosti. Pokud si ale odmyslíme končící modely (a ani ne všechny, i takový up! se prodává lépe, Touran jakbysmet), je T-Roc Cabriolet současně největším letošním propadákem VW mezi spalovacími vozy. Celkově hůř je na tom už jen elektrický ID.Buch, pardon Buzz, ten ale s dalšími užitkovými vozy nebudeme mezi osobáky míchat. Přesto takový stav stačí na zmíněnou pozici prodejní jedničky mezi otevřenými mainstreamovými vozy všeho druhu - nechytá se třeba ani Mazda MX.
Z nabídky tak zmizí další otevřené auto, které jste si možná mohli aspoň teoreticky dovolit. Ve vyšších patrech trhu je pořád z čeho brát, Audi, BMW, Aston Martin, Lamborghini, Maserati, Mercedes, Ferrari, Porsche... Tyto a další značky otevřených vozů pořád nabízí docela dost. V mainstreamu holt musíme zapomenout na doby, kdy se daly koupit otevřené Fordy, Opely, Peugeoty, Renaulty... To prostě odnesl čas.
Pokud jde o další generaci T-Rocu jako takového, ta bude uvedena na trh v roce 2025 opět na platformě MQB. Má jít o jeden z posledních Volkswagenů se spalovacím motorem, který ovšem dorazí aspoň v plug-in hybridní verzi. Co bude dál, dnes nejspíš neví ani sám VW, automobilový trh je dnes zejména vzhledem k nesouladu bujících regulací se zájmy zákazníků poněkud rozdivočelým místem, kde „včera” a „zítra” platí za extrémně vzdálené časové pojmy.
S T-Rocem Cabrio je amen, i když od něj Němci těžko mohli čekat víc. Je to král své třídy a současně propadák prvního řádu, vskutku svérázná kombinace. Foto: Volkswagen
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
před 6 hodinami - Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Soukromník vyhrál na Dakaru etapu včera 16:22
- KTM 1390 Super Adventure R: nejdrsnější z drsných včera 08:00
- KTM na Dakaru stále dominuje 14.1.2025
- Marc VDS pojede i šampionát EWC 14.1.2025
- Dnešní hattrick Hondy, Slovák Svitko v Top-10! 13.1.2025
Nejnovější články
- Jedné z velkých továren VW nedaleko Česka hrozí uzavření navzdory dočasné jistotě, 1 000 lidí skončí už letos
před 33 minutami - Euro NCAP vyhlásil nejbezpečnější auta roku. Se zavedenými výrobci příznačně vytřel podlahu Číňan
před 2 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 3 hodinami - Už i Opel zrušil plán přejít jen na elektromobily, rok 2028 byl ostatně od začátku naprostou utopií
před 5 hodinami - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 01.16. 14:03 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.16. 13:41 - řidičBOB
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.15. 18:30 - pavproch
- VZKAZY 01.15. 13:38 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 01.15. 08:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 01.14. 14:10 - pavproch