Největší automobilka jde proti proudu, odmítá skončit s vozy, které ostatní opouští

Stále více automobilek v posledních letech dává přednost jedinému typu aut, která jsou aktuálně v kursu. Na kupce jiných typů zanevírají, neboť je jich relativně málo a dále jich ubývá. Toyota ale vše na jednu kartu vsadit nemíní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Největší automobilka jde proti proudu, odmítá skončit s vozy, které ostatní opouští

3.6.2021 | Petr Prokopec

Největší automobilka jde proti proudu, odmítá skončit s vozy, které ostatní opouští

/

Foto: Toyota

Stále více automobilek v posledních letech dává přednost jedinému typu aut, která jsou aktuálně v kursu. Na kupce jiných typů zanevírají, neboť je jich relativně málo a dále jich ubývá. Toyota ale vše na jednu kartu vsadit nemíní.

Před několika málo dny jsme si posvítili na nejprodávanější auta světa v roce 2020. Jakkoliv by ale nejspíše řada lidí s ohledem na soudobé trendy čekala, že nejlepší desítku budou tvořit jen SUV a pick-upy, realita je jiná. Oba tyto styly mají totiž v top 10 jen po třech zástupcích, ve zbytku tu pak máme Toyotu Camry a Corolla, Hondu Civic a Nissan Sylphy/Sentra. Právě tato čtveřice je přitom poněkud anomálií, neboť ve všech případech se jedná primárně o sedany, jimž někdy sekundují hatchbacky a kombíky téhož názvu.

My se budeme podrobněji zabývat prvním a desátým místem v daném žebříčku, kde se umístily Corolla a Camry. Toyota má tedy mezi nejlepšími hned dva zástupce s tříprostorovou karoserií. V tomto kontextu se tedy ani nelze divit, že japonská automobilka odmítá se sedany skončit a plánuje je dále vyvíjet a vyrábět. Podle svých slov se nehodlá řídit žádným politickým rozhodnutím či aktuálními módními trendy, rozhodující je pro ni zájem zákazníků. A ten je nemalý, neboť Corolla jako jediná loni překonala metu milionu prodaných aut.

Kolik z této porce připadá na sedany, momentálně nevíme, nicméně je jisté, že půjde o většinu - jako hatchback je Corolla populární v končinách, kde se jí zase tolik neprodává. A i když nově Toyota zařazuje do nabídky Corollu Cross, což je crossover mající blízko k SUV, dominantní mají zůstat zbylé karosářské typy. Ostatně Japonci předpokládají, že se sedany osloví jejich tradiční klientelu poté, co třeba Chevrolet Cruze či Ford Fusion zmizely z trhu.

Camry je nicméně nabízena jen jako sedan, přičemž ten má za loňský rok na kontě 592 648 prodaných kusů. Meziročně pak sice propadl, za tím však kromě koronaviru stojí i modernizace vozu v půli životního cyklu. Je tedy velmi pravděpodobné, že letos Camry půjde nahoru. Zvláště když vůbec poprvé v historii je vůz na americkém trhu k mání s pohonem všech kol. Mimo to pak nově nabízí bezpečnostní paket Toyota Safety Sense již v základu.

Japonské automobilce se tedy rozhodně nedivíme, že kráčí proti proudu, zvláště když jí konkurence vyklízí pole. Je totiž nad slunce jasné, že SUV a pick-upům nepropadl á nepropadne každý. Navíc každá móda jednou končí, a jiné to nebude ani v tomto případě. Zda se tak stane za rok či za pět let, je otázkou. Nicméně jakmile se tak stane, Toyota bude opětovně před ostatními. A stejně jako u čipů za to bude moci děkovat současnému rozhodnutí nemířícímu slepě k jedinému cíli.


Největší automobilka jde proti proudu, odmítá skončit s vozy, které ostatní opouští - 1 - Toyota Corolla 2020 01Největší automobilka jde proti proudu, odmítá skončit s vozy, které ostatní opouští - 2 - Toyota Corolla 2020 02Největší automobilka jde proti proudu, odmítá skončit s vozy, které ostatní opouští - 3 - Toyota Corolla 2020 03Největší automobilka jde proti proudu, odmítá skončit s vozy, které ostatní opouští - 4 - Toyota Camry 2021 01Největší automobilka jde proti proudu, odmítá skončit s vozy, které ostatní opouští - 5 - Toyota Camry 2021 02Největší automobilka jde proti proudu, odmítá skončit s vozy, které ostatní opouští - 6 - Toyota Camry 2021 03
Toyota Corolla Sedan a Toyota Camry patří mezi velmi žádané vozy. Není tedy divu, že japonská automobilka zůstává sedanům věrná. Zvláště poté, co jí konkurence vyklidila pole. Foto: Toyota

Zdroj: Carscoops

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše