Nejslavnější dodávka Fordu se dočkala továrního tuningu, teď vypadá jako rallyový speciál

Je to od Fordu jistě svérázný pokus, jak zvýšit zájem o jeho auta, ale je pořád lepší než většina kroků, o které se v poslední době pokusil. Hlavně vizuálních úprav se navíc nedočkal jen Transit, ale také pick-up Ranger.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejslavnější dodávka Fordu se dočkala továrního tuningu, teď vypadá jako rallyový speciál

15.2.2024 | Petr Prokopec

Nejslavnější dodávka Fordu se dočkala továrního tuningu, teď vypadá jako rallyový speciál

/

Foto: Ford

Je to od Fordu jistě svérázný pokus, jak zvýšit zájem o jeho auta, ale je pořád lepší než většina kroků, o které se v poslední době pokusil. Hlavně vizuálních úprav se navíc nedočkal jen Transit, ale také pick-up Ranger.

Fordu se v Evropě poslední dobou ani trochu nedaří. Zatímco v roce 2019 měl na kontě 1 331 300 registrací, o rok později to bylo 1,1 milionu aut a o další rok později dokonce jen 880 tisíc. Předloni již šlo jen o 680 tisíc prodejů, a jakkoli loni nejspíše došlo k lehčímu růstu (známy jsou zatím pouze výsledky divize osobních vozů, jež má na kontě 518 371 registrací, tedy o 0,4 procenta více než v roce 2022), doby, kdy šlo o jednoho z nejúspěšnějších výrobců v Evropě jsou nenávratně v zapomnění.

Nedá se říci, že by něco takového bylo překvapením. Ford se v průběhu oněch posledních pár let dobrovolně připravil o většinu svých ikon. Takový osmiválcový Mustang je tedy v Evropě pořád k dispozici, jenže jakkoli startuje na relativně příznivých 1 591 900 korunách, pro většinu lidí již jde o příliš vysoké sousto. Modely, které dříve v publiku probouzely touhu, už v nabídce nejsou vůbec, nebo jsou stále více do počtu. Takový Focus už ani nemá verzi RS, která image tohoto modelu šponovala do stratosféry. A provedení ST je jen slabou náplastí, navíc také příliš drahou.

Když z celé rovnice ještě vyškrtneme Fiestu ST, je zjevné, že Fordu vážně chybí lákadla. Ta sama o sobě samozřejmě vysoké prodeje nedělala, jenže lidé toužící po Focusu RS kupovali alespoň standardní verzi s nadějí, že jednou se jim povede zamířit výše. S tím je dnes konec, tříválcová Puma ST vážně není tím, co Angličané nazvali „halo modelem”. To si evidentně uvědomil i Ford, který se na počátku roku 2024 rozpomněl, že je již sedmadvacet let klíčovým partnerem rallyového týmu M-Sport.

Modrý ovál tak aktuálně přišel hned se dvěma vozy, které těží ze soutěžních speciálů, jako tomu svého času bylo třeba u Mitsubishi a Subaru. Byť tu rozhodně nemáme duchovní nástupce legend, jakými byly Lancer Evo a Impreza WRX STI. Řeč je místo toho o Transitu a Rangeru, tedy o dodávce a pick-upu. Ford je pak navíc přepracoval hlavně vizuálně, technika zůstala víceméně standardní. Ovšem jak říká jedno známé přísloví - občas nemusí pršet, jen když kape.

Transit Custom MS-RT se tak pyšní patřičně agresivní čelní maskou, se kterou byly spojeny zakázkové boční prahy a překopaná záď. Ta počítá nejen se zadním difuzorem, nýbrž také s výrazným střešním křídlem, jež zasahuje do stran. Dorazila také 19palcová litá kola redukující neodpruženou hmotnost v každém rohu o kilo, zatímco do interiéru se nastěhovala sportovní sedadla a sportovní volant. Obojí je dekorováno modrým ozdobným prošíváním.

Po stránce motorické lze volit z plejády jednotek, přičemž dvoulitrový turbodiesel produkující 150 koní standardně počítá s manuálem a pohonem předních kol, zatímco verze naladěná na 170 koní je již spárována s automatem a za příplatek i se systémem 4x4. V případě plug-in hybridní verze pak lze počítat s 235 koňmi, zatímco čistě elektrické provedení jich nabízí dokonce 285. Tento výkon pak lze při volbě eko-režimu zredukovat na pouhých 136 koní.

Co se týče Fordu Ranger MS-RT, ten bude k mání pouze s třílitrovým turbodieselem naladěným na 240 koní a 600 Nm. Doprovázet jej pak bude desetistupňový automat, stejně jako maska ovlivněná hlavně asijskými šampionáty. Nechybí pak ani upravené boční prahy, stejně jako „kachní ocas“ na zádi korby. S tím je přitom sladěn spoiler na střeše kabiny, do které zamířilo totéž jako u Transitu, tedy sportovně koncipovaná sedadla a volant s ozdobnými švy.

U pick-upu se nicméně Ford pustil i do úprav podvozku, jenž byl přitvrzen a klesl blíže k zemi o 40 milimetrů. Zároveň došlo vpředu i vzadu na rozšíření blatníků o 82 mm, neboť rozšířen byl nejen o 40 mm rozchod kol, ale zároveň se do všech rohů nastěhovaly 21palcové ráfky obuté do pneumatik o rozměru 275/45. Ford přitom uvádí, že jde o vůbec největší kola, jaká kdy Ranger v Evropě obouval, přičemž zlepšit mají stabilitu pick-upu na silnici.

Objednávky je možné začít sepisovat s prodejci značky již nyní, na dodávky obou aut ovšem dojde až někdy v půlce roku. Dá se předpokládat, že hlavně Transit lakovaný ve specifické barvě Yellow Green by mohl otáčet řadou krků a zájem o modrý ovál navýšit. Pokud ale Ford touží po návratu na výsluní, bude muset podobným způsobem snažit ještě daleko víc. Krok správným směrem ale rozhodně kvitujeme.


Nejslavnější dodávka Fordu se dočkala továrního tuningu, teď vypadá jako rallyový speciál - 1 - Ford Ranger a Transit MS-RT 2024 prvni sada 01Nejslavnější dodávka Fordu se dočkala továrního tuningu, teď vypadá jako rallyový speciál - 2 - Ford Ranger a Transit MS-RT 2024 prvni sada 02Nejslavnější dodávka Fordu se dočkala továrního tuningu, teď vypadá jako rallyový speciál - 3 - Ford Ranger a Transit MS-RT 2024 prvni sada 03Nejslavnější dodávka Fordu se dočkala továrního tuningu, teď vypadá jako rallyový speciál - 4 - Ford Ranger a Transit MS-RT 2024 prvni sada 04Nejslavnější dodávka Fordu se dočkala továrního tuningu, teď vypadá jako rallyový speciál - 5 - Ford Ranger a Transit MS-RT 2024 prvni sada 05Nejslavnější dodávka Fordu se dočkala továrního tuningu, teď vypadá jako rallyový speciál - 6 - Ford Ranger a Transit MS-RT 2024 prvni sada 06Nejslavnější dodávka Fordu se dočkala továrního tuningu, teď vypadá jako rallyový speciál - 7 - Ford Ranger a Transit MS-RT 2024 prvni sada 07Nejslavnější dodávka Fordu se dočkala továrního tuningu, teď vypadá jako rallyový speciál - 8 - Ford Ranger a Transit MS-RT 2024 prvni sada 08Nejslavnější dodávka Fordu se dočkala továrního tuningu, teď vypadá jako rallyový speciál - 9 - Ford Ranger a Transit MS-RT 2024 prvni sada 09Nejslavnější dodávka Fordu se dočkala továrního tuningu, teď vypadá jako rallyový speciál - 10 - Ford Ranger a Transit MS-RT 2024 prvni sada 10Nejslavnější dodávka Fordu se dočkala továrního tuningu, teď vypadá jako rallyový speciál - 11 - Ford Ranger a Transit MS-RT 2024 prvni sada 11Nejslavnější dodávka Fordu se dočkala továrního tuningu, teď vypadá jako rallyový speciál - 12 - Ford Ranger a Transit MS-RT 2024 prvni sada 12Nejslavnější dodávka Fordu se dočkala továrního tuningu, teď vypadá jako rallyový speciál - 13 - Ford Ranger a Transit MS-RT 2024 prvni sada 13Nejslavnější dodávka Fordu se dočkala továrního tuningu, teď vypadá jako rallyový speciál - 14 - Ford Ranger a Transit MS-RT 2024 prvni sada 14Nejslavnější dodávka Fordu se dočkala továrního tuningu, teď vypadá jako rallyový speciál - 15 - Ford Ranger a Transit MS-RT 2024 prvni sada 15Nejslavnější dodávka Fordu se dočkala továrního tuningu, teď vypadá jako rallyový speciál - 16 - Ford Ranger a Transit MS-RT 2024 prvni sada 16Nejslavnější dodávka Fordu se dočkala továrního tuningu, teď vypadá jako rallyový speciál - 17 - Ford Ranger a Transit MS-RT 2024 prvni sada 17Nejslavnější dodávka Fordu se dočkala továrního tuningu, teď vypadá jako rallyový speciál - 18 - Ford Ranger a Transit MS-RT 2024 prvni sada 18Nejslavnější dodávka Fordu se dočkala továrního tuningu, teď vypadá jako rallyový speciál - 19 - Ford Ranger a Transit MS-RT 2024 prvni sada 19Nejslavnější dodávka Fordu se dočkala továrního tuningu, teď vypadá jako rallyový speciál - 20 - Ford Ranger a Transit MS-RT 2024 prvni sada 20Nejslavnější dodávka Fordu se dočkala továrního tuningu, teď vypadá jako rallyový speciál - 21 - Ford Ranger a Transit MS-RT 2024 prvni sada 21Nejslavnější dodávka Fordu se dočkala továrního tuningu, teď vypadá jako rallyový speciál - 22 - Ford Ranger a Transit MS-RT 2024 prvni sada 22Nejslavnější dodávka Fordu se dočkala továrního tuningu, teď vypadá jako rallyový speciál - 23 - Ford Ranger a Transit MS-RT 2024 prvni sada 23Nejslavnější dodávka Fordu se dočkala továrního tuningu, teď vypadá jako rallyový speciál - 24 - Ford Ranger a Transit MS-RT 2024 prvni sada 24
Z řidičského úhlu pohledu vás ale daleko více osloví upravený Ranger MS-RT, který se kromě agresivního bodykitu dočkal také zakázkového podvozku. Z prodejního hlediska by ale daleko více mohl zaúřadovat Transit Custom MS-RT, hlavně pokud si jej zákazníci budou objednávat v křiklavé zelené. Foto: Ford

Zdroj: Ford

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.