Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejslavnější autosalon se dočkal podivné vzpruhy, konat se bude i o 6 tisíc km jinde
25.8.2021 | Petr Prokopec
Situace je opravdu zlá, když i ta nejvěhlasnější ze světových auto show musí přijímat podporu, jejíž podstatě je obtížné rozumět a zájem spíše rozmělní. Místo jednoho ženevského autosalonu se budou konat tři, jednou za dva roky.
První a hned jednou z největších obětí koronavirové krize se stal ženevský autosalon. Jeho loňský ročník byl zrušen pouze několik hodin před zahájením, tedy ve chvíli, kdy již výrobci měli postavené stánky a na nich vystavené exponáty. Místo živých premiér se tak odehrály pouze virtuální debuty, přičemž organizátoři následně začali o letošní show mluvit jako o velmi nejisté. To se nakonec potvrdilo, neboť akce byla zrušena. Něco takového přitom historie, která se začala psát již v roce 1905, nepamatuje.
Čekali jsme od té doby na pozitivnější zprávy, ty ale dosud nepřišly a je otázkou, jak vnímat tu dnešní. Organizátoři na tiskové konferenci uvedli, že následující ročník se bude konat od 19. do 27. února 2022, což zní pozitivně. Současně ale oznámili i poněkud nesrozumitelné partnerství se společností Qatar Tourism, která propaguje cestovní ruch pochopitelně v Kataru. Výsledkem bude jakási druhá Ženeva, která se ovšem bude konat na Středním Východě.
Čas jejího konání bude upřesněn až během následujících týdnů či měsíců, už teď se ale ví, že Qatar Geneva International Motor Show, jak je autosalon nově oficiálně titulován, bude probíhat o 6 000 km jinde v Dohá, a to vždy jednou za dva roky. Každoroční březnová Ženeva pak nakonec zůstane zachována, i když se zprvu zdálo, že obě show budou alternovat - ta katarská akce by se tedy měla konat vedle ní v podzimním termínu.
„Jsme pyšní i poctění tím, že do nás společnost Qatar Tourism vložila důvěru a zvolila si nás, abychom sestavili koncepci nové show, jenž se bude konat v Doha. Naše partnerství je výsledkem důvěryhodných a konstruktivních diskuzí, jenž probíhají již od prvního dne. Tato spolupráce nás posílila, načež se můžeme plně soustředit na 91. ročník ženevského autosalonu, kde načerpáme nápady pro novou show v Doha,“ uvedl k věci Marice Turrettini stojící v čele organizátorů ženevského autosalonu.
Z dnes zveřejněného se zdá, že Katar do zachování tradičního jarního automobilového dostaveníčka napěchovat nemalé peníze výměnou za... nevíme co. Kdyby se obě show střídaly, dávalo by to smysl aspoň tak, že neexistence ženevského autosalonu přivede jeho tradiční návštěvníky do Kataru, to se ale nestane. Místo toho vznikne prostě další akce z ranku těch, o které je v poslední době beztak mizivý zájem. To vypadá jako vyhozené peníze.
Jak se vše vyvrbí, uvidíme v příštím roce. Organizátorům nicméně musíme připomenout, že kvůli pandemii se celý svět poměrně radikálně přesunul na internet. A navíc již předtím bylo těžké dostat návštěvníky na podobné akce, i když to do těchto míst měli jen pár set kilometrů. Do mnohem vzdálenějšího Kataru se tak kvůli novým vozům asi jen stěží pohrnou, návštěvníky tak budou tvořit hlavně místní. Tedy pokud raději nezasednou k internetu.
Ženevský autosalon se naposledy konal v roce 2019, kdy se na místě ukázal i koncept Škoda Vision iV. Ročníky 2020 a 2021 se neuskutečnily, ty další mají přežít díky finanční podpoře z Kataru. Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz
Zdroj: GIMS
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před hodinou - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. A není to jen ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno se i vyplatí
před 2 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 4 hodinami - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před 5 hodinami - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.25. 13:52 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 13:51 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Detektory policejních radarů 11.25. 10:13 - řidičBOB
- Prodám Peugeot 307 SW 1,6 16V LPG 11.25. 04:23 - irischamplin
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova