Největší automobilka světa právě nalila 8,5 miliardy do spalovacích motorů, s jejich koncem nepočítejte

Některé automobilky otevřeně sází vše na jednu kartu s tím, že za pár let nebudou prodávat nic než auta s elektrickým pohonem. Výjimky na tomto poli existují a je jistě pozoruhodné, že jednou z nich je Toyota.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Největší automobilka světa právě nalila 8,5 miliardy do spalovacích motorů, s jejich koncem nepočítejte

21.4.2022 | Petr Prokopec

Největší automobilka světa právě nalila 8,5 miliardy do spalovacích motorů, s jejich koncem nepočítejte

/

Foto: Toyota

Některé automobilky otevřeně sází vše na jednu kartu s tím, že za pár let nebudou prodávat nic než auta s elektrickým pohonem. Výjimky na tomto poli existují a je jistě pozoruhodné, že jednou z nich je Toyota.

Vyvinout automobil rozhodně není levná záležitost. V tomto ohledu můžeme vzpomenout na Mercedes-Benz, který utratil celou 1 miliardu Eur, tedy nějakých 24,5 miliardy korun, za pouhý facelift třídy E. Ve výsledku tak vlastně není překvapivé, že výrobci rádi strkají hlavy do oprátky nařizování elektromobilů všem a všude. V takovém případě budou moci veškeré své investice soustředit jen jedním směrem a navíc doufat, že jim nikdo nebude konkurovat s něčím žádanějším - bude to zakázané.

Toyota je nicméně automobilkou, která nechce nechávat svou budoucnost v rukou lidí, kteří nejen nemají potřebné znalosti a přesto strkají do všeho nos. Japonci tak již několik let soustavně naznačují, že nebudou vše sázet na jednu kartu. A jakkoliv loni přišli se svým prvním elektromobilem bZ4X, který brzy dostane sourozence, nebrání se ani hybridům či vodíkovému ústrojí. A co je podstatné, k ledu nehodlají strčit ani spalovací motory.

Značka místo toho oznámila, že do budoucna počítá hlavně se čtyřválcovými jednotkami, která bude stěžejním agregátem nových modelů Toyoty i Lexusu. A i když to nejsou zrovna motory ohromující nadšence, vnímat to lze jako velmi dobrou zprávu. Toyota totiž evidentně s pohřbem spalovacích jednotek nepočítá. Místo toho jen do rozšíření jejich výroby nasype nemalých 383 milionů dolarů (cca 8,57 mld. Kč), z čehož 222 mil. USD (4,97 mld. Kč) je určeno továrně v Huntsville v Alabamě, kde se pohonné jednotky budou montovat.

Japonci nicméně nepočítají pouze s investicí do jediného podniku. Z výše zmíněné celkové sumy totiž 109 mil. USD (2,44 mld. Kč) zamíří do továrny v Troy v Missouri, kde se budou vyrábět hlavy nových čtyřválců. Jejich bloky pak obstará podnik v Jacksonu v Tennesse, do kterého bude investováno 36 mil. USD (805,49 mil. Kč). A aby toho nebylo málo, finálních 16 mil. USD (358 mil. Kč) získá továrna v Georgetownu v Kentucky, kde se rozšíří stávající linka na čtyřválce. Ta má přitom kapacitu 600 tisíc jednotek ročně.

O nových motorech, jenž ve čtyřech továrnách budou vznikat, pak Toyota zatím mnoho informací nezveřejnila. Počítá však s tím, že budou jak ryze spalovací, tak i hybridní. Druhé zmíněné pak někdy před rokem 2025 doplní baterie s tuhým elektrolytem. Japonci tuto technologii nechtějí v prvé řadě nasadit v elektromobilech, neboť by došlo na jejich další zdražení. U hybridů však ceny o tolik výš nevyletí, baterie zůstanou relativně malé.


Největší automobilka světa právě nalila 8,5 miliardy do spalovacích motorů, s jejich koncem nepočítejte - 1 - Toyota vyroba spalovacich motoru ilustracni foto 01Největší automobilka světa právě nalila 8,5 miliardy do spalovacích motorů, s jejich koncem nepočítejte - 2 - Toyota vyroba spalovacich motoru ilustracni foto 02
Toyota počítá i nadále se spalovacími motory. Aktuálně oznámila další investice, které půjdou hned do čtyřech amerických podniků, kde se budou vyrábět nové čtyřválcové jednotky. Foto: Toyota

Zdroj: Toyota

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše